När börjar gravidmagen synas?
I vilken vecka började eran mage synas ?
I vilken vecka började eran mage synas ?
Min (för jag har en egen, inte samma som alla andra här!) började synas i vecka 20 båda gångerna.
I vecka 26. Kändes rätt sent :/
Vecka 28.
Min började i v.15. Tror det beror på hur mycket magmuskler man har samt vart bebisen ligger.
V20-22 nånting för båda graviditeterna. Då har jag börjat kunna se själv. För att "vem som helst" ska kunna se- betydligt senare (typ 32 den här graviditeten, aldrig i första).
Första graviditeten: v26
Andra graviditeten: v18-20
Alltså då jag kunnat se utan kläder
Min syntes egentligen redan från de första veckorna (typ 3-4) i form av att magen var konstant svullen. Men det var nog mest jag som märkte det själv. Gjorde dock abort innan en "riktig" gravidmage i form av bula syntes.
Vecka 31, typ. Nu i vecka 41 påstår folk att jag ser ut som att jag är i sjätte månaden. Skönt, men också lite irriterande att folk inte reser sig på bussen :/
Kring v 32 med mina flickor. Gossen som är född i mitten betydligt tidigare. 24-25 kanske.
V 12 såg jag lite plufsig ut, så att folk nog trodde att jag ätit lite för mycket om jag hade tajt tröja. v 15 började den bli mer tydlig mage. I v20 såg man den med tröja på, så att ingen kunde misstänka den för något annat än bebis.
Första barnet fick jag blickar redan v.9. Gravidbyxorna kom på v.14. Nu andra gången åkte gravidbyxorna på v.10 och jag är rejält tjock nu- v.20 imorron. Så tjock att jag undrar lite skräckslaget var det ska sluta! Haft bekanta som sett ut så här på slutet...
Eftersom jag var väldigt smal,så började jag få liten bullmage tidigt.Då jag ändå kunde dölja det för andra tills jag var i fjärde femte månaden.
Vecka 20 ungefär började det se ut som en gravidmage och inte bara som om jag ätit en massa tårta. Efter det tycker jag att det har gått rätt fort, vissa dagar känner jag mig verkligen jättestor och jag är bara i v. 24 :S
Jag fick gravidmage redan innan BIM. Den har varit ganska konstant sedan dess men nu i v 19 börjar den växa lite. Med gravidmage menar jag alltså att det syns jag är gravid om jag har tajta kläder på mig.
Med första syntes det tydligt i vecka 16, med andra i vecka 11. Men som du ser i tråden, det är så himla olika! I början går det ju att dölja ganska bra med kläder, ifall du inte vill att det ska synas. Vill du att det ska synas går det ju fint att framhäva den också :)
I båda mina graviditeter så har jag själv upplevt att runt v 13-14 har jag fått en gravidmage som inte gått att dra in och dölja helt. Men med kläder på och i vardagen på jobb mm har jag kunnat klä mig så att man inte sett någon riktig mage förrän efter rutin-UL. Så kring v 20-21 nånting.
Jag är i v. 13 och har en mycket tydlig gravidmage. Det är mitt tredja barn, och jag hade tvättbräda innan graviditeten så här har det inte med avsaknad av magmuskler att göra... Man har sett det tidigt på mig i alla tre graviditeter. Jag blir dock ENORM som gravid (har gått upp 33-35kg med mina barn - är liten, bara 160cm, så det är rätt brutalt...)