Anakha skrev 2018-02-13 09:00:12 följande:
Grattis till jobbet! :)
Jag har också ett jobb som kräver en mer dressad stil och ligger mellan 44-46 i storleken. Vet att det inte är helt lätt att hitta kläder alla gånger. På mitt förra jobb hade jag klänning framförallt och satsade på klänningar med markerad midja- omlottklänningar är ett bra tips och är snälla mot oss som har lite mage ;) Undvik dock klänningar med allt för mkt eller stora mönster på.
På mitt nya jobb så kör jag på svarta byxor, och har hittat mina favoriter på Kappahl. Svarta, stretchiga och smala, kostar 399 kr och har säkert runt 10 par. Lätt att kombinera med toppar, tunikor, tröjor etc.
Den byxa som jag brukar köpa heter Grace och finns upp till Strlk 46 men de är stretchiga som sagt.
Finns även nästan likadana i större storlekar och de heter XLY Daisy.
Kombinera gärna med skor som har lite klack så blir det ännu snyggare.
Lycka till!
Tack så mycket!
Har kollat på Kappahls byxor och de verkar vara omtyckta. Fördelen är att jag nog kan testa dem i butik, istället för att beställa hem och hålla på och chansa med storlekar. Så det ska jag gå och göra! XLNT Daisy kan nog passa bra.
På sommaren, vad bär man då? När det är varmt och ingen annan har långbyxor och tält på sig... Finns det bra capribyxor också? Vad brukar ni ha om långbyxorna är för varma? Jag är ovan vid klänning, så det lär jag definitivt inte ha varje dag när det är varmt

Finns det bra alternativ?
Och ja, angående skor så vill jag ha klack för att forma benen och rumpan, men jag måste hitta några som är bekväma samtidigt. Var köper ni/du skor?
--
Har f.ö. beställt ett par av dessa magiska Emma-byxor nu, så jag håller tummarna för dem.