• Anonym (snygga män)

    Varför bryr män sig så lite om kläder och utseende generellt?

    Speciellt när det är så viktigt för oss kvinnor som ni så gärna vill ha?

    Det är riktigt deprimerande  speciellt om man söker lite mognare killar. Kläder gör mannen;)

  • Svar på tråden Varför bryr män sig så lite om kläder och utseende generellt?
  • Anonym (Ovädersmannen)
    Anonym (snygga män) skrev 2018-02-19 18:30:49 följande:
    Ett annat sätt att se det som representerar mer den bild av vilka typer av kvinnor jag träffat och har erfarit är att de som inte sminkat sig rent allmänt haft mycket sämre självkänsla fysiskt sätt och inte varit bekväma med att framhäva sin sexighet och kvinnlighet. De har varit blygare typer som inte gillar den uppmärksamhet som smink och objektifiering ger.

    Kvinnor som är vana vid att använda smink är oftare mer självsäkra och använder sig av sin skönhet, kläder och smink för att belöna sig själv och verkar ta för sig mer av ett självklart utrymme.  De ser på sig själv som snyggare och mer åtråvärda medan sminket är på vilket förstärker deras självförtroende och visserligen ger dem en falsk bild av sig själv, men det njuter av det och tjänar på det rent samhälleligt många gånger och värderas högre pga att de syns och förstärker sina drag. Sen finns klart andra typer av kvinnor som är väldigt bekväma i sig själv oavsett hur de ser ut,  ex många gaykvinnor som inte gillar sminka sig och är bekvämare utan men de är inte så många i västvärlden där media och modestrukturer är norm.
    Ja det kan stämma, sminkade kvinnor är ofta rätt så sociala har jag märkt. Det stämmer nog också att de som klär upp sig och sminkar sig har högt självförtroende men lägre självkänsla.
  • Anonym (Ovädersmannen)
    New Dawn skrev 2018-02-19 17:46:11 följande:
    Anonym (Ovädersmannen) skrev 2018-02-19 14:48:38 följande:

    Ja man kan se det på olika sätt. Jag ser det som att om man inte sminkar sig så är man nöjd som man är och har alltså en bra självkänsla. Då kan man tänka att man förtjänar att i stället för att sminka upp sig och skapa en slags falsk bild av hur man ser ut, så kan man gå ut och göra nåt annat kul för dem pengarna.

    Jag håller med om att om man ser för mosig och ovårdad ut så kan man piffa upp sig lite grann, det gör jag med, men jag personligen tycker att mycket makeup är äckligt. En massa klet i ansiktet som blänker o inte ser äkta ut.


    Jag tvivlar på att du alltid ser om kvinnor är sminkade. Det är inte så ofta det ser kletigt ut. Prova googla bilder med texten "smink, före och efter" Ibland kan smink vara ett sätt att lyfta positiva drag i ansiktet och göra så att man ser piggare ut. Vissa vill sminka bort märken och gråaktiga toner. Man behöver absolut inte ha dålig självkänsla bara för att man sminkar sig.

    Jag träffade en man förut som sa att han skulle tycka att det vore kul att se mig sminkad. Jag fick ett gott skratt och svarade att ju var sminkad just då.
    Mitt ex sminkade sig inte om det inte var festlighet, och hon såg bra och naturlig ut utan det. Likaså en av mina vänner som varken klär sig modeenligt eller sminkar sig (jag kan då inte se spår av det iaf). Om de sminkar bort nåt märke det är väl sak sam. Jag menar mascara och annan smink. Men om de tär lite lite smink det spelar heller ingen roll tycker jag. För det syns ju knappt. Min killkompisar ser inte "oaptitliga" utan smink, så varför ska tjejer behöva ha smink? Om de vill ha vissa killar som måste ha tjejer som har smink på sig jämt så är de nog ingen match för mig ändå då.
  • New  Dawn
    Anonym (Ovädersmannen) skrev 2018-02-19 22:37:03 följande:

    Nej negativt? Hur då?

    Jag ska försöka förklara. Alla har vi olika preferenser, men om jag fallit för en tjej så är det aldrig för att jag gillat hennes kropp utan främst  för att jag gillat hennes personlighet och att hon haft ett utseende som fallit mig i smaken. Så hennes kropp kan nästan se ut hur som helst och jag kommer ändå attraheras av henne. Men jag har förstås vissa utseenden på kroppar som jag tycker mer intressanta och upphetsande än andra. Jag gillar kvinnliga kroppar som inte är perfekta, som har lite häng här och där, jag gillar hängiga bröst, de har sån vacker form, en kvinna som fött barn tycker jag kan ha en spännande kropp, speciellt såna kroppar som jag tycker om att måla av. Jag tycker även om lite äldre kroppar (40,50,60 år). Varför jag tycker så här vet jag inte, men det finns väl ingen som vet exakt varför de gillar vad de gör.


