• Anonym (Tjej 21 år)

    Med vs utan kondom

    Hej! Hur känns det egentligen för killar när dom har sex med vs utan kondom. Såfort man träffar en kille vill han ju inte används kondom, så berätta gärna.

  • Svar på tråden Med vs utan kondom
  • Anonym (sexy)

    Det är nog inte bara det utan kondom måste man ha koll på läget och holka tillbaka orgasmen på ett helt annat sätt så att man inte sprutar i tjejen.
    Har man kondom är det lättare att fortsätta för nära gränsen så att man inte kan holka tillbaka.
    men skillnaden med och utan är obetydlig.

  • Tom Araya
    Anonym (Tjej 21 år) skrev 2018-02-26 10:11:24 följande:

    Hej! Hur känns det egentligen för killar när dom har sex med vs utan kondom. Såfort man träffar en kille vill han ju inte används kondom, så berätta gärna.


    Det är helt klart skönare utan kondom, men framförallt är det momentet där den ska träs på som är störande i sexet, tycker jag.

    Vissa har också lite problem med erektionen, att den inte kan hållas uppe under det att kondomen träs på.
    Jag har ibland haft problemet att den är på väg att slakna om kondomen inte kommer på ordentligt väldigt fort.

    Så sex utan kondom är att föredra för mig och nog även för de flesta killar.
    Även många kvinnor jag varit med föredrar sex utan kondom då de också upplever det lite bökigt och ett avbräck i sexet.
    Få tjejer föredrar att suga med kondom istället för utan.

    Däremot anser jag ändå att kondom är en nödvändighet vid tillfällig sex.
    Man ska ha en fast partner, båda ska vara testade och ha andra medel och metoder mot oönskad graviditet innan man skippar kondom.
    Detta är inget jag kompromissar om och tycker inte att andra ska göra heller.

    Men jag föredrar också sex med en mer stadig partner, det blir helt enkelt bättre sex.
    ONS ger mig inte mycket alls, annat än lite spänning, så de har varit rätt sällsynta i mitt liv.

  • Tom Araya
    Anonym (sexy) skrev 2018-02-27 15:43:41 följande:
    Spontaniteten försvinner inte det är ju bara att ha kondomer nära till hans.
    Knullade en tjej på köks bordet utan kondom drog ut och sprutade henne på magen   
    Rullade på en kondom och fortsatte så det spontana försvinner inte.
    ...och vad var meningen med att använda kondom endast under halva knullet?
  • Liberté

    Skulle säga på rak av att kondom plockar bort minst 1/3 av känseln samt att man inte känner samma närhet.

    Kondom är säkert positivt ifall någon kommer för snabbt eller har lite dålig kontroll.

    Själva så har kondom aldrig varit ett alternativ i relation / KK förhållande efter att man testat sig.

  • Anonym (sexy)
    Tom Araya skrev 2019-05-19 13:45:55 följande:
    ...och vad var meningen med att använda kondom endast under halva knullet?
    Fördelen är att förspel och största delen av knullet blir utan kondom när det sedan närmar sig och man får göra uppehåll brukar jag ta på kondomen och fortsätta utan att någon av oss behöver oroa sig utan vi kan njuta in i det sista.
  • Tom Araya
    Anonym (sexy) skrev 2019-05-20 00:10:41 följande:
    Fördelen är att förspel och största delen av knullet blir utan kondom när det sedan närmar sig och man får göra uppehåll brukar jag ta på kondomen och fortsätta utan att någon av oss behöver oroa sig utan vi kan njuta in i det sista.
    Fast riskerna av att knulla utan kondom finns ju genom hela samlaget.
  • Anonym (ReddSoppa)

    Ingen större skillnad, kanske lite mindre känsligt med kondom.

    Men sen är jag ingen till sinnet 15-årig kille som ska vara tramsig och vägra kondom. Det är bara vissa som lever kvar i någon föreställning att det är coolt att vägra kondom för det gjorde man som ung.

  • Anonym (sexy)
    Tom Araya skrev 2019-05-20 04:43:33 följande:
    Fast riskerna av att knulla utan kondom finns ju genom hela samlaget.
    Jag var lite otydlig att använda kondom mot slutet gäller ju med fast partner
  • Liberté
    Anonym (ReddSoppa) skrev 2019-05-20 07:28:56 följande:

    Ingen större skillnad, kanske lite mindre känsligt med kondom.

    Men sen är jag ingen till sinnet 15-årig kille som ska vara tramsig och vägra kondom. Det är bara vissa som lever kvar i någon föreställning att det är coolt att vägra kondom för det gjorde man som ung.


    Du lär ju vara omskuren ifall du inte känner skillnad.

    För er tjejer där ute.

    Den typ av celler som finns i munnen är samma typ som i vaginan. Tänk er känseln i pekfingret (fast känsligare) men genom en Ica kasse. Jämför skillnaden mellan Ica kasse och utan, värme, struktur osv.

    Lägg sedan till att vaginan har pre-klimakteriet har veck som ökar på friktionen.
  • Anonym (ReddSoppa)
    Liberté skrev 2019-05-20 20:39:47 följande:
    Du lär ju vara omskuren ifall du inte känner skillnad.

    För er tjejer där ute.

    Den typ av celler som finns i munnen är samma typ som i vaginan. Tänk er känseln i pekfingret (fast känsligare) men genom en Ica kasse. Jämför skillnaden mellan Ica kasse och utan, värme, struktur osv.

    Lägg sedan till att vaginan har pre-klimakteriet har veck som ökar på friktionen.
    Jag skrev inte att jag inte kände skillnad, bara att det inte är så stor. Saken är att många sätter på kondomen fel, det är viktigt att verkligen all luft har tryckts ut.

    Omskuren är jag verkligen inte, utöver vid medicinska skäl så är det något så vansinningt meningslöst att göra. Fula är de också, de omskurna penisarna. Fy bubblan.
  • Anonym (Bocken)

    Efter jag blev omskuren så har jag inte samma känsel när jag kör med kondom,har mycket svårare att komma då

Svar på tråden Med vs utan kondom