• Marsupulami

Skämmigt att gå på systemet?

Nu på lunchen ska jag gå på systemet och handla alkoholfri öl till mig själv. Jag ska på kräftskiva och de har en så jättegod öl!!! Fast jag drar mig för det.

Tycker att folk tittar snett och jag får genast dåligt samvete. Det skulle ju aldrig falla mig in att dricka alkohol under graviditeten. Jag dricker inte ens lättöl.

Men den här alkoholfria är faktiskt riktigt god om man gillar ljusa lätta och friska ölsorter.

Hur känner ni det tjejer?

• Svar på tråden Skämmigt att gå på systemet?
  • Lilla K

Enligt Amelia Vänta Barn 2004 så innehåller Jever 0,3% alkohol (tror jag det stod). Vet inte om det stämmer eller om det spelar nån roll, men i så fall är den ju faktiskt inte alkoholfri... Sen om den lilla procenten spelar roll eller inte, det har jag inte en aning om!

• Lilla K

Jag kollade på systemets hemsida, den har en alkoholhalt på 0,3%!

• Salamandra

Jag förstår känslan..har inte varit på systemet men däremot snusar jag nikotinfritt snus och då kollar folk snett på en också

• soraya

Snälla, snälla - 0,3% är så lite att det ÄR alkoholfritt.
    Filmjölk innehåller mer alkohol än så, och det skulle ju ingen tveka att sätta i sig, eller hur?

• Lilla K

Jo, jag undviker filmjölk... Nä, skämt och sido, klart jag inte gör!

Men jag skrev också att jag inte har en aning om den lilla procenten spelar roll eller inte, ville bara säga att jag läst det, och få nån respons på vad det innebär. Och det har jag fått nu! Alla nöjda och glada!

• Niquilota

Man behöver INTE visa leg när man köper alkoholfritt. Då får ni bara påpeka för personalen vad det är ni köper, de kanske inte hinner se det. Följaktligen behöver man inte vara 20 år för att köpa alkoholfritt, för dig som undrade.

Annika, v 36

• Lovan

Läser ovan:
    Precis vad jag berättade i tidigare inlägg.

• vindaloos

Hejsan på er alla. Verkar som att det finns alkoholfritt öl! ? HAde inte hört talas om det faktiskt, vet någon om det finns mörka sådana också??? Jag gillar nämligen mörka ölsorter till maten och det är faktiskt det enda jag saknar sedan jag blev gravid. Hur är det med lättöl, kan man dricka det, har själv låtit bli, det låter så dumt om man frågar BM för det låter som om man inte kan vara utan och det är ju inte så det är direkt.

• MaDdO

Haha, jag blev ombedd att visa leg på bolaget när jag köpte en presentlåda i trä *skrattar så jag kiknar* Men när jag frågade kassörskan om det verkligen var nödvändigt så blev hon väldigt generad! *fnissar*

• LAA

Vi hade kräftskiva i lördags och ingen anade någonting om mitt välsignade tillstånd. Min alkoholfria bål såg likadan ut som de andras och ingen lade märke till att jag drack alkoholfri öl. Det lustigaste av allt var att i takt med att de andra blev fnissiga och berusade blev även jag det, trots att jag egentligen var nykter. Tänk vad psyket kan ordna det för en!

• lillefrejen

vindaloos - tyvärr verkar det inte som det finns mörka alkoholfria öl, ingeting som jag hittat iallafall. Kanske nån annan vet?

Men jag hörde talas om Tuborg super light - var köper man det?
    Finns inte på systemet vad jag sett.

Svar på tråden Skämmigt att gå på systemet?