• Anonym (Solstråle)

Så skönt att vara själv efter separation! Någon mer?

Är relativt nyseparerad och jag tycker det är så otroligt skönt att vara själv! Känner att jag är udda i detta. Jag saknar verkligen inte tvåsamheten. Det jag sörjer är kärnfamiljen, att barnen inte fick växa upp så.

Nu är det mitt hus, mina dammråttor, min trädgård, mitt garage. Att vräka ut sig i fåtöljen med en kopp kaffe och titta ut över trädgården är bara så nice. Jag bestämmer. Vill aldrig mer ha en man under samma tak.

Sex och närhet ja tack. Men hemma hos honom. Inte i mitt lilla egna krypin.

Är jag helt udda??

• Svar på tråden Så skönt att vara själv efter separation! Någon mer?
  • Anonym (Snart)

Min man är en fantastisk man men vi har för olika behov så det funkar inte längre. Vi kommer lösa detta på ett bra sätt och jag hoppas att han hittar någon ny kvinna för det behöver han. Det viktigaste är att vårt barn får det så bra det bara går, att jag har huset kvar så han har sin trygghet i det.

• Anonym (Fröken självständig)
    Anonym (Snart) skrev 2018-03-13 08:39:54 följande:

Min man är en fantastisk man men vi har för olika behov så det funkar inte längre. Vi kommer lösa detta på ett bra sätt och jag hoppas att han hittar någon ny kvinna för det behöver han. Det viktigaste är att vårt barn får det så bra det bara går, att jag har huset kvar så han har sin trygghet i det.

Det ger mig hopp att läsa sånt här

Man kan avsluta som vänner (om inte för egen skull

Så för barnen).
  • Anonym (Kille)
    Anonym (Fröken självständig) skrev 2018-03-13 08:04:07 följande:

Låter som du klagar, men är du redo att förändra situationen då?

Heads up

Hon kommer vara likadan som hon var förra året nästa år och kommer vara likadan nästa år, nästa år efter det, och tre år senare, tre år av DITT liv.

Nej inte redo.. Orkar helt enkelt inte förändra
  • Anonym (Snart)
    Anonym (Fröken självständig) skrev 2018-03-13 08:47:02 följande:

Det ger mig hopp att läsa sånt här

Man kan avsluta som vänner (om inte för egen skull

Så för barnen).

Jag kan tänka mig att många inte orkar / vågar avsluta och istället blir ledsna eller bittra. Jag vet att mitt barn kommer att bli ledset och ansvaret som föräldrar att trygga så mycket det går för barnet är det allra viktigaste just nu. Barnet ska kunna se att vi som är vuxna löser detta på allra bästa sätt.
  • Anonym (Samma)
    Anonym (Snart) skrev 2018-03-12 21:28:50 följande:

Tack för dina uppmuntrande ord! Jag ska nog reda ut detta :) Imponerande av dig att vara själv med så små barn.

det är tufft ibland. Det ska jag inte hymla om. Men hästar har jag på lösdrift. Går ut till dom när barnen somnat. Veden bär jag då med. Men ibland kan jag faktiskt säga till tvillingarna att " mamma måste bära ved, så vi får värme". Då kan dom sitta i fönstret o titta på mig. Resten löser man. Kan jag, kan du! Försök se det positivt! Att du är en stark kvinna som är självständig!
  • Anonym (Samma)

Det här med att njuta av att vara ensam...

Jag har under några års tid prövat att vara sambo.

Dom har flyttat till mig. Varenda gång tror jag att det ska hålla?

Tyvärr har jag fått män som både våldtagit o misshandlat. Detta har gjort mig rädd för att ens inleda någon ny relation.

Jag tror, och tycks mig sett, att min självständighet har nypit dom i kinden. Det blev för mycket för dom. Det inkräktade på deras manlighet att en kvinna skötte allt själv? Så därför tog dom till det dom kunde. Våld.

Så efter mina resor nu, har jag definitivt bestämt mig : aldrig att jag flyttar ihop med någon mera nu!

Jag mår bra på min lilla hästgård med mina barn. Ingen som kränker, trycker ner, eller försöker göra om mig. Jag kan äta chips i sängen när jag läser en bok! Lyx för mig! Jag håller iordning hem, hus, djur, som jag vill. Inget Gnäll från någon. Underbart!

• Anonym (Solstråle)
    Anonym (Kille) skrev 2018-03-13 11:11:24 följande:

Nej inte redo.. Orkar helt enkelt inte förändra

Fråga dig själv om du orkar vara kvar.
  • Anonym (Klyschigt)

Jag vill inte hugga mot någon, men "Snart", när du skriver att du har en fantastisk man, dock har ni olika behov. Va glad för att ni har olika behov! Låter som världens mest idiotiska grej att dumpa någon som faktiskt är bra fast att ni har "olika behov"?. Var finns glöden idag? Folk skiljer sig som att det vore som att hämta sonen på dagis. Om nån nämner separation och barn, så är sällan en separation bra för barnen. Så "snart", du får gärna bita tillbaka på mig, men tänk efter innan du säger nej till din fantastiska man och barnen får flaxa fram o tillbaka mellan er som kollektivtrafik. /Egna erfarenheter

• Anonym (Man43)
    Anonym (Klyschigt) skrev 2018-03-13 18:48:53 följande:

Jag vill inte hugga mot någon, men "Snart", när du skriver att du har en fantastisk man, dock har ni olika behov. Va glad för att ni har olika behov! Låter som världens mest idiotiska grej att dumpa någon som faktiskt är bra fast att ni har "olika behov"?. Var finns glöden idag? Folk skiljer sig som att det vore som att hämta sonen på dagis. Om nån nämner separation och barn, så är sällan en separation bra för barnen. Så "snart", du får gärna bita tillbaka på mig, men tänk efter innan du säger nej till din fantastiska man och barnen får flaxa fram o tillbaka mellan er som kollektivtrafik. /Egna erfarenheter

Ett gott råd - uttala dig aldrig om att det är ett ?bara? för andra att separera.

För du har ingen aning vad de gått igenom.
  • Anonym (Snart)
    Anonym (Klyschigt) skrev 2018-03-13 18:48:53 följande:

Tänker inte bita tillbaka. Du vet inte hur mycket vi har kämpat.
Svar på tråden Så skönt att vara själv efter separation! Någon mer?