• Anonym (Kvinna27)

Bra kontorskläder som plus size? Hjälp önskas!

Hej!

Då jag ska börja jobba på kontor vill jag köpa på mig lite snyggare vardagskläder, och söker framförallt svarta kostymbyxor eller liknande. Alltså inte jeans, och inte leggings, utan lite kraftigare byxor i tyg. De kan vara antingen utsvängda eller smala nedtill. Men de behöver främst vara bekväma och tåliga.

Var kan man hitta bra sådana om man har både mage och rumpa? Behöver omkring strl 46/48.

Ni kvinnor som är större och har kontorsklädsel, vad bär ni för kläder? Önskar alla tips och råd! Och gärna konkreta sådana, inte bara från vilken butik ni handlar, utan vilka specifika plagg ni trivs med.

Tack på förhand.

• Svar på tråden Bra kontorskläder som plus size? Hjälp önskas!
  • Anonym (Kvinna27)

Ni ska ha ett stort tack allihop!
    Jag har börjat beställa lite grejer nu till min nya garderob, så får vi se om det passar Jag har fått ny energi nu när jag fått upp ögonen för var det går att finna snygga dressade kläder i större storlekar. Har känts hopplöst tills nu. så TACK!

• Yllissie

Hej

Ulla popken tycker jag har bra byxor om man drar lite större över rumpa och lår. Just nu har de även pennkjol till halva priset i 2-vägsstrech.

Såg att de har 14% rabatt på Alla Hjärtans Dag.

Jag har köpt svarta byxor som jag haft i flera år utan att de förlorat färg eller form.

• Anonym (NN)
    Anonym (Kvinna27) skrev 2018-02-13 22:25:03 följande:

Ni ska ha ett stort tack allihop!

Jag har börjat beställa lite grejer nu till min nya garderob, så får vi se om det passar Jag har fått ny energi nu när jag fått upp ögonen för var det går att finna snygga dressade kläder i större storlekar. Har känts hopplöst tills nu. så TACK!

Så kul! Du ksn väl berätta hur det går och vad du fastnar för när beställningarna kommit?
  • Anonym (Kvinna27)

Sååå.. väldigt sen uppdatering, men ändå;

Jag har nu två par Emma-byxor i svart och marinblått och är sugen på fler. Vill gärna testa ljusa, om jag vågar. Särskilt nu på sommaren.

Jag har inte vågat prova pennkjol, men vill fortfarande så gärna. Den där olally från inwear ska jag ha i åtanke. Jag är bara rädd att den ska framhäva magen. Och rädd att se tältig ut om jag har en lös blus ovanpå.

Jag är fortfarande på jakt efter den perfekta vita skjortan och blusen, som inte är genomskinlig och som inte sitter illa eller gapar. Men jag har hittat en del andra fina blusar. Och jag har börjat röra mig bort från min comfort zone och har testat nya material och passformar.

Har någon ytterligare tips så tar jag gärna emot dem! :)

• Anonym (Anna)
    Anonym (Kvinna27) skrev 2018-06-11 23:19:03 följande:

Sååå.. väldigt sen uppdatering, men ändå;

Jag har nu två par Emma-byxor i svart och marinblått och är sugen på fler. Vill gärna testa ljusa, om jag vågar. Särskilt nu på sommaren.

Jag har inte vågat prova pennkjol, men vill fortfarande så gärna. Den där olally från inwear ska jag ha i åtanke. Jag är bara rädd att den ska framhäva magen. Och rädd att se tältig ut om jag har en lös blus ovanpå.

Jag är fortfarande på jakt efter den perfekta vita skjortan och blusen, som inte är genomskinlig och som inte sitter illa eller gapar. Men jag har hittat en del andra fina blusar. Och jag har börjat röra mig bort från min comfort zone och har testat nya material och passformar.

Har någon ytterligare tips så tar jag gärna emot dem! :)

Jag har PCO-Skropp. Alltså smalare ben och gump med bilring och större armar.

Jag passar jättebra i en överdel som ser ut som en empireklänning.

Jag vet inte om det finns nåt namn för den typen av tröja men när jag sökte på "empire plus size top" dök en hel del upp.

Hela magen trollas bort!
  • Anonym (Kvinna27)
    Anonym (Anna) skrev 2018-06-11 23:30:44 följande:
    Jag har PCO-Skropp. Alltså smalare ben och gump med bilring och större armar.

Jag passar jättebra i en överdel som ser ut som en empireklänning.

Jag vet inte om det finns nåt namn för den typen av tröja men när jag sökte på "empire plus size top" dök en hel del upp.

Hela magen trollas bort!
    Ja, jag försöker också att hitta i just den modellen, där det håller in precis under brösten och markerar "midjan", sedan går ut igen. Jag är dock samtidigt noga med att toppen är lång, så att grenen inte ska synas, vilket gör att en del toppar går bort. Och jag kan inte ha allt för v-ringat då det blir för mycket klyfta. Men jag ska googla och se om det kommer några bra svenska resultat :) Vill gärna ha en sådan med omlott-knyt, tycker det ser så fint ut. De vita topparna av dina exempel var jättefina. Ska bege mig på jakt efter en sådan, som är lång nog. Tack för ditt svar!
  • Anonym (Anna)
    Anonym (Kvinna27) skrev 2018-06-12 13:15:33 följande:

Ja, jag försöker också att hitta i just den modellen, där det håller in precis under brösten och markerar "midjan", sedan går ut igen. Jag är dock samtidigt noga med att toppen är lång, så att grenen inte ska synas, vilket gör att en del toppar går bort. Och jag kan inte ha allt för v-ringat då det blir för mycket klyfta. Men jag ska googla och se om det kommer några bra svenska resultat :) Vill gärna ha en sådan med omlott-knyt, tycker det ser så fint ut. De vita topparna av dina exempel var jättefina. Ska bege mig på jakt efter en sådan, som är lång nog. Tack för ditt svar!

Jag brukar ha ett linne under de urringade. Ett tips!
  • Anonym (Kvinna27)
    Anonym (Anna) skrev 2018-06-12 13:21:11 följande:

Jag brukar ha ett linne under de urringade. Ett tips!

Ja, det kan nog funka när det är lite svalare. Under sommaren vill jag helst slippa lager på lager. Jag blir så varm.

Jag provade söka nu, men det är svårt att hitta svenska resultat. Vi verkar inte ha anammat uttrycket ?empire waist?, så det blir inga träffar på det när det inte står så om plaggen i sverige. Har vi något annat uttryck? Jag testade omlott, men det var inte mycket bättre, särskilt eftersom det kan vara på andra ställen än under bysten. Och det tar ju enorm tid att gå igenom alla webshopar och titta på varenda top. Hmm. Önskar att vi hade lika bra plus size-utbud som i USA :) Har fått beställa en del därifrån, men frakt och tull blir ju så dyrt sä det är inte hållbart i längden.

Vet du var du brukar hitta bra empire-toppar?
  • Anonym (Kvinna27)

Kan tillägga att jag även letar med ljus och lykta efter ett bra skärp/bälte/band att ha i midjan, så att jag själv kan åstadkomma den markerande effekten under bysten på toppar som inte har det redan.

• Anonym (Anna)

Jag brukar handla på Bonprix. Amazon.co.uk. Utlandssemester.

Jag sökte också svenska först men inget dök upp.

Sen går ju mode i vågor. Ett tag finns det massor sen finns det inga alls och sen kommer de tillbaka igen.

Om jag ser att min kropp passar väldigt bra i något brukar jag köpa många av samma fast olika färg.

Svar på tråden Bra kontorskläder som plus size? Hjälp önskas!