• PowerL

BIM april 2018

Startar denna tråden redan nu då jag känner att mensen är på intågande närsomhelst och får negativa gravtester. Så mest troligt tog det sig inte i februari. :(

Detta blir min och mannens andra försök. Så vi hoppas på att bli gravida i mars och få plus i april :)

Häng på här så stöttar och peppar vi varandra <3

• Svar på tråden BIM april 2018
  • norrland91
    Frallanz skrev 2018-04-13 07:38:21 följande:

Jag blev inget klokare av att gå dit direkt :(

De hittade inget foster, bara en fostersäck med vatten i. Dem såg en graviditet sa dem, men om det är en fortgående eller en rest efter missfallet kunde dem inte svara på, MEN dom sa att dem tror jag är gravid på nytt och att det därför inte syns något ännu. Nytt vul om 2-3 veckor. Men dem kunde/vill ju inte säga varken eller, och det är därför jag kom dit, för svar på min ovisshet jag gått med länge :( men är iaf inte gravid i vecka 10 som vi gick efter först, så jag fick iaf konstaterat att det var MF där den 9/3 när jag misstänkte det.

Så får väl se om det är en ny graviditet som startat, eller om det är rester vilket det inte borde vara såhär långt efter ett så pass tidigt mf sa den ena läkaren.

Har illamående och molvärk dagligen, men just nu tror jag ingenting längre... vill bara veta så vi kan få ge oss på försök nr 2 om det är så.

Ååh jobbigt :( håller tummarna för er <3 kram
  • Lisan101
    Regnkappa skrev 2018-04-13 16:42:24 följande:

Äsch vad kasst det blev, ni kanske inte ser alls?

Ser positivt ut ????????
  • Emiliass
    Frallanz skrev 2018-04-13 07:38:21 följande:

Jag blev inget klokare av att gå dit direkt :(

De hittade inget foster, bara en fostersäck med vatten i. Dem såg en graviditet sa dem, men om det är en fortgående eller en rest efter missfallet kunde dem inte svara på, MEN dom sa att dem tror jag är gravid på nytt och att det därför inte syns något ännu. Nytt vul om 2-3 veckor. Men dem kunde/vill ju inte säga varken eller, och det är därför jag kom dit, för svar på min ovisshet jag gått med länge :( men är iaf inte gravid i vecka 10 som vi gick efter först, så jag fick iaf konstaterat att det var MF där den 9/3 när jag misstänkte det.

Så får väl se om det är en ny graviditet som startat, eller om det är rester vilket det inte borde vara såhär långt efter ett så pass tidigt mf sa den ena läkaren.

Har illamående och molvärk dagligen, men just nu tror jag ingenting längre... vill bara veta så vi kan få ge oss på försök nr 2 om det är så.

Gud vad jobbigt med ovissheten, att aldrig få veta hur det ligger till. Förstår att det blir jobbiga veckor framöver och vänta på nytt ul Ta ett digitalt gravtest i veckan framåt för att se om veckorna ökar. Visst kostar lite, men om veckorna ökar så tyder det ju på ny graviditet.

Håller verkligen tummarna för dej nu att det är en ny graviditet <3
  • ellie86

Nu har NC fått min ÄL på plats och min BIM är officiellt den 20/4 så uppdaterar listan :) 

BIM-listan:

1/4 Litentuff, theresu 

2/4 Eal92, Elizai, Meemelie 

3/4 Förstabarnet33, zette, Hejhopp69 

4/4 PowerL, Mrs-A, Lebbmusen, LängtanSåStor, Trallallaa

5/4 Meej, Kiwi92, soooooofia, Mulin, Jagvetdåinte, H0nd3ndär, Elsaida, Bluegrass, niiskuneiti

