• Marsupulami

Skämmigt att gå på systemet?

Nu på lunchen ska jag gå på systemet och handla alkoholfri öl till mig själv. Jag ska på kräftskiva och de har en så jättegod öl!!! Fast jag drar mig för det.

Tycker att folk tittar snett och jag får genast dåligt samvete. Det skulle ju aldrig falla mig in att dricka alkohol under graviditeten. Jag dricker inte ens lättöl.

Men den här alkoholfria är faktiskt riktigt god om man gillar ljusa lätta och friska ölsorter.

Hur känner ni det tjejer?

• Svar på tråden Skämmigt att gå på systemet?
  • jummie

får man visa leg på alkoholfritt!!!!!! det får väl vem som helst köpa eller???

fast det är klart...alla systemets kunder kanske måste fyllt 20...men ändå...man blir ju inte full....*tänker*

• Carro Å

Nemen inte ska du skämmas... Jag tror inte att folk tror att du dricker bara för att du går på systemet.. jag har vart där flera ggr o köpt deras alkofria öl som jag verkligen rekmenderar... kram

• Marsupulami

Tack! Jag ska tänka på det! Tänker bara på att flaskorna ser ut som vilken öl som helst

Nu ska jag gå på lunch och handla mina alkoholfria öl med huvudet högt! Kanske bara jag som är känslig.

Kan berätta hur det går..... Kram på er alla!

• lillefrejen

Jag tycker du kan handla där med gott samvete! Du vet ju själv att du inte dricker alkohol.

Förresten så är både Claushaler och Jever jättegoda.

Min kompis testade nån aperitif också som var jättegod men jag kommer inte ihåg vad den heter.

Men om ni inte har gjort det redan så TESTA ALDRIG alkoholfritt rödvin. Det var det äckligaste jag någonsin druckit. Smakade liksom inte vin alls och då kan man ju lika gärna dricka nåt annat.

• Tingen

Handla på du!
    Egentligen så visar du ju bara sunt förnuft när du handlar helt alkoholfritt. Har folk fördommar så spelar det ingen roll.
    Jag var ut på en pub för att lyssna på ett band i onsdags och då när jag var till baren för att köpa glass så passade jag på att handla en stor stark till min vännina. Gisses vilka blickar en del gav. Men sen så såg de glassen och smålog. Poletten trillade kanske ner. Men folk dömmer gärna både på gott och ont.

• Lovan

Mayapiraya - Personen i kassan gjorde fel. Även ett litet barn får köpa alkoholfritt. Jobbar själv på systemet, så jag vet.
    Ingen av oss bland personalen kollar snett på en gravid kvinna som köper alkohol - vi förstår att det vanligtvis inte är till en själv.
    Så handla på ni bara - och får ni några dumma blickar av andra kunder så skit i dem.

• HaltaLotta

Äh, det har jag aldrig tyckt varit pinsamt för fem öre! Har köpt Claushauler (nåt sånt heter dom) flera gånger, dom är toppengoda tycker jag!

Det är bra att det finns så pass goda alternativ som är aolkoholfria tycker jag!

• Marsupulami

Det gick bra! Systemet var nästan folktomt så jag hade oroat mig i onödan Så 6-pack Jever alkoholfri blev det. Så nu har jag öl för en tid framöver. Fånigt att man ska få sådana tankar och känslor.

Kram på er alla och trevlig helg med mycket kräftsurplande! Jag har dille på kräftor nu ;) Ska köpa färska i hötorghallen hade jag tänkt mig så gör jag en kantarell, zuccini och soltorkade tomater paj (recept finns i senaste allt om mat ). Tror det ska bli mums

• MayaPiraya

jo, jag förstod ju att han i kassan gjorde fel, han tänkte väl inte själv på att det var alkoholfritt kanske?
    Jag brydde mig inte så mycket om det, jag tyckte det mest var komiskt :D

• Aros

Hehe har också blivit ombedd att visa legg de två ggr jag köpt alkoholfritt på sytemet. Tar det som en komplimang... och att personalen borde få rabatt på glasögon. Jag är 28, ser knappast ut som 19, med en stor gravid mage. Tror många som jobbar ber alla utan rulator om leg på ren rutin.

Vad som irriterar mig däremot är blickarna man får på fest om man smuttar på alkoholfri öl (har bara druckit 1 dessutom, inte hällt i mig en back).

Svar på tråden Skämmigt att gå på systemet?