• Anonym (Undrar)

Båda syskon gay?

Är en kille på 20 år som varit gay och öppen med det sen jag va 15. Familjen är helt okej med det, men nu så fick jag veta att min syster är lesbisk (hon är 28). Vilket hon inte berättat innan. Tycker det känns jätte märkligt att vi båda är gay och undrar om det är vanligt att flera syskon blir homosexuella? Hur reagerar föräldrar när fler barn är gay?

• Svar på tråden Båda syskon gay?
  • Anonym (Ofelia)
    Anonym (Nina) skrev 2018-02-17 00:21:44 följande:
    Så om någon av dina söner adopterar ett barn i framtiden kommer inte det barnet att få kalla dig för farmor?
    Det är inte aktuellt då mina söner är fertila.
  • Lesbianna

Tråkigt med sådan biologism "Ofelia". Självklart kan genetiskt släktskap anses viktigt, men tror vi är många som haft minst lika nära relationer till icke-biologiska familjemedlemmar. För mig är ex min farfars fru mycket närmare mig, eftersom hon varit närvarande hela min uppväxt medan min farfar (som är biologisk) inte står mig nära eller känns viktig. Detta pga hans frånvaro mm. 

Min fru och jag planerar barn och kommer turas om att bära. Som det känns nu kommer vi alla vara lika mycket familj oavsett vem som är biologisk förälder eller inte. 

TS, har hört några andra där flera i syskonskaran varit homo/bi, men vet inte hur deras familjer reagerat. 

• DeathByPickles
    Anonym (Ofelia) skrev 2018-02-17 00:29:33 följande:
    Det är inte aktuellt då mina söner är fertila.

Även om man är fertil kan man välja att adoptera av flera olika skäl. Partnern kanske inte är fertil, till exempel.. eller av etiska skäl, eller för all del om man väljer en samkönad partner. 

Om något av detta inträffade skulle du med andra ord inte välkomna det barnet som en del i familjen? 

Not Carnegie, Vanderbilt, and Astor together could have raised money enough to buy a quarter share in my little dog.
  • Anonym (Ofelia)
    Lesbianna skrev 2018-02-17 00:33:49 följande:

Tråkigt med sådan biologism "Ofelia". Självklart kan genetiskt släktskap anses viktigt, men tror vi är många som haft minst lika nära relationer till icke-biologiska familjemedlemmar. För mig är ex min farfars fru mycket närmare mig, eftersom hon varit närvarande hela min uppväxt medan min farfar (som är biologisk) inte står mig nära eller känns viktig. Detta pga hans frånvaro mm. 

Min fru och jag planerar barn och kommer turas om att bära. Som det känns nu kommer vi alla vara lika mycket familj oavsett vem som är biologisk förälder eller inte. 

TS, har hört några andra där flera i syskonskaran varit homo/bi, men vet inte hur deras familjer reagerat. 

Som sagt är jag släktforskare.
    Då är genetiken viktig.
    Då hjälper det inte vem som känts viktigast.

För er känns det säker så men räkna inte med att det känns så för andra i släkten.
  • Anonym (Ofelia)
    DeathByPickles skrev 2018-02-17 00:42:10 följande:

Även om man är fertil kan man välja att adoptera av flera olika skäl. Partnern kanske inte är fertil, till exempel.. eller av etiska skäl, eller för all del om man väljer en samkönad partner. 

Om något av detta inträffade skulle du med andra ord inte välkomna det barnet som en del i familjen? 

Detta kommer inte att inträffa.
    Men ok, OM... jag skulle inte ta med barnet i släktskapet för framtida forskning då barnet inte är släkt med oss.
  • DeathByPickles
    Anonym (Ofelia) skrev 2018-02-17 00:54:23 följande:
    Detta kommer inte att inträffa.
    Men ok, OM... jag skulle inte ta med barnet i släktskapet för framtida forskning då barnet inte är släkt med oss.

