• Anonym (G)

Vem får stå för det?

Om barnvakten kastar barnets smoothiepåsar (såna man diskar och återanvänder) i tron att de var engångs, ska hen ändå hållas ansvarig och ersätta dessa?

Det är till ett värde av ca 300:- som kastats bort.

• Svar på tråden Vem får stå för det?
  • viseversa
    Anonym (X) skrev 2018-02-20 16:08:19 följande:
    Du menar att personen som bor gratis hos TS med sina 2 barn dessutom länsar kylskåpet?
    Om du LÄSER det jag skrev sen så hade jag missat den infon.
  • Anonym (I)

Du måste berätta för folk i förväg att dessa påsar är ingen skräp , du kan inte förvänta dig att alla känner till dessa återandvändbara klämpåsar.

Men du har givetvis ingen skyldighet att låta en fräck person bo hos dig gratis och länsa ditt kylskåp.

• Anonym (I)
    mmm88 skrev 2018-02-20 14:21:04 följande:

Hade jag anställt barnvakten via en firma som till exempel nanny.nu, då hade jag krävs ersättning av firman. Men inte om det var en 17-årig tjej som jag har anställt privat, speciellt inte om detta med klämmispåsar aldrig har diskuterats.

Du skulle knappast få ersättning eller ens anställa någon ny barnvakt via firman efteråt om du kräver pengar för sådant du inte berättar för barnvakten och bara en fåtal människor känner till.

Återandvändbara klämmispåsar är inte någonting alla känner till och använder.

Ska du också påstå att soppåsen var en konstvärk och du vill ha 1000000 för det ?
  • Anonym (Fjgjg)

Det låter lite onödigt med 15 påsar till tre barn.

Men jag antar att personen hjälpte dig , annars hade du väl inte släppt in hen i ditt hem med ditt barn och gått . (Om det var någon som bara ville umgås med ditt barn). Så se det som barnvaktspengar.

• Jemp

Nej hade självklart inte krävt ersättning (dock föreslagit att ge annan mat istället för 15 klämmisar nästa gång!)

• Physalis

Hade inte krävt någonting. Hade däremot varit mer noggrann med att informera om saker nästa gång, eller hittat någon annan mer lämplig som barnvakt i framtiden.

Korrekturläser som en kratta
  • fluu

En mindre summa och troligen något som inte är livsnödvändigt. Är barnvakten dessutom obetald hade jag inte tagit betalt.

Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • Anonym (G)
    fluu skrev 2018-02-21 06:35:07 följande:

En mindre summa och troligen något som inte är livsnödvändigt. Är barnvakten dessutom obetald hade jag inte tagit betalt.

Jo det är livsnödvändigt och barnvaktandet var snarare en betalning till oss.
  • fluu
    Anonym (G) skrev 2018-02-21 06:52:22 följande:
    Jo det är livsnödvändigt och barnvaktandet var snarare en betalning till oss.
    Ni har inget annat att mata era barn med alltså? Och ni använder barnen som maktmedel? 
    Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
Svar på tråden Vem får stå för det?