    Skavanker är ett negativt ord och jag fattar inte varför du använder så nedlåtande ord om det du tycker är vackert

    Ja, alla får ha preferenser, det är inget konstigt, men det verkar som du tror att dina preferenser är bättre på något sätt. Jag vet flera kvinnor som är smala/raka/platta som ofta får höra och läsa att de inte duger och att de inte är så intressanta.
    Anyone can hate. It costs to love.
  • New  Dawn
    Anonym (Ovädersmannen) skrev 2018-02-19 22:44:41 följande:

    Mitt ex sminkade sig inte om det inte var festlighet, och hon såg bra och naturlig ut utan det. Likaså en av mina vänner som varken klär sig modeenligt eller sminkar sig (jag kan då inte se spår av det iaf). Om de sminkar bort nåt märke det är väl sak sam. Jag menar mascara och annan smink. Men om de tär lite lite smink det spelar heller ingen roll tycker jag. För det syns ju knappt. Min killkompisar ser inte "oaptitliga" utan smink, så varför ska tjejer behöva ha smink? Om de vill ha vissa killar som måste ha tjejer som har smink på sig jämt så är de nog ingen match för mig ändå då.


    Du verkar vse ned på kvinnor som sminkar sig. Trist.

    Du som gilllar konst borde väl fatta att man kan vilja lyfta sitt eget ansikte.

    Jag tycker själv att jag är finare med smink, men jag tycker inte det spelar så stor roll så jag är oftast osminkad. Lite lathet.
    Anyone can hate. It costs to love.
  • Anonym (Ovädersmannen)
    New Dawn skrev 2018-02-20 06:10:15 följande:
    Du verkar vse ned på kvinnor som sminkar sig. Trist.

    Du som gilllar konst borde väl fatta att man kan vilja lyfta sitt eget ansikte.

    Jag tycker själv att jag är finare med smink, men jag tycker inte det spelar så stor roll så jag är oftast osminkad. Lite lathet.
    Du kritiserar nästan allt jag skriver och vänder det till något negativt, och du skriver aldrig något positivt om det ens. Varför gör du det? Jag blir faktiskt ledsen av hur du uttrycker dig mot mig.
  • Tecum
    Anonym (Ovädersmannen) skrev 2018-02-20 10:53:39 följande:
    Du kritiserar nästan allt jag skriver och vänder det till något negativt, och du skriver aldrig något positivt om det ens. Varför gör du det? Jag blir faktiskt ledsen av hur du uttrycker dig mot mig.
    Det är inte bara mot dig, hon gör likadant mot mig och andra som inte "tycker rätt". Jag förstår inte heller varför, hon har kloka åsikter och är seriös i att ge råd. Diskussionen blir väl inte bättre för att man vänder allt till negativt och bara betonar det? 
  • Anonym (Ovädersmannen)
    Tecum skrev 2018-02-20 18:34:24 följande:
    Det är inte bara mot dig, hon gör likadant mot mig och andra som inte "tycker rätt". Jag förstår inte heller varför, hon har kloka åsikter och är seriös i att ge råd. Diskussionen blir väl inte bättre för att man vänder allt till negativt och bara betonar det? 
    Ok det var skönt att höra att det inte bara var mot mig. Och jag håller med, hon har många kloka insikter där jag håller med om mycket, så jag förstår inte heller vad syftet med att hålla en sådan negativ attityd till andra. Det är synd.
  • New  Dawn
    Anonym (Ovädersmannen) skrev 2018-02-20 10:53:39 följande:

    Du kritiserar nästan allt jag skriver och vänder det till något negativt, och du skriver aldrig något positivt om det ens. Varför gör du det? Jag blir faktiskt ledsen av hur du uttrycker dig mot mig.


    Därför att jag är inte här för att skaffa vänner. Jag står för mina åsikter och jag är inte överrens med det du skriver.

    Att du skriver fint om att måla av kvinnor med hängiga bröst ändrar inte det du tidigare skrivit om personligheten hos kvinnor som sminkar sig.

    Jag blir så trött på att män, och kvinnor, alltid måste förminska kvinnor som vill göra lite för att vara fina, kvinnliga, och/eller sensuella, eller tom sexiga (fy) Som du tex, som så gärna vill få det till att kvinnor som sminkar sig eller klär upp sig har dålig självkänsla.

    Jag vet, tex, att min karl tycker att jag är jättevacker när jag är naken, osminkad och naturlig. Framför allt visar han kärlek för mig för mig som person... Jag kan ändå välja att sätta på mig en kjol och strumpbyxor för jag vet att han tycker det är fint. Jag kan tom sätta på mig sexiga underkläder och ibland sminkar jag mig.(ve och fasa) och han gillar det.

    Detta måste enligt dig bero på dålig självkänsla. Jag är kritisk mot den synen. På arbetsplatser kan det ofta bli så att man känner sig "klädd" och "redo" när man har smink. Det blir en vana och det har nog sällan med självkänsla att göra.

