Inlägg från: GlitterLina |Visa alla inlägg
  • GlitterLina

Letrozol

Anonym (Lilly) skrev 2018-04-26 11:43:52 följande:

Ahh appar brukar inte hänga med i ibland men testa på lördag igen om du inte får mens för då har det gått ca två veckor :)

Ska göra det :) håll tummar tack
  • GlitterLina
    Anonym (Hanna) skrev 2018-04-29 13:24:50 följande:

Jag var på sjukhuset 12 dagar efter Ovitrelle pga smärtor i magen. De sa att jag är gravid men misstanke om utomkveds, ska ha uppföljning under kommande vecka. Är lite förvånad över att de kan misstänka det så tidigt som 12 dagar efter Ovitrelle. 

Hmm du tog gravtest som va posetivt??

Vart var smärtorna??

Antar att det gjort ont på en sida?

Jag har ju haft utomkvedshavandeskap så det e bra att sene noga å kollar upp om de misstänker det! Kan gå illa annars om man har otur..

Jag fick ju operera bort min vänstra äggledare då när jag fick utomkvedshavandeskap..

Vilken dag ska du dit?

Hoppas allt e bra. Kram
  • GlitterLina
    Anonym (Hanna) skrev 2018-04-29 13:43:41 följande:

Nej jag hade värk mitt i, i livmodern. De misstänker utomkveds pga att mitt HCG inte ökar som det bör göra. Tycker det också är lite konstigt. Tog HCG prov 6 och 9 dagar efter Ovitrelle samt 12 dagar efter. Man borde väl inte kunna fokusera på de jag tog 6 och 9 dagar efteråt eftersom ovitrelle kan sitta i kroppen upp till 10 dagar?

Ska lämna blodprov 2 dagar nästa vecka och återbesök på fredag. 

Hur märkte du av ditt utomkveds? 

Jag tog gravtest på sjukhuset samt blodprov som visade graviditet och så tog jag ett igår hemma som också visar positivt. 

Men e det inte så att otrivelle kan ge falska posetiva??

Märkte att jag fick en brun blödning & svinont på höger sida.. skrev vänster innan men det va höger sida jag mena. Åkte då till gynakuten & när de skulle undersöka mig där nere så gick det inte alls för gjorde djävulsk ont på bara höger sida. Först sa de att det va missfall eftersom de inte såg nån graviditet inne i livmodern.. inte konstigt såklart eftersom den satt i högra äggledaren! De tog hcg prover & dagen efter ringde de & ville kolla mig igen & då blev det akut operation. Min äggledare va så förstörd så de tog bort den. Hade den spruckit så kunde det gått illa..

Men du sa att du hade ont i mitten liksom.. men misstänker de ändå att det sitter fel??
  • GlitterLina
    Trullis82 skrev 2018-04-29 14:31:37 följande:

Jaha, GlitterLina hur går det för dig? Ingen mens o inga tecken på att den e på G?

Hade du är 14/4 borde den absolut komma snart om du inte e gravid förstås.

Här kom mensen i torsdags o redan idag har jag fått sluta med tamponger för det är så lite. Bara små skrätt kvar. Imorgon är det blodprovstagning igen. Tog första provet i fredags o imorgon tas andra provet. Sedan återbesök till gyn den 7/5.

Skulle få ta Ovitrelle denna gång då mitt ägg inte släpper. Men nu när ni skrivit här om Ovitrelle blir jag lite rädd......

Ja precis äl den 14/4

Vissa stunder har jag molande mensvärk vissa inget alls
  • GlitterLina
    Anonym (Hanna) skrev 2018-04-29 19:28:10 följande:

Åh nej <3. 

Hur många kurer med letrozol har du provat?

2 kurer.

Mina två barn blev till på 3 kurer (pergotime)
  • GlitterLina
    Trullis82 skrev 2018-04-29 14:31:37 följande:

Jaha, GlitterLina hur går det för dig? Ingen mens o inga tecken på att den e på G?

Hade du är 14/4 borde den absolut komma snart om du inte e gravid förstås.

Här kom mensen i torsdags o redan idag har jag fått sluta med tamponger för det är så lite. Bara små skrätt kvar. Imorgon är det blodprovstagning igen. Tog första provet i fredags o imorgon tas andra provet. Sedan återbesök till gyn den 7/5.

Skulle få ta Ovitrelle denna gång då mitt ägg inte släpper. Men nu när ni skrivit här om Ovitrelle blir jag lite rädd......

Vad e det för blodprov du ska ta nu??
  • GlitterLina
    Trullis82 skrev 2018-04-29 23:00:46 följande:

För o se om jag haft äl eller inte. Ett ägg vart ju kvar o blev 43,5mm o sedan sprack o krympte.

Frågan e vad som hände med det andra.

Så imorgon e det stick nr 2

Var det mensen som startade för dig?

Pergotime, e det detsamma som letrozol?

Varför tog man bort pergotime?

Hur gick det hos läkaren??

Ja det va verkligen mens. Så på tisdag blir det ny kur.

Precis pergotime va som letrozol.. men tyckte pergotime va bra då det gett mig två barn, letrozol vet jag ju ej än..
  • GlitterLina
    karllesson skrev 2018-05-02 08:46:42 följande:

Godmorgon! Jag har bim på lördag/söndag men har de senaste dagarna haft molvärk vid livmodern och även varit öm i ländryggen så jag tänkte att jag gör ett test idag även att jag vet att det egentligen är för tidigt. Först tog jag RFSU test och då tyckte jag att det syntes ett litet streck så jag tog ett CB plus efter och då visade det detta!! Det kan väl inte vara ett spökstreck?? Jag är helt chockad.. det funkade då troligtvis på 3e letrozol-kuren!! Jag ska köpa CB digital idag och testa imorgon och fredag för att vara helt säker!

Åhh så skoj :) :)???? grattis

Mina barn blev oxå till på tredje kur
Svar på tråden Letrozol