Att du är släktforskare har väl ingenting med saken att göra?
    Forskar du bara inom din egen släkt? I så fall känns det inte som en yrkestiteldirekt, sedan har helt säkert såväl adoption som utomäktenskapliga ungar förekommit i alla tider.
    Om en karl var infertil såg frun säkert till att klämma åt drängen istället, och om frun inte några barn kunde få ordnade man det på andra vis. Det är väl det som gör forskningen intressant? 

Det var ingen som frågade dig om du skulle skriva ned ungen i släktträdet med gåspenna och bläck hur som helst, utan bara om du skulle acceptera barnet som en familjemedlem. Personligen.
    Eller skulle barnet alltid rättas när det ville kalla dig farmor, till exempel.  

Not Carnegie, Vanderbilt, and Astor together could have raised money enough to buy a quarter share in my little dog.
  • Anonym (..... Om du älskar dina barn så skärp dig)
    Anonym (Ofelia) skrev 2018-02-16 23:11:26 följande:
    Tror inte det är genetiskt, känner inte till några liknande fall.
    Som mamma hade jag blivit ledsen om ett av mina barn var gay, om båda var det... så vet jag inte vart jag skulle ta vägen. Gråter

1: Jo det är faktiskt bevisat att det finns vissa genetiska drag som bär på moderns sida. Finns MÅNGA fall där flera syskon är gay. 

2: Skulle du blivit ledsen? Inte veta vart du skulle ta vägen... Snacka om att överdriva.... Du skulle, om du älskar dina barn, kanske tycka det var jobbigt till en början. Men om du älskar dina barn så hade du släppt det och varit glad för att dina barn var kapabla att älska. Allt annat hade varit hjärtlöst!

Anonym (Ofelia) skrev 2018-02-16 23:23:01 följande:
    Anonym (en kille) skrev 2018-02-16 23:18:36 följande:
    Varför?

Förstår ni inte det?

Jag vill se mina barn med familjer, äkta familjer med blodsband. Jag skulle skämmas, skulle inte kunna presentera min dotter som "Sara och hennes fru Camilla".

Jag vet inte hur jag skulle kunna klara att hantera det.

Varför skulle de inte kunna ha "äkta" familjer. Om de älskar sina partners och sina barn är det äkta familjer. Det kan dessutom vara blodsband. Men om du hänger dig fast vid sånt... Vad gör du om ditt barn adopterar?? Hade du kunnat säga att det var ditt barnbarn eller hade det varit en främling? 

Du är fast i gammalt tänk. Som tur är blir din typ mer och mer sällsynt. Skrämmande att ni ens finns kvar... 

Anonym (Ofelia) skrev 2018-02-16 23:42:59 följande:
    Tyvärr kan man inte få barnbarn då. =( 

Och varför kan man inte det? De är homo inte sterila.... 

Är du så outbildad? Finns mängder med regnbågsfamiljer. Du är okapabel till att älska. Kall människa. Tycker synd om dina barn... Ha en så kall mamma som bara ser dem som fortplantingsfabriker.... 

Anonym (Ofelia) skrev 2018-02-16 23:58:40 följande:
    Adopterat.. tja, barnbarn är det ju inte. Jag är släktforskare och har svårt för element som stör genetiken.

Hmmm... ja, det är tur att jag bara har söner!

Hmm lek med genetiken då... Vet du om att det är väldigt vanligt att när man har problem att skaffa barn så använder man donerade spermier och donerade ägg... Något du som farmor troligen aldrig skulle få veta. Dina älskade barnbarn har kanske inte ett spår av dina gener..... Och du kommer aldrig veta det... 

För att inte tala om att man bara kan vara säker på att mamman är mamman... Pappan kan aldrig vara säker om han inte kör DNA test... 

Tycker verkligen synd om dina barn... Ha en så hemsk person som mamma.... 

Svar på tråden Båda syskon gay?