• Balderina

BF November 2018

Hej!

Jag har precis plussat på stickan och borde vara i vecka 5.

Finns det fler där ute med BF i november som vill följas åt? <3

• Svar på tråden BF November 2018
  • Frallanz
    Balderina skrev 2018-03-09 07:14:32 följande:

Grattis! Andra barnet för mig också:) Hur gammal är ditt barn?

Min dotter är 15 mån.

Vad kul! :D han blir 3 i juni :)

Jag är lite orolig dock, när jag plussade med sonen fick jag starkt plus på BIM dagen, igår fick jag svagt men synligt, testsde med morgonurin idag och svagt plus men synligt, men svagare än det igår? Läser så mkt om missfall o sånt, och min hjärna säger att det borde var starkt när jag hade det med sonen men försöker lyssna på sambon som säger att varje graviditet är ju olika o kanske inte så högt hormon just nu bara, men ändå?
  • Villhabebisnu123
    Frallanz skrev 2018-03-09 08:49:05 följande:
    Vad kul! :D han blir 3 i juni :)

Jag är lite orolig dock, när jag plussade med sonen fick jag starkt plus på BIM dagen, igår fick jag svagt men synligt, testsde med morgonurin idag och svagt plus men synligt, men svagare än det igår? Läser så mkt om missfall o sånt, och min hjärna säger att det borde var starkt när jag hade det med sonen men försöker lyssna på sambon som säger att varje graviditet är ju olika o kanske inte så högt hormon just nu bara, men ändå?
    Varje graviditet är olika. Jag har haft MF och jag hade superstarkt plus och jag hade plus hela 4 veckor efter skrapningen i V9, så ett svagt streck är inte samma som missfall. Vet att det är svårt men försök att inte tänka på det, händer det så händer det och du kommer inte kunna hindra det hur mkt du än vill.

Njut av ditt plus istället. Det kommer gå bra ska du se.
  • EmmyB87
    familjeliv1989 skrev 2018-03-23 13:59:20 följande:

Hej! Jag plussade 21 mars! :) Vecka 5 (4+6) idag!

Grattis!!
  • babytjejen

Jag plussade för två veckor sedan efter ca 3 års försök...sååå lycklig!

Än så länge inte märkt så mkt...väldigt trött o väldigt trög i magen, kiwi i morgonsmoothien verkar hjälpa lite...

• familjeliv1989

Jag skulle vilja berätta för mina föräldrar nu i påsk! Har ni något tips på ett roligt sätt att berätta?

• babytjejen
    familjeliv1989 skrev 2018-03-26 11:38:13 följande:

Jag skulle vilja berätta för mina föräldrar nu i påsk! Har ni något tips på ett roligt sätt att berätta?

Första barnet så köpte vi handdukar med farfar o farmor på..mina föräldrar fick beskedet genom att jag sa att " har fixat en julklapp men ni får bara se förpackningen på julafton (hon föddes i jan), vi fixade den i maj :) denna gången har vi köpt en tröja som jag ska ha på o träffa mamma...farfar o farmor har vi inte riktigt bestämt. Kanske säga att vi behöver barnvakt över natten i november men vet inte när än..
  • familjeliv1989
    babytjejen skrev 2018-03-26 18:03:13 följande:

Första barnet så köpte vi handdukar med farfar o farmor på..mina föräldrar fick beskedet genom att jag sa att " har fixat en julklapp men ni får bara se förpackningen på julafton (hon föddes i jan), vi fixade den i maj :) denna gången har vi köpt en tröja som jag ska ha på o träffa mamma...farfar o farmor har vi inte riktigt bestämt. Kanske säga att vi behöver barnvakt över natten i november men vet inte när än..

Vad smart! Jag funderade ett tag på att köpa lite garn å ta fram ett mönster på banysockar! Eller kanske en mugg med mormor å morfar! Men handduk lät också intressant!
Svar på tråden BF November 2018