• Anonym (Orolig)

Fick el i mig. Besöka sjukhus?

Igår när jag städade badrummet så gjorde jag något jätte dumt. I ena handen höll jag dusch slangen och i andra handen en trasa.

Då sprutade jag vatten på uttaget samtidigt som jag med andra handen tvättade med trasan.

Då började det blixtra och det var jätte obehagligt och gjorde ont i handen. Då började handen domna (pirra) och det har hållit sig sedan igår. Det är jätte obehagligt och jag har ingen känsel i min hand.

Jag är ju orolig även för hjärtat så frågan är om jag ska åka in akut?

• Svar på tråden Fick el i mig. Besöka sjukhus?
  • Anonym (Kj)

Tycker du ska ringa 1177 iallafall och rådfråga där

• Anonym (Orolig)
    Anonym (Kj) skrev 2018-02-28 12:43:01 följande:

Tycker du ska ringa 1177 iallafall och rådfråga där

Då gör jag väl det
  • John22

Eh, trolltråd? Det finns väl ingen vuxen människa som sprutar en massa vatten på ett eluttag.

• Fia 28
    John22 skrev 2018-02-28 13:00:26 följande:

Eh, trolltråd? Det finns väl ingen vuxen människa som sprutar en massa vatten på ett eluttag.

Precis. Och har man helt tappat känseln i handen så visst sjutton söker man vård ganska direkt.
  • Anonym (Orolig)
    John22 skrev 2018-02-28 13:00:26 följande:

Jag gör det för jag lider av tvångstankar och vill ha de rent hemma hos mig. Jag gör massa andra dumma saker också och nej jag trollar inte..
  • Anonym (Orolig)
    Fia 28 skrev 2018-02-28 13:16:53 följande:

Precis. Och har man helt tappat känseln i handen så visst sjutton söker man vård ganska direkt.

Ska jag gå akut?
  • Fia 28
    Anonym (Orolig) skrev 2018-02-28 13:20:12 följande:
    Ska jag gå akut?
    Åtminstone ska du ringa 1177. Troligen säger de att du ska söka vård direkt.
  • sextiotalist
    Anonym (Orolig) skrev 2018-02-28 12:39:26 följande:

Igår när jag städade badrummet så gjorde jag något jätte dumt. I ena handen höll jag dusch slangen och i andra handen en trasa.

Då sprutade jag vatten på uttaget samtidigt som jag med andra handen tvättade med trasan.

Då började det blixtra och det var jätte obehagligt och gjorde ont i handen. Då började handen domna (pirra) och det har hållit sig sedan igår. Det är jätte obehagligt och jag har ingen känsel i min hand.

Jag är ju orolig även för hjärtat så frågan är om jag ska åka in akut?

Skulle tippa på att du ska kontakta 1177. Om inte säkringen gick vid detta tillfälle bör du även kontakta din hyresvärd (eller en elektriker om du inte hyr din bostad) för helst ska jordfelsbrytaren lösa ut vid sådant tillfälle.

Och ett tips, vatten och el är inte en bra kombination. Nästa gång du vill göra rent eluttaget, så tar du ut säkringen (eller slår ifrån snabbsäkringen) och dammsuger rent uttaget.
  • Anonym (Orolig)
    sextiotalist skrev 2018-02-28 14:14:07 följande:

Skulle tippa på att du ska kontakta 1177. Om inte säkringen gick vid detta tillfälle bör du även kontakta din hyresvärd (eller en elektriker om du inte hyr din bostad) för helst ska jordfelsbrytaren lösa ut vid sådant tillfälle.

Och ett tips, vatten och el är inte en bra kombination. Nästa gång du vill göra rent eluttaget, så tar du ut säkringen (eller slår ifrån snabbsäkringen) och dammsuger rent uttaget.

Nej säkringen gick inte. Men jag vågade inte röra uttaget efteråt. Jag står i kö och väntar på att få prata med 1177
  • Anonym (Kj)
    Anonym (Orolig) skrev 2018-02-28 14:40:23 följande:

Nej säkringen gick inte. Men jag vågade inte röra uttaget efteråt. Jag står i kö och väntar på att få prata med 1177

Lycka till!!
Svar på tråden Fick el i mig. Besöka sjukhus?