• Anonym (Solstråle)

Så skönt att vara själv efter separation! Någon mer?

Är relativt nyseparerad och jag tycker det är så otroligt skönt att vara själv! Känner att jag är udda i detta. Jag saknar verkligen inte tvåsamheten. Det jag sörjer är kärnfamiljen, att barnen inte fick växa upp så.

Nu är det mitt hus, mina dammråttor, min trädgård, mitt garage. Att vräka ut sig i fåtöljen med en kopp kaffe och titta ut över trädgården är bara så nice. Jag bestämmer. Vill aldrig mer ha en man under samma tak.

Sex och närhet ja tack. Men hemma hos honom. Inte i mitt lilla egna krypin.

Är jag helt udda??

• Svar på tråden Så skönt att vara själv efter separation! Någon mer?
  • mamaleona

Vi finns. Ett o ett halvt år sedan separation o mår bra såhär. Dottern vv. Tror inte heller jag kommer flytta ihop me en karl igen.

• Anonym (Härligt)

Du är definitivt inte ensam!
    6 år efter separationen tycker jag fortfarande att det är jätteskönt att inte behöva anpassa mig efter någon annan vuxen även om jag börjar känna mig redo för att så småningom träffa någon.
    Det tog mig flera år att inse att mitt ex lyckades knäcka mig, att jag lät honom göra det, och jag vill absolut inte hamna där igen.
    Det var inte något han gjorde med flit, men vi var olika på precis fel sätt.

Så skönt att vara den som bestämmer vad jag behöver prioritera och vad jag kan låta vara. Så skönt att inte behöva handla vissa märken för att någon annan inte tycker det duger. Listan kan göras lång

• Anonym (Ensamoglad)
    Anonym (Solstråle) skrev 2018-02-21 09:06:48 följande:

Är relativt nyseparerad och jag tycker det är så otroligt skönt att vara själv! Känner att jag är udda i detta. Jag saknar verkligen inte tvåsamheten. Det jag sörjer är kärnfamiljen, att barnen inte fick växa upp så.

Nu är det mitt hus, mina dammråttor, min trädgård, mitt garage. Att vräka ut sig i fåtöljen med en kopp kaffe och titta ut över trädgården är bara så nice. Jag bestämmer. Vill aldrig mer ha en man under samma tak.

Är jag helt udda??

Jag känner likadant. Är nyseparerad och aldrig att jag kommer bo under samma tak som en man igen. Mitt ex var inte speciellt slarvig och vi delade lika på hushållssysslor. Men känslan av att få bestämma helt själv är det bästa. Allt här är mitt och bara mitt. Jag gör som jag vill och njuuuuter av varje minut.
  • Anonym (M)

Jag med :) Det är MIN lägenhet, mina regler och jag äter det jag känner för. Levde med min man i 15 år, har bott själv (med barnen varannan vecka) i ett år nu och njuter av varje minut. Har svårt att tänka mig att bo ihop med nån igen, men det kanske kommer...

• Anonym (Solstråle)
    Anonym (M) skrev 2018-02-23 14:00:55 följande:

Jag med :) Det är MIN lägenhet, mina regler och jag äter det jag känner för. Levde med min man i 15 år, har bott själv (med barnen varannan vecka) i ett år nu och njuter av varje minut. Har svårt att tänka mig att bo ihop med nån igen, men det kanske kommer...

15 år relation här också. Vill aldrig mera leva med en man. Särbo får räcka!
  • Anonym (Samma här!)
    Anonym (Solstråle) skrev 2018-02-21 09:06:48 följande:

Är jag helt udda??

Det kunde varit jag som skrivit TS, jag älskar mitt liv som singel. Mitt liv, mitt boende, jag älskar det!
  • Anonym (...)

Känner samma! Är tre år sedan vi gick isär, och 2,5 år sedan jag flyttade ifrån honom. Har ny man sedan ganska lång tid tillbaka men vi har inte flyttat ihop och kommer inte göra den närmsta tiden heller pga barn i olika städer osv. Så skönt att bara komma hem och vara själv, och få göra vad jag vill. Och när jag har mitt barn så är det bara vi, vi två mot världen typ! Och det är klart jag saknar hen när hen inte är här men tror det är bra för vår relation. Vi bråkar aldrig och har det väldigt bra. Sen älskar jag min man och hans barn men jag älskar också min egentid. Låter kanske kallt men jag har alltid varit ganska oberoende av folk och i stort behov av space. Som tur är tycker min man samma sak.

• Tremblement de Terre

Älskade att vara singel! Hann bara vara det i drygt ett år men satan vad bra jag mådde då! Ensam med ungarna liksom????

• Anonym (Charlotte)

Hatar det!

Ingen att störa sig på, ingen att skratta med, ingen att plocka undan glasen efter när han druckit vatten flera gånger under en dag i olika glas och finna dom på olika platser, ingen att be om hjälp för att plocka ner något på översta hyllan, ingen att sova med, ingen att klaga till över en dag på jobb, ingen att be gå ner med något till källaren, ingen att dela roliga stunder med och så vidare och så vidare....

Nog stör man sig men nog saknar man det!

Allt har sin charm!

Svar på tråden Så skönt att vara själv efter separation! Någon mer?