• Aniiee

knäckebröd?

Ok, erkännande - jag är inte så där superbr på att käka knäckebröd. Jag har typ noll koll på denna svenska staple. Så nu är jag nyfiken på vad ni käkar för knäckebröd (märke och sort) och vad ni äter på era knäckemackor.

Shoot!

Hunger, disease, tyranny, superstition and guacamole
  • Svar på tråden knäckebröd?
  • Figgestar

Jag säger bara Wasa havre. Prova det brödet om du nu ska testa något. Alla jag bjudit det på har älskat det.

• fluu

Bakar ofta egna eller kör på klassiska vasa husman. Har ofta olika slags hummus eller sojaost och grönsaker på.

Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • Voluptuous Shalimar

Falu rågrut med smör, tomat, keso och lite tabasco. Eller med hummus och tomat. Eller med räkost och tomat och vitlökssalt. Eller med Bregott och god ost.

Hur mycket kan man älska knäcke????? Gillar även andra knäckebrödssorter som frukostknäcke, delikatessknäcke, brungräddat... ????????????

• Dimitra
    Figgestar skrev 2018-02-14 16:47:57 följande:
    Jag säger bara Wasa havre. Prova det brödet om du nu ska testa något. Alla jag bjudit det på har älskat det.
    Säger detsamma. Alla pålägg funkar, eller bara äta som det är med extrasaltat smör Skrattande
    The Dimitra universe.
  • Duckan

Wasa havre, jättegod. Känner att jag spårade fullständigt iden här tråden. Visste inte att jag är knäcke-nörd!

• Hanky Panky

Wasa husman kör jag på mest.

Med makrill i tomatsås, smör och ost, avokado med salt, eller bara en jävla massa smör på håliga sidan och sen lite salt på

• Dementoria

Jag gillar FinnCrisp och Leksandsknäcke i blå trekantig förpackning. Sedan köpte jag ett väldigt gott knäckebröd från Kung Markatta häromdagen, Gourmetknäcke med ost tror jag det heter. Göteborgs har också goda knäckebröd, jag gillar Förknäcket med havre solros bäst.

Det varierar vad jag har på men avokado, örtsalt och tomat är en favorit. Makrill i tomatsås en annan. Eller en riktigt stark ost. Eller räkost :) På Göteborgs/Kung markatta brukar jag bara ha Bregott, mums!

• EnAnonumius

Leksands knäcke; Fyra Sädesslag. Den är i en grön trekantig förpackning.
    God med bredbar leverpastej och ett par skivor prästost på.

Annars är en annan favorit för mig Kvarnvingens Knäcke (båda sorterna) i ett runt paket som man får bryta loss sina knäckebröd skivor på...
    Leksands Brungräddat (runt paket) är också suveränt.

Pålägg kan man ha det mesta man tycker om i påläggsväg, och även göra små minilandgångar på knäckebröd är gott, även om man inte kan äta det med "kniv och gaffel".

Annars om man vill så kan man baka eget knäckebröd också, har iofs inte testat det.

Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
Svar på tråden knäckebröd?