• PowerL

BIM april 2018

Startar denna tråden redan nu då jag känner att mensen är på intågande närsomhelst och får negativa gravtester. Så mest troligt tog det sig inte i februari. :(

Detta blir min och mannens andra försök. Så vi hoppas på att bli gravida i mars och få plus i april :)

Häng på här så stöttar och peppar vi varandra <3

• Svar på tråden BIM april 2018
  • hallonnpaj

Negativt dagen innan bim :( gissar att det är kört. Får nog köpa ägglossningstestet hädanefter. Försökte klara mig utan det så jag inte skulle tänka på det så mycket men nu är det nog dags efter att ha försökt sedan december :)

• norrland91
    91sarah skrev 2018-04-11 19:13:51 följande:

[quote=78626022][quote-nick]Bebismaj skrev 2018-04-11 18:33:49 följande:[/quote-nick]Jag vet inte riktigt vad som händer nu, jag fick bara bruna flytningar i 4-5 dagar som började på BIM 2/4 ungefär och testerna är negativa. Vet inte om jag har haft sen ÄL eller om kroppen bara hoppat över mensen..

BIM-listan:

1/4 Litentuff, theresu

2/4 Eal92, Elizai, Meemelie

3/4 Förstabarnet33, zette, Hejhopp69

4/4 PowerL, Mrs-A, Lebbmusen, LängtanSåStor, Trallallaa

5/4 Meej, Kiwi92, soooooofia, Mulin, Jagvetdåinte, H0nd3ndär, Elsaida, Bluegrass, niiskuneiti

6/4 Bastamamman1

7/4 Lindsey77, Wonderfluff, HepaticaNobilis, aleakim90

9/4 norrland91, systeryster33

10/9 Mih4 , jjonna

12/4 Esme08, Samba80

14/4 Maya889, Hepphopp, Tumvante

15/4 sycamore, StinaM

17/4 EIJ90

18/4 LifeofBullshit , Jagerika, lemanja, trollkvinna123

19/4 tredjebarnsladdis

20/4 lyckligast80

22/4 Blåstjärna , Jefare1

25/4 Liten 2018

26/4 Norrländska, FruBjörk

28/4 milan03, Emhy89

30/4 XAHHA92

Plussat +

Zette + bim -4 30/3

Litentuff + bim -1 31/3

Baraentilligrn + äl+10 5/4

Systeryster33 + bim-1 , äl+11 8/4

Norrland91 + bim-2 7/4

Anonym1891 + bim+2 8/4

Trallallaa + bim +5 9/4

Emiliass + bim--4 10/4[/quote

Ni som plussat vad har ni haft för symtom

?

Mina symtom - ömma bröst, förändrat luktsinne och nu i vecka 5 även smaken. Ont nere i ryggen. Lite molvärk men inte alls mycket. Flytningar.
  • norrland91
    Frallanz skrev 2018-04-10 06:51:17 följande:

Men inte är du för gammal! Du har bara haft en väldigt väldigt otur just nu :( tycker så synd om dig, 3 missfall... har du pratat med någon bm om det? Så du kan få göra en utredning om det finns en orsak bakom?

Jadu, jag kan inte ens föreställa mig den sorg du känner. Beklagar verkligen att du behövt gå igenom missfall överhuvudtaget. Jag hoppas nästa gång går vägen, vi skulle ha startat en tråd där det inte är nåt speciellt bim man måste gå efter, så vi kan följas åt hela tiden, gravida som ogravida.

Visst gjorde du vul igår?? Hur gick det ?:)
  • LifeOfBullshit

ÄL +5 (BIM -7 beroende på vad som är relevant) idag.

Jag har gett mig fan på att inte analysera symptom och grejer denna gång och bara låta det gå som det går, men trots det så har jag ett potentiellt "symptom" som jag inte alls var beredd på, som är så pass påträngande att jag tvivlar på att det kan vara inbillat.

Jag är så sjuuuuuuukt gråtmild över så satans konstiga saker. Till exempel, jag lyssnar på sk "creepypastas", moderna skräckhistorier, typ. Och när den fiktiva karaktären i början av en berättade i förbigående att dennes flickvän hade dött för några månader sen så blev jag helt tårögd och riktigt sådär rörd. Över EN mening, det var knappt relevant för historien och personen lade ingen känsla eller energi bakom orden men ändå började jag nästan böla.

Sen nu för en liten stund sen så stod en gammal klassisk creepypasta som jag tycker om på tur i spellistan och när jag insåg vilken det var så blev jag så exalterad och glad att jag blev gråtmild och konstig igen.

Samma när jag tittar på mina katter och klappar dem så börjar jag nästan böla för att jag tycker de är så fina.

