• Anonym (Solstråle)

Så skönt att vara själv efter separation! Någon mer?

Är relativt nyseparerad och jag tycker det är så otroligt skönt att vara själv! Känner att jag är udda i detta. Jag saknar verkligen inte tvåsamheten. Det jag sörjer är kärnfamiljen, att barnen inte fick växa upp så.

Nu är det mitt hus, mina dammråttor, min trädgård, mitt garage. Att vräka ut sig i fåtöljen med en kopp kaffe och titta ut över trädgården är bara så nice. Jag bestämmer. Vill aldrig mer ha en man under samma tak.

Sex och närhet ja tack. Men hemma hos honom. Inte i mitt lilla egna krypin.

Är jag helt udda??

• Svar på tråden Så skönt att vara själv efter separation! Någon mer?
  • Anonym (Snart)
    Anonym (Man43) skrev 2018-03-13 18:53:05 följande:

Ett gott råd - uttala dig aldrig om att det är ett ?bara? för andra att separera.

För du har ingen aning vad de gått igenom.

Tack.
  • Anonym (Ella)
    Anonym (Samma) skrev 2018-03-13 17:27:47 följande:

Det här med att njuta av att vara ensam...

Jag har under några års tid prövat att vara sambo.

Dom har flyttat till mig. Varenda gång tror jag att det ska hålla?

Tyvärr har jag fått män som både våldtagit o misshandlat. Detta har gjort mig rädd för att ens inleda någon ny relation.

Jag tror, och tycks mig sett, att min självständighet har nypit dom i kinden. Det blev för mycket för dom. Det inkräktade på deras manlighet att en kvinna skötte allt själv? Så därför tog dom till det dom kunde. Våld.

Så efter mina resor nu, har jag definitivt bestämt mig : aldrig att jag flyttar ihop med någon mera nu!

Jag mår bra på min lilla hästgård med mina barn. Ingen som kränker, trycker ner, eller försöker göra om mig. Jag kan äta chips i sängen när jag läser en bok! Lyx för mig! Jag håller iordning hem, hus, djur, som jag vill. Inget Gnäll från någon. Underbart!

Låter härligt!Hellre ensam och må bra än ihop med någon och må dåligt.
  • Anonym (Snart)
    Anonym (Samma) skrev 2018-03-13 17:17:46 följande:

det är tufft ibland. Det ska jag inte hymla om. Men hästar har jag på lösdrift. Går ut till dom när barnen somnat. Veden bär jag då med. Men ibland kan jag faktiskt säga till tvillingarna att " mamma måste bära ved, så vi får värme". Då kan dom sitta i fönstret o titta på mig. Resten löser man. Kan jag, kan du! Försök se det positivt! Att du är en stark kvinna som är självständig!

Jag har också lösdrift. Mitt barn är 10 år så han klarar sig själv en stund när jag ger hästarna mat och vatten. Jag tror mest det år min omgivning som är bekymrad. Jag är inte så orolig egentligen.

Tack igen för dina ord!
  • Anonym (Mia)
    Anonym (Samma) skrev 2018-03-13 17:17:46 följande:

det är tufft ibland. Det ska jag inte hymla om. Men hästar har jag på lösdrift. Går ut till dom när barnen somnat. Veden bär jag då med. Men ibland kan jag faktiskt säga till tvillingarna att " mamma måste bära ved, så vi får värme". Då kan dom sitta i fönstret o titta på mig. Resten löser man. Kan jag, kan du! Försök se det positivt! Att du är en stark kvinna som är självständig!

Beundrar dig! Funderar bara lite, bära in ved är ju en sak, men får du hjälp med att hugga i skogen, kapa, klyva veden mm? Har skog men har aldrig arbetat i skogen själv med motorsåg mm. Skulle fixa att klyva o stapla ved, men hur får man liksom hem stockarna om man inte kan köra traktor med grip o släp osv...? Sådant jag oroar mig för just nu, med att bli själv... :( Låter väl hur dumt som helst, men måste ordna så jag kan elda... Hur gör du?
  • Anonym (Samma)
    Anonym (Mia) skrev 2018-03-14 11:36:07 följande:

Beundrar dig! Funderar bara lite, bära in ved är ju en sak, men får du hjälp med att hugga i skogen, kapa, klyva veden mm? Har skog men har aldrig arbetat i skogen själv med motorsåg mm. Skulle fixa att klyva o stapla ved, men hur får man liksom hem stockarna om man inte kan köra traktor med grip o släp osv...? Sådant jag oroar mig för just nu, med att bli själv... :( Låter väl hur dumt som helst, men måste ordna så jag kan elda... Hur gör du?

jag sågar själv med motorsåg. Hugger med yxa. Släpar in dom i trädgård. Har skog runt mitt ställe.
  • Anonym (Snart)

Denna helgen har jag delvis varit själv och delvis bara jag och mitt barn, det känns helt ok faktiskt.

