Anonym (Kille) skrev 2018-03-12 23:55:33 följande:
Så less också på att bo med en kvinna.
Kontrollbehovet.. Alla kläder överallt. Garderoberna överfulla och ändå klädesplagg lite här och var i hemmet. Kompromisslöseheten som ligger som en våt filt över förhållandet. Tjurandet och det dåliga humöret som kommer och går.. Oförmågan att kommunicera som en vuxen individ. Kravet på att man ska va nån slags tankeläsare. Självupptagenheten..
Sen ska man va terapeut också och lyssna och lyssna och lyssna och lyssna och lyssna på allt sambon har behov av att babbla om.
Aldrig det omvända! Det vore ju bögigt och omanligt men en man som är "needy" på något sätt. Man ska va som en känslolös robot utan egna behov, men så fort nån kärring på sambons jobb sagt nåt hon inte håller med om ska man blixtsnabbt koppla på det känslomässiga engagemanget.
Sen är det så himla jobbigt att va mamma tydligen så jag får ta så mycket ansvar för den biten också. Men hon vill ändå ha fler barn?
(Nä jag är inte bitter) Jag håller på att explodera!
När man tar upp det här då är oförståelsen total..
Låter som du klagar, men är du redo att förändra situationen då?
Heads up
Hon kommer vara likadan som hon var förra året nästa år och kommer vara likadan nästa år, nästa år efter det, och tre år senare, tre år av DITT liv.