• Anonym (Undrar)

Båda syskon gay?

Är en kille på 20 år som varit gay och öppen med det sen jag va 15. Familjen är helt okej med det, men nu så fick jag veta att min syster är lesbisk (hon är 28). Vilket hon inte berättat innan. Tycker det känns jätte märkligt att vi båda är gay och undrar om det är vanligt att flera syskon blir homosexuella? Hur reagerar föräldrar när fler barn är gay?

• Svar på tråden Båda syskon gay?
  • Ajdidodii
    Anonym (Ofelia) skrev 2018-02-16 23:23:01 följande:

Förstår ni inte det?

Jag vill se mina barn med familjer, äkta familjer med blodsband. Jag skulle skämmas, skulle inte kunna presentera min dotter som "Sara och hennes fru Camilla".

Jag vet inte hur jag skulle kunna klara att hantera det.

Så om ditt barn var sterilt, skulle det vara okej att hen var gay då?
  • MallaL
    Anonym (Ofelia) skrev 2018-02-16 23:58:40 följande:

Adopterat.. tja, barnbarn är det ju inte. Jag är släktforskare och har svårt för element som stör genetiken.

Hmmm... ja, det är tur att jag bara har söner!

Jag är också släktforkare. Du kan aldrig veta om den som står som fader i kyrkboken verkligen är det, modern stämmer väl för det mesta så genetiken som du vurmar så för kanske inte finns där fastän du tror det.

Du borde kanske uppdatera både tankesätt och släktforskningsprogram, i mitt kan man lägga in adoptivbarn, samkönade makar och personer utan specificerat kön.

Nu är inte mina döttrar homosexuella, men om de vore det skulle jag älska dem och deras partner och barn lika mycket, och skriva in alla i släktträdet.
  • Kurlie
    Fjäril Vingad skrev 2018-02-16 23:38:29 följande:

Vad spelar det för roll vilken läggning ens barn har? Eller snarare: varför borde det spela roll?

Jag vill inget annat i livet än att mina ungar ska vara så lyckliga de bara kan. Oavsett.

Precis! Hittar mina barn någon att älska och som älskar dem, oavsett kön blir jag lycklig.
  • Anonym (iop)

"Ofelia" har nog missförstått och därmed missat att släktforskning även innefattar sociologi och historia. Adoption är inte minst intressant ur ett socialt och kulturellt perspektiv.

• NELJ
    Anonym (Ofelia) skrev 2018-02-16 23:55:35 följande:

Så, vem är jag då?

"Riktiga" och riktiga... inte biologiska. Men är det ett heteropar som inte kan få egna så är det ett alternativ.

Dock skulle jag nog ha svårt att se ett adopterat "barnbarn" som mitt barnbarn.

Ni får bli arga om ni vill men jag anser nog ändå att jag har lika stor rätt att dryfta mina tankar och känslor som ni har. Även om vi inte är överens.

Rätt har du. Men varför gör du det? Du inser väl att du sårar många som läser det du skriver här och i dina andra inlägg och icke-biologiska barn mm. Vad får du ut av det?
  • Anonym (Händer)
    Anonym (Ofelia) skrev 2018-02-17 00:54:23 följande:
    Det kommer en, inte så fräsch, lukt av 30-tal från dig. Då sprang en kompis till dig runt och pratade om genetik och rena raser. I själva verket var det en del jude i honom också, kanske är det så att fröken Ofelia är adopterad?

Men du, vilken himla tur att du fick sådana härligt fertila söner som kunde bygga på den rätta rasen.
  • Trent
    Anonym (Ofelia) skrev 2018-02-17 00:52:15 följande:

Som sagt är jag släktforskare.

Då är genetiken viktig.

Då hjälper det inte vem som känts viktigast.

För er känns det säker så men räkna inte med att det känns så för andra i släkten.

Jag är också släktforskare och anser att du snackar skit!
  • Virriga Vera
    Anonym (Ofelia) skrev 2018-02-16 23:55:35 följande:
    Så, vem är jag då?
    "Riktiga" och riktiga... inte biologiska. Men är det ett heteropar som inte kan få egna så är det ett alternativ.
    Dock skulle jag nog ha svårt att se ett adopterat "barnbarn" som mitt barnbarn.

Ni får bli arga om ni vill men jag anser nog ändå att jag har lika stor rätt att dryfta mina tankar och känslor som ni har. Även om vi inte är överens.
    Klart att du får framföra dina åsikter, ingen har sagt att du inte får det. Men varför ska de få vara oemotsagda? Vi är på ett diskussionsforum och diskuterar dina åsikter.
  • Anonym (lite salt)

Vad som "orsakar" homosexualitet är långtifrån utrett på en vetenskaplig nivå. Det finns olika teorier, men ingen är helt övertygande. Arv, miljö och epigenitik tycks samspela, men inget entydigt svar har ännu kunnat ges.

Svar på tråden Båda syskon gay?