6/4 Bastamamman1 

7/4 Lindsey77, Wonderfluff, HepaticaNobilis, aleakim90 

9/4 norrland91, systeryster33 

10/9 Mih4 , jjonna

12/4 Esme08, Samba80 

14/4 Maya889, Hepphopp, Tumvante

15/4 sycamore, StinaM

17/4 EIJ90

18/4 LifeofBullshit , Jagerika, lemanja, trollkvinna123 

19/4 tredjebarnsladdis 

20/4 lyckligast80, ellie86

22/4 Blåstjärna , Jefare1

25/4 Liten 2018

26/4 Norrländska, FruBjörk 

27/4 Milian03 

28/4 Emhy89

30/4 XAHHA92

Plussat + 

Zette + bim -4 30/3 

Litentuff + bim -1 31/3

Baraentilligrn + äl+10 5/4

Systeryster33 + bim-1 , äl+11 8/4

Norrland91 + bim-2 7/4

Anonym1891 + bim+2 8/4

Trallallaa + bim +5 9/4

Emiliass + bim--4 10/4

• saijda

Hej, hoppar gärna in här. Jag är 24 och min är 23 år gamla. Vi har försökt sedan mitten på augusti 2017 (slutade med mini piller då, men mensen kom först tillbaka i slutet av september). Fick vårt första pluss den 27/12-17 men fick missfall 11/1-18.

Är nu på andra försöket sedan missfall 11 januari 2018. Kör på temp-metoden så vet inte än när ÄL var men troligtvis runt 7-10 april men jag gissar på 10 april om man går efter tempen.

Vi hoppas verkligen på ett pluss igen och att det lilla fröet vill stanna kvar i såna fall <3

Hur går det för er? :)

• 91sarah

Hade hoppats på ett plus den här månaden men ägglossningen kom två veckor sent och nej, det känns inte som det tagit sig. Men för att kunna hålla hoppet uppe, ni som plussat, hur mådde/kände ni dagarna innan bim?

• Anonym1891
    91sarah skrev 2018-04-14 16:54:37 följande:

Hade hoppats på ett plus den här månaden men ägglossningen kom två veckor sent och nej, det känns inte som det tagit sig. Men för att kunna hålla hoppet uppe, ni som plussat, hur mådde/kände ni dagarna innan bim?

Jag hade ont i brösten på ett annorlunda sätt, mer flytningar, trött och bara hade en känsla av att jag var gravid innan jag plussade. Sen jag plussade så har jag blivit ännu tröttare, fått ont i ryggen och fått en väldigt svullen mage, annars känner jag ingenting.
  • Frallanz
    sofiaaaaaa skrev 2018-04-13 14:50:48 följande:

A detta blod när man är gravid är ren tortyr. Jag hade mkt blödningar när jag väntade båda mina barn. Va tack å lov inget. Hoppas verkligen inte de är ngn fara för dig heller och att de ser ett lite pyre vid nästa VUL.

Ja det är ju riktig tortyr o inte veta om det är mensen, om det är en normal blödning eller om jag blöder pga nåt Blivit fel nu efter vul... bläää på allt just nu :( bara vänta o se.
    Emiliass skrev 2018-04-13 22:47:35 följande:

Gud vad jobbigt med ovissheten, att aldrig få veta hur det ligger till. Förstår att det blir jobbiga veckor framöver och vänta på nytt ul Ta ett digitalt gravtest i veckan framåt för att se om veckorna ökar. Visst kostar lite, men om veckorna ökar så tyder det ju på ny graviditet.

Håller verkligen tummarna för dej nu att det är en ny graviditet <3

Ja ovissheten är riktigt frustrerande, man vill ju bara ha ett svar. Ska göra ett test nästa helg tänkte jag, så köper mig ett digitalt då så får vi se vad det säger och så får vi hoppas att jag får en tid till vulet snart igen.
  • Milian03

Hade positiva ältest 12/4, negativa 13/4. Idag positivt igen. Fattar inget. Antar att äl inte skett än. Vi fortsätter ligga.

Svar på tråden BIM april 2018