• Anonym (G)

Vem får stå för det?

Om barnvakten kastar barnets smoothiepåsar (såna man diskar och återanvänder) i tron att de var engångs, ska hen ändå hållas ansvarig och ersätta dessa?

Det är till ett värde av ca 300:- som kastats bort.

• Svar på tråden Vem får stå för det?
  • Anonym (G)
    fluu skrev 2018-02-21 08:07:59 följande:

Du skrev att de barnvaktade som en tjänst till er och nu när de gjort ett misstag så vill du kräva ersättning.

Du kan knappast läsa vad jag skriver?
  • Anonym (G)

Och oavsett om de var köpta eller inte, man tar inte av andras saker utan att fråga och verkligen inte FEMTON stycken? De är inte så billiga att köpa färdiga heller,

• Kjell2
    Anonym (G) skrev 2018-02-21 08:16:46 följande:

Och oavsett om de var köpta eller inte, man tar inte av andras saker utan att fråga och verkligen inte FEMTON stycken? De är inte så billiga att köpa färdiga heller,

Nej, och vad tänker du göra nu?
  • Anonym (G)
    Kjell2 skrev 2018-02-21 08:18:29 följande:

Nej, och vad tänker du göra nu?

Kan man inte bara få gnälla av sig ibland?
  • Anonym (Galet)
    Anonym (G) skrev 2018-02-20 14:30:21 följande:

Det är inte en betald barnvakt och påsarna togs från kylskåpet och gavs på eget bevåg.

15 påsar var det.

Jag hade nog varit mer orolig över att mitt barn har fått 15 påsar med smoothie på en kväll, herrejävlar!!!!
  • Kjell2
    Anonym (G) skrev 2018-02-21 08:19:48 följande:
    Kan man inte bara få gnälla av sig ibland?
    Jo, men ställ inte en fråga då "Vem får stå för det?" , "Om barnvakten kastar barnets smoothiepåsar (såna man diskar och återanvänder) i tron att de var engångs, ska hen ändå hållas ansvarig och ersätta dessa?"

Så hur kommer du agera mot barnvakten, kräva 300 kr, skälla, vräka, göra tydliga förhållningsregler, låta pasera?

• Kjell2
    Anonym (Galet) skrev 2018-02-21 08:20:15 följande:
    Jag hade nog varit mer orolig över att mitt barn har fått 15 påsar med smoothie på en kväll, herrejävlar!!!!
    De slapp pizza i all fall. Nu hade de väl inte kunnat äta pizza ändå.

• Anonym (Ojdå)
    Det var 3 barn och jag antar att inte alla 3 var spädbarn/småbarn, så 5 påsar var på en kväll är inte mycket för större barn.
    Varför man ens ger klämmisar till barn som äter pizza är mer märkligt...
  • Anonym (Galet)
    Har läst kommentarerna nu och förstått att det "endast" var fem påsar, vilket också är oerhört mycket,

Jag tycker att det verkar konstigt att ha en vuxen människa med sina två barn boendes hos sig utan att dom betalar ett öre för boende eller mat, stämmer verkligen det?

Isåfall bör ju inte 300:- för påsarna vara det störta problemet?
    Nu får ha en dialog med personen
  • Anonym (Galet)
    Kjell2 skrev 2018-02-21 08:24:25 följande:
    De slapp pizza i all fall. Nu hade de väl inte kunnat äta pizza ändå.
    vad jag har kunnat läsa mig till så åt dom Pizza också?
Svar på tråden Vem får stå för det?