knäckebröd?
Ok, erkännande - jag är inte så där superbr på att käka knäckebröd. Jag har typ noll koll på denna svenska staple. Så nu är jag nyfiken på vad ni käkar för knäckebröd (märke och sort) och vad ni äter på era knäckemackor.
Shoot!
Ok, erkännande - jag är inte så där superbr på att käka knäckebröd. Jag har typ noll koll på denna svenska staple. Så nu är jag nyfiken på vad ni käkar för knäckebröd (märke och sort) och vad ni äter på era knäckemackor.
Shoot!
Wasa rågi eller Wasa havre. Båda är goda på olika sätt. Jag äter det alltid till frukost, för jag gillar knapret. Då blir det keso med lite skinka och tomat. Supergott!
Äter jag det till mellanmål kan det bli olika pålägg. Ost och lite paprika, eller leverpastej med smörgåsgurka....
Såna där extremdyra fröknäcke som kostar 46 kr för några skivor är nästan FÖR goda, jag mumsar i mig dem som kakor utan pålägg så de tar slut direkt.
De flesta är goda, bäst gillar jag Wasa Sesam & Havssalt.
Det som köps mest är wasa sport, passar bra som supplement till lunch & middag.
smör och massor av ost, urgott ju!
Gillar allt knäcke förutom Wasa Husman. Blev nog för mkt av Husman i skolan. Påläggsfavoriten är skivat ägg och majonnäs. Leverpastej och saltgurka är toppen också :)
Shoot!
Äntligen någon som mig!
Jag hatar svenskt knäckebröd.
Den smaken är så avskyvärd så jag klarar inte av det.
Jag har löst det genom att fylla resväskan med knäckebröd från utlandet. De är jättegoda och fulla med fibrer!
Pyramidbageriet. Finns inget bättre knäckebröd... har aldrig gillat knäcke, möjligen Leksands brungräddat när man liksom MÅSTE ha det, typ till sill och surströmming. Men Pyramidbröd kan man äta med bara extrasaltat Bregott på. Har testat alla små runda paket och Batanun-brödet, alla är helt enkelt godare än allt annat knäcke.
Pyramidbageriet. Finns inget bättre knäckebröd... har aldrig gillat knäcke, möjligen Leksands brungräddat när man liksom MÅSTE ha det, typ till sill och surströmming. Men Pyramidbröd kan man äta med bara extrasaltat Bregott på. Har testat alla små runda paket och Batanun-brödet, alla är helt enkelt godare än allt annat knäcke.