• Belmisa

PostNords avgifter.

Är det någon som fått den nya avgiften från PostNord för saker ni köpt från Kin som tex Wish? Skickar de betalningsuppmaningen per SMS, eller?

Jag har några paket på väg och är nyfiken om jag kommer att bli betalningsskyldig.....

Står det inget värde på paketet kan Postnord inte heller kräva pengar.

Undrar hur Wish gör nu? 6 paket som kostat mig 140kr inkl frakt kommer kanske att kosta mig 300kr till i Sverige :(

Man har väl en viss tid på sig att betala och därefter skickas paketen tillbaka till Kina och då

makulerar väl PostNord fakturan?? Vilka lager med paket de kommer att få nu när folk antagligen inte vill betala 50kr eller mer i Sverige för något som kostat en tia!!

• Svar på tråden PostNords avgifter.
  • Anonym (Samhällsparasiter)
    Anonym (Mhm) skrev 2018-03-08 08:19:40 följande:

Ja man får hålla huvudet kallt fram tills att de hittat något kryphål, som att förvara det i annat EU land först, eller skicka det som gåva. Vet inte hur det kommer lösas, men något kommer de säkert på, sen kan man börja beställa från Kina igen.

Anonym (sälja ut Sverige) skrev 2018-03-08 10:35:43 följande:
    Eller sluta och börja betala för varorna i ditt eget land så att svenskar inkl du själv ska kunna försörja sig, behålla sina jobb och sin välfärd som du säkert trivs väldigt bra med och bygger på att vi betalar för arbetskraft och vad en vara är värd.
    Precis, du har ingen aning om vilka material eller produktionsförhållanden som finns när du beställer från wish. 
    Att köpa via dem är att skjuta sig själv i foten långsiktigt, både för staten och privatpersonen, alldeles utmärkt att de nya reglerna kom så fort. 
  • Anonym (KN)
    Eller sluta och börja betala för varorna i ditt eget land så att svenskar inkl du själv ska kunna försörja sig, behålla sina jobb och sin välfärd som du säkert trivs väldigt bra med och bygger på att vi betalar för arbetskraft och vad en vara är värd.
    Inte en chans att jag börjar köpa saker här i Sverige. Det är alldeles för dyrt. Man får ingenting för pengarna här.
  • Anonym (sälja ut Sverige)
    Anonym (KN) skrev 2018-03-08 10:58:26 följande:
    Inte en chans att jag börjar köpa saker här i Sverige. Det är alldeles för dyrt. Man får ingenting för pengarna här.
    Du får bara din levnadsstandard som snart är ett minne blott och kommer se ut som i de länder du handlar från.
  • Anonym (Kajsa Bajsa)

Varför ta försörjningen från de kineser som jobbar på världens fabrik? Ska de bli ännu fattigare?

Även de dyraste märkena tillverkar i Kina.

• Belmisa

Jag handlar inte från Kina för att det är så mycket billigare utan för att de har roliga saker, saker som inte finns att få tag på här. Hade det öppnat en butik med samma krimskrams som Wish säljer hade jag valt att köpa det i Sverige :)

• Meebo
    Om de saker jag vill ha hade ens funnits i Sverige alls så hade jag gärna köpt det här men nu är det tyvärr inte så.
  • Meebo
    Belmisa skrev 2018-03-08 01:11:59 följande:
    77,06kr var det då bara för ett paket? Var det en dyr vara?
    Det kommer att kosta en slant :(
    Dyr läxa för att sluta handla från Kina......
    Deras avgifter är per paket och jag har inge aning vad det är för paket heller då jag inte fått det än.
  • Decx
    Anonym (sälja ut Sverige) skrev 2018-03-08 11:01:07 följande:

Du får bara din levnadsstandard som snart är ett minne blott och kommer se ut som i de länder du handlar från.

Hålla med till viss del. Fast Sverige är ett svindyrt land... handlar mycket på nätet, bla England Tyskland mm. Deras levnadsstandard känns ju väldigt skrämmande.

Eller bildelar från staterna, 50% av totalsumman är moms tull och frakt. Ändå hamnar slutsumman under hälften av vad det kostar här..

Sveriges prisklasser är inte försvarbart öht.
  • Anonym (Samhällsparasiter)
    Decx skrev 2018-03-08 14:48:48 följande:
    Hålla med till viss del. Fast Sverige är ett svindyrt land... handlar mycket på nätet, bla England Tyskland mm. Deras levnadsstandard känns ju väldigt skrämmande.

Eller bildelar från staterna, 50% av totalsumman är moms tull och frakt. Ändå hamnar slutsumman under hälften av vad det kostar här..

Sveriges prisklasser är inte försvarbart öht.
    Fast om man jämför med vad saker och ting kostade för 30 år sen så är det grymt billigt i Sverige nu. Folk vältrar sig i lyxprodukter som folk endast drömde om förr.
  • Anonym (Mhm)
    Nja, ju mer skatter och liknande avgifter jag kan komma undan desto bättre. Sen finns där en del saker från Kina som inte går att få tag på i Sverige. Till sist finns där saker i Sverige som är orimligt dyra, som HDMI-sladdar, där är det fortfarande billigare att beställa trots avgifter.
Svar på tråden PostNords avgifter.