• Anonym (TRÅD)

VABRUARI = LÖGN

I Februari har vi sportlov vecka 6, 7, 8.

Då passar många på att resa.

Ibland får man inte ledigt från jobbet så då passar det utmärkt att VABBA!

Ungarna går ju inte i skolan så ingen kan kolla om de faktiskt är sjuka.

Sen tror Försäkringskassan att alla är sjuka i Februari och har döpt den till Vabruari

• Svar på tråden VABRUARI = LÖGN
  • Anonym (TRÅD)
    sextiotalist skrev 2018-02-20 15:29:11 följande:

Inte så mycket, Stockholm har haft vecka 9 sedan jag var liten, Skåne län v 8 sedan sonen var liten. Att det varit fyra veckor och att man börja v 7 är inte heller speciellt nytt, den femte veckan var en överraskning för mig

När jag var liten i Skåne var det alltid vecka 8 och upplänningar hade vecka 7.
  • Anonym (Förskollärare)

Du vet inte vad du pratar om ts. Kan bekräfta att februari är den sjukaste månaden på hela året. Hela barngrupper i förskolorna brukar i sjukna i diverse sjukdomar. Jag har på mitt jobb just nu feber med hosta och förkylning, magsjuka, femte sjukan, scharlakansfeber, öroninflammationer och springmask. Det är kylan som gör att virus förökar sig denna månad och det är samma varje år.

• sextiotalist
    Anonym (TRÅD) skrev 2018-02-20 15:32:22 följande:
    När jag var liten i Skåne var det alltid vecka 8 och upplänningar hade vecka 7.
    När sonen var liten så hade han och hans kusiner samma vecka (v 8) och Stockholm en vecka senare
  • Anonym (TRÅD)
    Anonym (Förskollärare) skrev 2018-02-20 15:37:21 följande:

Du vet inte vad du pratar om ts. Kan bekräfta att februari är den sjukaste månaden på hela året. Hela barngrupper i förskolorna brukar i sjukna i diverse sjukdomar. Jag har på mitt jobb just nu feber med hosta och förkylning, magsjuka, femte sjukan, scharlakansfeber, öroninflammationer och springmask. Det är kylan som gör att virus förökar sig denna månad och det är samma varje år.

Kylan gör väl inte att virus förökar sig
  • Anonym (Lia)

Även här har vi varit sjuka mer och mindre konstant under hela februari, både jag och barnen. Vi har haft feber i 2 omgångar och kräksjuka en gång. Vi har sportlov nästa vecka så jag köper inte riktigt ditt argument om att februari inte skulle vara vabruari..

• Anonym (Förskollärare)
    Anonym (TRÅD) skrev 2018-02-20 15:39:30 följande:

Kylan gör väl inte att virus förökar sig

Jo det gör det.
  • Anonym (Pappa)

Jag har aldrig ful-vabbat i februari, men jag har ställt in ett antal resor på sportlovet genom åren pga att ungarna varit sjuka.

Svar på tråden VABRUARI = LÖGN