Anonym (TRÅD) skrev 2018-02-27 00:53:08 följande:
Tack för alla svar i tråden.
Jag har med vilje yttrat mig så lite som möjligt för att inte påverka svaren.
Då ska jag berätta varför jag startade tråden och frågeställningen.
Var jag än gick, vad jag än läste såg jag VABRUARI VABRUARI och tänkte vaddå VABruari?
Jag har aldrig varit sjuk i Februari och jag kan inte komma ihåg att folk var mer sjuka i februari när jag gick i grundskolan för många år sen.
Oj är det Sportlov snart! I Skåne har vi alltid haft vecka 8, sen fick vi höra att upplänningarna har det vecka 7 och sen var det någon som hade vecka 6 men det är visst borta.
När jag gick i grundskolan var det många som reste bort under Sportlovet och för de stackare som tvingades vara hemma fanns sportlovsaktiviteter varje dag och en hel tidning fick man också!
Så tänkte jag hmmm kan det vara så att folk som inte fick ledigt från jobbet vabbar då för då kan ju ingen kolla om barnen faktiskt är sjuka.
Min mammas chef ringer henne varje dag när hon är sjuk men jag har inte stött på någon annan chef som gör det.
Eftersom jag ändå hänger på Familjeliv kan jag lika gärna slänga ut mina funderingar här.
Det var många sjuklingar vill jag lova!!!
Jag hade ingen aning om att folk var så sjuka hela februari!
Måste erkänna att jag varit mer försiktig i kollektivtrafiken sen jag startade tråden. Så fort nån harklat sig har jag flytt fältet till andra änden av tåget!
Då stänger jag tråden för min del men det kommer säkert dyka upp en del eftersläntrare!
Ha det så gott och krya på er gott folk! 
fast än en gång, de som har mest VAB är de som har barn i förskoleåldern och nej, de är inte det minsta intresserade av att ta ledigt och åka iväg de dyraste veckorna under året. Så din teori är helt felaktigt.
Nu är förresten det högsäsong i influensa, det är flera av mina kollegor och vänner som ligger hemma, de har inte barn i skolåldern, så inte ens det kan de skylla på.