Helt sjukt, vet inte vad det är med mig, kan ju hoppas att det är ett tecken men jag tvivlar på att det är det såhär tidigt :( usch, kanske bara är stressad eller något ^^, någon som har liknande "symptom" och har någon teori om vad det kan vara? D:

BIM 18:e April, 2018
  • Lunalove

Där kom mensen och det skall bli skönt att få "börja om" igen efter allt strul denna gången. Laddat upp med rosenrot, bisolvon och diverse vitaminer. Hoppar över till Maj tråden, lycka till nu resten av er och hoppas på fler plus! :D

Ni vet när man är sådär rastlös i kroppen och ingenting hjälper? Japp, dagligen!
  • hallonnpaj

Testade bim-1 med negativt resultat. Har bim idag och inget vaken på mens eller pms-symtom. Inte vågat testa idag. Frågan är om man vågar testa imorgon eller inte..

• Blåstjärna

Nu har NC satt ut min ägglossning (se bild nedan) och det stämmer väl med mina egna känningar. Nu borde jag väl kunna börja med progestoronkrämen (det har ju gått mer ön 2 dagar sedan ägglossningen nu)? Jag har en lutealfas på mellan 8-10 dagar i vanliga fall. Hade velat försöka få den längre för att ge ett potentiellt befruktat ägg större chans att hinna fästa.

• Frallanz
    norrland91 skrev 2018-04-12 10:54:01 följande:

Visst gjorde du vul igår?? Hur gick det ?:)

Jag blev inget klokare av att gå dit direkt :(

De hittade inget foster, bara en fostersäck med vatten i. Dem såg en graviditet sa dem, men om det är en fortgående eller en rest efter missfallet kunde dem inte svara på, MEN dom sa att dem tror jag är gravid på nytt och att det därför inte syns något ännu. Nytt vul om 2-3 veckor. Men dem kunde/vill ju inte säga varken eller, och det är därför jag kom dit, för svar på min ovisshet jag gått med länge :( men är iaf inte gravid i vecka 10 som vi gick efter först, så jag fick iaf konstaterat att det var MF där den 9/3 när jag misstänkte det.

Så får väl se om det är en ny graviditet som startat, eller om det är rester vilket det inte borde vara såhär långt efter ett så pass tidigt mf sa den ena läkaren.

Har illamående och molvärk dagligen, men just nu tror jag ingenting längre... vill bara veta så vi kan få ge oss på försök nr 2 om det är så.
  • Milian03

BIM-listan:

1/4 Litentuff, theresu

2/4 Eal92, Elizai, Meemelie

3/4 Förstabarnet33, zette, Hejhopp69

4/4 PowerL, Mrs-A, Lebbmusen, LängtanSåStor, Trallallaa

5/4 Meej, Kiwi92, soooooofia, Mulin, Jagvetdåinte, H0nd3ndär, Elsaida, Bluegrass, niiskuneiti

6/4 Bastamamman1

7/4 Lindsey77, Wonderfluff, HepaticaNobilis, aleakim90

9/4 norrland91, systeryster33

10/9 Mih4 , jjonna

12/4 Esme08, Samba80

14/4 Maya889, Hepphopp, Tumvante

15/4 sycamore, StinaM

17/4 EIJ90

18/4 LifeofBullshit , Jagerika, lemanja, trollkvinna123

19/4 tredjebarnsladdis

20/4 lyckligast80

22/4 Blåstjärna , Jefare1

25/4 Liten 2018

26/4 Norrländska, FruBjörk

27/4 Milian03

28/4 Emhy89

30/4 XAHHA92

Plussat +

Zette + bim -4 30/3

Litentuff + bim -1 31/3

Baraentilligrn + äl+10 5/4

Systeryster33 + bim-1 , äl+11 8/4

Norrland91 + bim-2 7/4

Anonym1891 + bim+2 8/4

Trallallaa + bim +5 9/4

Emiliass + bim--4 10/4

• sofiaaaaaa
    Frallanz skrev 2018-04-13 07:38:21 följande:

Jag blev inget klokare av att gå dit direkt :(

De hittade inget foster, bara en fostersäck med vatten i. Dem såg en graviditet sa dem, men om det är en fortgående eller en rest efter missfallet kunde dem inte svara på, MEN dom sa att dem tror jag är gravid på nytt och att det därför inte syns något ännu. Nytt vul om 2-3 veckor. Men dem kunde/vill ju inte säga varken eller, och det är därför jag kom dit, för svar på min ovisshet jag gått med länge :( men är iaf inte gravid i vecka 10 som vi gick efter först, så jag fick iaf konstaterat att det var MF där den 9/3 när jag misstänkte det.

Så får väl se om det är en ny graviditet som startat, eller om det är rester vilket det inte borde vara såhär långt efter ett så pass tidigt mf sa den ena läkaren.

Har illamående och molvärk dagligen, men just nu tror jag ingenting längre... vill bara veta så vi kan få ge oss på försök nr 2 om det är så.

Men va märkligt, verkligen! Stackars er, förstår att det måste vara frustrerande med denna ovisshet. Men de låter ju onekligen som en by graviditet, eftersom testet visar gravid fortf. Håller tummar för allt allt går bra!
Svar på tråden BIM april 2018