• Belmisa

PostNords avgifter.

Är det någon som fått den nya avgiften från PostNord för saker ni köpt från Kin som tex Wish? Skickar de betalningsuppmaningen per SMS, eller?

Jag har några paket på väg och är nyfiken om jag kommer att bli betalningsskyldig.....

Står det inget värde på paketet kan Postnord inte heller kräva pengar.

Undrar hur Wish gör nu? 6 paket som kostat mig 140kr inkl frakt kommer kanske att kosta mig 300kr till i Sverige :(

Man har väl en viss tid på sig att betala och därefter skickas paketen tillbaka till Kina och då

makulerar väl PostNord fakturan?? Vilka lager med paket de kommer att få nu när folk antagligen inte vill betala 50kr eller mer i Sverige för något som kostat en tia!!

• Svar på tråden PostNords avgifter.
  • Anonym (Ja)

Jag har fått, kommer inte betala något då det inte framgår om det är ett nagellack eller något som skulle kunna vara värt 77 kr.

• Anonym (Mhm)
    Anonym (Samhällsparasiter) skrev 2018-03-08 10:50:41 följande:
    Anonym (sälja ut Sverige) skrev 2018-03-08 10:35:43 följande:
    Eller sluta och börja betala för varorna i ditt eget land så att svenskar inkl du själv ska kunna försörja sig, behålla sina jobb och sin välfärd som du säkert trivs väldigt bra med och bygger på att vi betalar för arbetskraft och vad en vara är värd.
    Precis, du har ingen aning om vilka material eller produktionsförhållanden som finns när du beställer från wish. 
    Att köpa via dem är att skjuta sig själv i foten långsiktigt, både för staten och privatpersonen, alldeles utmärkt att de nya reglerna kom så fort. 
    Tur jag beställer från Ebay då ju :D

Där är det inte bara från Kina utan även från andra länder.

För övrigt är det nog bland det tramsigaste som finns med folk som använder begreppet "Parasiter" om andra.

• Huruvida

Tänk på miljön för guds skull. Den tar så jävligt med stryk pga att så många beställer på wish. Dessutom lämnar pengarna landet och svenska företag går back. För att inte tala om alla gifter som kommer in i Sverige. Och arbetsförhållandena sakerna blivit till under. Tycker avgiften är hur bra som helst!

Förlåt om jag gick helt off topic, tycker bara det är så viktigt att sprida kunskapen om hur illa det är.

• Meebo
    Huruvida skrev 2018-03-08 15:48:46 följande:
    Tänk på miljön för guds skull. Den tar så jävligt med stryk pga att så många beställer på wish. Dessutom lämnar pengarna landet och svenska företag går back. För att inte tala om alla gifter som kommer in i Sverige. Och arbetsförhållandena sakerna blivit till under. Tycker avgiften är hur bra som helst!

Förlåt om jag gick helt off topic, tycker bara det är så viktigt att sprida kunskapen om hur illa det är.
    En del (som jag) bryr sig inte då svenska företag inte är värda att stödja för det mesta.

Jag undviker så mycket jag kan att köpa svenskt då det oftast är mycket sämre kvalitet och hållbarhet än vilket annat land i världen som helst när det gäller sånt jag köper på internet överhuvudtaget och inte bara från Wish.
  • Anonym (Kajsa Bajsa)
    Meebo skrev 2018-03-08 16:05:12 följande:

En del (som jag) bryr sig inte då svenska företag inte är värda att stödja för det mesta.

Jag undviker så mycket jag kan att köpa svenskt då det oftast är mycket sämre kvalitet och hållbarhet än vilket annat land i världen som helst när det gäller sånt jag köper på internet överhuvudtaget och inte bara från Wish.

Hur gör man fet text?
  • Decx
    Anonym (Samhällsparasiter) skrev 2018-03-08 15:14:09 följande:

Fast om man jämför med vad saker och ting kostade för 30 år sen så är det grymt billigt i Sverige nu. Folk vältrar sig i lyxprodukter som folk endast drömde om förr.

Så du menar att andra I-länder är för billiga?

Hur ser du förresten på dyra fina märket som gått genom 10 mellanhänder och har en liten stämpel med "made in china"? Okey att handla dessa i affären?
  • Anonym (Inte bara Kina)

Nu är det ju alla länder utanför EU och inte bara Kina. Jag skickade efter japanskt snacks och godis

• Anonym (Inte bara Kina)

Äh skit lyckades skicka innan jag var klar. Det gör inte att köpa i Sverige även om jag så skulle vilja. Inte var ser speciellt bllligt heller. Skattat i Japan, frakt betald osv och nu får jag betala både en dryg hanteringsavgift och moms.

• Anonym (tviiiii)

Snacka om kupp emot folket ! Det ska kosta att äta det grönare gräset som landet inte själva har kompetens till att komma på eller erbjuda. Ärligt talat fattar jag inte varför man inte börjar storstrejka, landet kommer fungera på bekostnad utav den vanliga människan. O man bara gör som dom vill. Enklast så.. När ska man börja dunka nävarna i borden när dom nu tom begränsar folkets möjligheter till att hitta guldkorn någon annanstans ! Jag tycker att detta är rent ut sagt oacceptabelt ! Man kanske skulle rösta om att lägga ner post-nord och be något grannland om frakthjälp. Visst det kommer säkerligen kosta oss mer, men statens fula planer o smusslande bakom ryggen som sen lejer ut det vidare till "privatägt" att ta smällen. menar, att dom kommer fatta att dom helt klart förlorar greppet om folket o att vi hellre är villiga att betala mer så länge det inte är ens egna land som bränner fingrarna på oss ! Har jag missförstått något ang postnord så ber jag om ursäkt och tackar i förhand för rättelser.

• mrsLina

Förstår de hela men de blir lite okul när svärfar skickar gåvor från USA till oss för att vara snäll och man måste betala 200 spänn för att hämta ut det.

Svar på tråden PostNords avgifter.