    Det är väldigt vanligt att män säger att de inte bryr sig om utseende, för att i nästa stund säga att de föredrar mulliga kvinnor och vissa typer av bröst. Då är det okej, och det blir sådan dubbelmoral. Tänk om du hade skrivit exakt samma mening, men valt att skriva... "fast jag fördrar smala kvinnor"

    Jag tror att både du och andra män uppskattar kvinnors utseende mer än ni påstår. Däremot tror jag ni kan älska, åtrå och uppskatta flera olika typer av kroppar om ni gillar tjejen... Men det är ändrar inte på fatumet att de flesta män uppskattar vackra kvinnor och där påverkar kläder. Sedan finns det oilka preferenser män emellan, som skiljer i vad man tycker är vackert.
    Anyone can hate. It costs to love.
  • New  Dawn
    Tecum skrev 2018-02-20 18:34:24 följande:

    Det är inte bara mot dig, hon gör likadant mot mig och andra som inte "tycker rätt". Jag förstår inte heller varför, hon har kloka åsikter och är seriös i att ge råd. Diskussionen blir väl inte bättre för att man vänder allt till negativt och bara betonar det? 


    Tja, jag kan ju välja att ändra mig, fast jag inte håller med för att vara gullig och trevlig, men varför skulle jag?

    I detta fall, borde jag, ändra mig och skriva

    "ja du har rätt, kvinnor som sminkar sig har nog låg självkänsla"?.... Eller ska jag ändra mig för att han skriver rara saker om kvinnor med skavanker.

    Ni får skriva att ni tycket att jag har fel och att ni däremot "tycker rätt". Jag tar inte illa upp, men räkna däremot med att jag säger emot. Det är så det blir i debatter.
    Anyone can hate. It costs to love.
  • Anonym (Ovädersmannen)
    New Dawn skrev 2018-02-20 21:34:28 följande:
    Därför att jag är inte här för att skaffa vänner. Jag står för mina åsikter och jag är inte överrens med det du skriver.

    Att du skriver fint om att måla av kvinnor med hängiga bröst ändrar inte det du tidigare skrivit om personligheten hos kvinnor som sminkar sig.

    Jag blir så trött på att män, och kvinnor, alltid måste förminska kvinnor som vill göra lite för att vara fina, kvinnliga, och/eller sensuella, eller tom sexiga (fy) Som du tex, som så gärna vill få det till att kvinnor som sminkar sig eller klär upp sig har dålig självkänsla.

    Jag vet, tex, att min karl tycker att jag är jättevacker när jag är naken, osminkad och naturlig. Framför allt visar han kärlek för mig för mig som person... Jag kan ändå välja att sätta på mig en kjol och strumpbyxor för jag vet att han tycker det är fint. Jag kan tom sätta på mig sexiga underkläder och ibland sminkar jag mig.(ve och fasa) och han gillar det.

    Detta måste enligt dig bero på dålig självkänsla. Jag är kritisk mot den synen. På arbetsplatser kan det ofta bli så att man känner sig "klädd" och "redo" när man har smink. Det blir en vana och det har nog sällan med självkänsla att göra.

    Det är väldigt vanligt att män säger att de inte bryr sig om utseende, för att i nästa stund säga att de föredrar mulliga kvinnor och vissa typer av bröst. Då är det okej, och det blir sådan dubbelmoral. Tänk om du hade skrivit exakt samma mening, men valt att skriva... "fast jag fördrar smala kvinnor"

    Jag tror att både du och andra män uppskattar kvinnors utseende mer än ni påstår. Däremot tror jag ni kan älska, åtrå och uppskatta flera olika typer av kroppar om ni gillar tjejen... Men det är ändrar inte på fatumet att de flesta män uppskattar vackra kvinnor och där påverkar kläder. Sedan finns det oilka preferenser män emellan, som skiljer i vad man tycker är vackert.
    Det är så mycket som motsäger sig på det du skriver att jag inte vet ens hur jag kan svara på detta. Bara en sån sak som att JAG är faktiskt överens med saker som du skriver, men du skriver att du är inte överens med vad jag skriver. Har jag förstått dig fel då, eller har du ändrat åsikt under tiden?

    Du började hela den här konversationen med en aggresiv ton och anklagade mig för att inte bry mig om kvinnor, vilket jag gör i hög grad, och du gör ofta grova generaliseringar om män med en slags översittarton som jag inte vet om du märker själv men den är tydlig för de som blir besvarade.

    Du är inte här för att skaffa vänner nej, det betvivlar jag inte med tanke på sättet du skriver, men bara för det så behöver du inte vara på det sättet du är när du besvarar folk. Det sitter ju riktiga människor bakom skärmarna som kan bli sårade. Jag önskar du kunde ha en annan framtoning när du skriver, för jag tycker faktiskt du har en del bra argument, men jag kan inte diskutera dem när jag blir besvarad på det sättet.


Svar på tråden Varför bryr män sig så lite om kläder och utseende generellt?