• Anonym (Panik)

Är detta en kackerlacka??!!?

Är det här en kackerlacka eller??? Ljusbrun med något konstigt vitt streck på ryggen, 6 håriga ben, 2 antenner, ca 1 cm lång. Hittade den i katternas vattenfontän. Jag panikar!!!!

• Svar på tråden Är detta en kackerlacka??!!?
  • Anonym (12345)

Inget, man blir aldrig av med dem.

• Aikido
    Anonym (Panik) skrev 2018-02-22 21:18:23 följande:
    Jag tror jag avlider :( min värsta mardröm det här! Vad gör jag nu?
    Hur bor du? Om lägenhet, kontakta hyresvärden. Om villa kolla med försäkringsbolaget. I flera hemförsäkringar ingår skadedjursbekämpning.
  • Anonym (12345)

Har du någon tydligare eller inzoomad bild?

• Anonym (Panik)

Vi har redan problem med dammlöss och har kontakt med hyresbolaget pga det. Vår lägenhet har troligtvis något fel med ventilationen då luften är fruktansvärt tung och fuktig så antagligen är det därför diverse ohyra kommer till oss :( men alltså kackerlackor är det värsta som finns, jag går snart i bitar!

• Anonym (Panik)
    Anonym (12345) skrev 2018-02-22 21:34:50 följande:

Har du någon tydligare eller inzoomad bild?

Nej, jag hade panik och vågade inte gå närmare krypet än så. Sambon kastade ut den sen.
  • Anonym (12345)

Köp en fälla, kommer det inte dit fler så är det inte ett problem.

• Anonym (Panik)
    Anonym (12345) skrev 2018-02-22 21:48:16 följande:

Köp en fälla, kommer det inte dit fler så är det inte ett problem.

Hur länge ska man låta den vara ute innan man är säker?
  • Anonym (Panik)

Har mailat bilden till Anticimex. Väntar på återkoppling. Knappt kunnat sova i natt, fy fan!

• Coccolina

Tycker inte det ser ut som en kackerlacka... 

Jag hade problem med kackerlackor i en lägenhet när jag bodde i Italien... Hela golvet kröp nattetid och jag fick dem till och med i sängen... Väldigt otrevligt... Spelade ingen roll vad jag gjorde då jag hade ofräscha grannar så kackerlackorna kryllade i trapphuset och glipan under dörren var som en motorvägstunnel för dem... Fanns inget att göra blev aldrig av med dem...

Var rädd att få med dem när jag flyttade men min nya lägenhet klarade sig helt och hållet  

I vilket fall som helst tror jag inte du behöver oroa dig, tycker som sagt var inte att det ser ut som en kackerlacka utan ser ut som en vanlig skalbagge... 

I'm not crazy... My reality is just diffrent than yours....
Svar på tråden Är detta en kackerlacka??!!?