Det kommer att ordna sig med det praktiska när jag är själv också.

• Anonym (Mia)
    Anonym (Samma) skrev 2018-03-14 12:29:21 följande:

jag sågar själv med motorsåg. Hugger med yxa. Släpar in dom i trädgård. Har skog runt mitt ställe.

Inte dåligt! Har du motorsågskort? Men hur löser du detta med barnen...? Svårt och ha dem med på sånt... jag måste värma upp flera stora byggnader + vattnet via vedpanna, så måste ha stora kvantiteter. Funderar på hur man ska lösa det för att få hem virket...
  • Anonym (Samma)
    Anonym (Mia) skrev 2018-03-24 09:19:37 följande:

Inte dåligt! Har du motorsågskort? Men hur löser du detta med barnen...? Svårt och ha dem med på sånt... jag måste värma upp flera stora byggnader + vattnet via vedpanna, så måste ha stora kvantiteter. Funderar på hur man ska lösa det för att få hem virket...

Nej. Inget kort. Men har sågat sedan jag var 17 år. O nu är jag 44 år.

Kan du kanske be någon bonde köra hem virket till dig? Det är ett alternativ.

Jag sågar när barnen är hos sin pappa.
  • Anonym (Samma)
    Anonym (Mia) skrev 2018-03-24 09:19:37 följande:

Har du sågat någongång med motorsåg? Om inte, så tycker jag du ska gå en kurs. Att fälla träd är enkelt o faktiskt roligt. Men att kvista är farligt om man inte vet vad man gör. Det krävs teknik för det. Jag har genom åren lärt mig allt. Vart ute för mycket faror, med " kast" med motorsåg. Så om du aldrig sågat, tycker jag du ska gå kurs. Jag säger det i all välmening, då jag inte vill att det händer dig nåt, och att jag vet farorna.

Du kan även fråga någon bonde om dom vill hugga åt dig. Om du inte kan själv. Du kan då betala bonden för hjälpen. Du märker ut träden du vill få ner. Så bonden vet vad han ska ta.
  • Anonym (Mia)
    Anonym (Samma) skrev 2018-03-24 16:17:45 följande:

Har du sågat någongång med motorsåg? Om inte, så tycker jag du ska gå en kurs. Att fälla träd är enkelt o faktiskt roligt. Men att kvista är farligt om man inte vet vad man gör. Det krävs teknik för det. Jag har genom åren lärt mig allt. Vart ute för mycket faror, med " kast" med motorsåg. Så om du aldrig sågat, tycker jag du ska gå kurs. Jag säger det i all välmening, då jag inte vill att det händer dig nåt, och att jag vet farorna.

Du kan även fråga någon bonde om dom vill hugga åt dig. Om du inte kan själv. Du kan då betala bonden för hjälpen. Du märker ut träden du vill få ner. Så bonden vet vad han ska ta.

Tack snälla för dina råd och din omtanke! :)
  • Anonym (Sara)

Jag drömmer om det där och måste stå ut med mannen ett tag till för att inte behöva vara från barnen varannan vecka.

• Anonym (Länge)
    Anonym (Sara) skrev 2018-03-24 20:04:13 följande:

Jag drömmer om det .

Har du gjort det under en längre tid?
  • Anonym (Bo själv)
    Anonym (Solstråle) skrev 2018-02-21 09:06:48 följande:

Nu är det mitt hus, mina dammråttor, min trädgård, mitt garage. Att vräka ut sig i fåtöljen med en kopp kaffe och titta ut över trädgården är bara så nice. Jag bestämmer. Vill aldrig mer ha en man under samma tak.

Sex och närhet ja tack. Men hemma hos honom. Inte i mitt lilla egna krypin.

Är jag helt udda??

Nä du är inte helt udda det finns nog en del särbos. Tycker det låter besvärligt att bo själv i ett hus är det inte bättre med lägenhet?
Svar på tråden Så skönt att vara själv efter separation! Någon mer?