• Marsupulami

Skämmigt att gå på systemet?

Nu på lunchen ska jag gå på systemet och handla alkoholfri öl till mig själv. Jag ska på kräftskiva och de har en så jättegod öl!!! Fast jag drar mig för det.

Tycker att folk tittar snett och jag får genast dåligt samvete. Det skulle ju aldrig falla mig in att dricka alkohol under graviditeten. Jag dricker inte ens lättöl.

Men den här alkoholfria är faktiskt riktigt god om man gillar ljusa lätta och friska ölsorter.

Hur känner ni det tjejer?

• Svar på tråden Skämmigt att gå på systemet?
  • Fru Längtan

Har också fått visa leg på systemet när jag köpte alkoholfritt rött vin. Kändes konstigt.

Det är väl bra att du handlar deras alkoholfria produkter och inte skall någon titta snett på dig för det.

Njut av ölen nu.

• Mamma på heltid

Jag handlar åt min sambo i bland och de får väll tro vad det vill.
    Huvudsaken att jag vet att jag inte har rört en droppe alkohol varken tidigare eller nu.

• Lovan

Ett litet tillägg bara ang det här med leg.kontroll:
    Enligt våra regler måste vi kika på leg hos de som ser ut att
    vara upp till runt 25 år gamla. Därför kan det slinka med både
    en och två personer som är bra mycket äldre än det (den äldsta
    jag frågat leg på tror jag var 35! *asgarvar*). Vi har även egna
    kontrollanter ute som går in och gör leg.kontroller, för att se så att
    vi inte fuskar med leg.hanteringen.
    Så nu vet ni hur vi gör på bolaget.

• Vero

Du vet ju vd det är du köper! Jag travar glatt in ocg radar upp flaskor med Clausthaler utan att skämmas ett dugg, fast visst´, det ser ju ut som vanlig öl på flaskorna så nog är det väl folk som gör stora ögon. Men skit i det, jag tycker mest att det är komiskt.

• AnnaGBG

Jag handlade MÄNGDER av sprit när jag var höggravid och folk fick då glo bäst de ville! Jag handlade till vår restaurang, så det blev ju en del...
    Hade varit kul att veta vad de tänkte....

• Vero

Samma här AnnaGBG... två lådor dessertvin hit och dit.. . jag tänkte aldrig ens på det faktiskt...

• TantG

jag var på systemet och handlade till en fest vi hade... Två flak öl massa vin osv osv. Jag vet att jag inte dricker. det räcker tror att folk är så upptagna av sigsjälva att de inte tänker på det... Dessutom så handlade jag så mycket att ingen normal människa kan dricka det själv utan det måste varit uppenbart att jag handlade till flera...

• Mumu

Jag har själv känt så när jag handlat på systemet. Jag har inte ens handlat alkoholfritt, utan handlat när vi ska ha gäster. Det är så fånigt, folk ska väl skita totalt i vad jag köper och varför. JAG vet ju att jag har nollgräns under min graviditet! Men ändå känns det lite fel och tabu.

Sist började kassörskan glatt fråga om magen och hur långt det var kvar och så. Det kändes bra, för då "normaliserade" hon det hela, visade att hon inte tittade snett och fnös när en höggravid kom och handlade vin och öl.

När jag var på jobbfest för ett tag sen så vann jag en flaska alkoholfritt rödvin i en tävling. Jag hade ingen väska med mig, så när jag skulle gå hem tog jag glatt min vinflaska i handen och gick hemåt. Klockan var väl runt tolv, så det var folktomt på gatorna. Så möter jag en kille som är ute med hunden, och DÅ kände jag mig plötsligt heldum! Där gick jag med min stora mage i vädret och en vinflaska i handen... Man SKA inte bry sig, men det känns så jäkla dumt!

• meya

När jag var på bröllop föra helgen var det supervarmt och jag tippade i mej två flaskor vitt alkoholfritt vin, var det många som kollade snett... Hahaha!!!

• Maria 79

Men måste man alltså vara 20 år för att få köpa ALKOHOLFRITT också?

Svar på tråden Skämmigt att gå på systemet?