• Marsupulami

Skämmigt att gå på systemet?

Nu på lunchen ska jag gå på systemet och handla alkoholfri öl till mig själv. Jag ska på kräftskiva och de har en så jättegod öl!!! Fast jag drar mig för det.

Tycker att folk tittar snett och jag får genast dåligt samvete. Det skulle ju aldrig falla mig in att dricka alkohol under graviditeten. Jag dricker inte ens lättöl.

Men den här alkoholfria är faktiskt riktigt god om man gillar ljusa lätta och friska ölsorter.

Hur känner ni det tjejer?

• Svar på tråden Skämmigt att gå på systemet?
  • Mamsen Mia

Jag tyckte oxå att det var lite tråkigt att gå på systemet, fast jag oxå bar köpte alkoholfritt, men men . Skit i det tycker jag.

//Mia

• Unika

Jag har varit inne och handlat till en middagsbjudning. Alltså riktigt vin och öl. Själv dricker jag inte heller ens lättöl såklart.

Jag tyckte faktiskt inte att folk tittade så mycket. Däremot tittade jag på dem för att se om de tittade på mig. Jag tror nog att de flesta tolkar situationen korrekt.

• MayaPiraya

på mig syns det visserligen inte, men jag blev tvungen att visa leg för min lilla samling alkoholfritt i kassan!! :D

• Rannie

Oj, så har inte jag tänkt alls. Jag har flera gånger handlat åt min sambo och även handlat till en möhippa. Bryr dig inte om om folk tittar du vet ju själv hur det ligger till.

Jag håller med om att den alkholfria ölen är god, speciellt Clausthaler (stavas det så?).

• Achanta

Var inne där för en vecka sen o handlade inför min 30-års dag. Tyckte inte det var nån som tittade konstigt. Fast jag kollade iofs inte runt så mycket heller *s*

• Fjäril

Ibland köpte jag cigaretter eller öl till min pojkvän, när jag var gravid. Det kändes ganska dumt, och jag var hela tiden beredd på att försvara mig om nån skulle säga något.

Men om du köper alkoholfri öl, så ska väl ingen titta snett! Då är det ju liksom uppenbart att du inte dricker alkohol.

Självklart så ska du köpa ölen, det är ingen annan som har med det att göra!

• pssst

Jag går så sällan på systemet men mest av den motsatta anledningen, jag tyckar det är jobbigt att handla, eftersom jag trots mina 30år fortfarande blir krävd på leg.
    För alla som är galna i mousserande viner (som jag) kan jag tipsa om en dricka som heter Amé, säljs på hälsokost och väl kyd är den jättegod. Häll gärna upp den i ett chanpagneglas så känns den nästan som äkta vara.

• Marsupulami

Hm. Kanske är lite känslig.... just nu.......
    Min favorit är Jever. Clausthaler var oxå god men hade någon myko bismak. Fast min smak nuförtiden är allmänt myko, så........ Min man tyckte oxå att Jever var den godaste. Helt ok för att vara alkoholfri

• Förhoppningsfull

Skit i det! Jag går på systemet, fast på mig syns det ju knappt än... Dels vill jag också kunna dricka alkoholfri öl, som trots allt är en festligare måltidsdryck än läsk och dels vill jag faktiskt kunna bjuda icke gravida kompisar på vin till maten. Jag känner ju inte puckona som stirrar, så de får väl tro att jag är en idiot morsa som ska dricka upp alltihop själv...

• turia

nej jag tror inte folk tittar, de tar nog för givet att du handlar till någon annan

Svar på tråden Skämmigt att gå på systemet?