• ansano91

Bim Maj 2018

Jag såg ingen tråd för bim i maj så jag tänkte att jag startar en! Detta är mitt första inlägg här på familjeliv då jag bara har varit inne här och läst tidigare. Jag och min fästman har varit tillsammans i 12 år. Nu är jag 27 och han 26 och vi har precis börjat försöka med första barnet. I januari och februari blev det inget så nu inväntar vi äl i april av två anledningar, min sambo är född i december och har aldrig gillat det och jag själv håller på att ställa in mediciner anpassat för graviditet då jag precis har blivit diagnostiserad med en reumatisk sjukdom. Berätta gärna lite om er själva och häng på i den här tråden!

• Svar på tråden Bim Maj 2018
  • Systeryster33

Det här ser ju inte lovande ut :( jag som var rätt säker på att jag var gravid med alla symptom jag haft! Fuck!

Lycka till allihopa, och vi andra vi ses i juni tråden <3

• Missma01
    Systeryster33 skrev 2018-05-15 09:45:36 följande:

Det här ser ju inte lovande ut :( jag som var rätt säker på att jag var gravid med alla symptom jag haft! Fuck!

Min temp sjönk något samma dag som jag fick plus på stickan. Dagen innan hade jag 36.66 och dagen efter 36.38 för att sedans tiga igen. Så hoppet borde inte vara ute för dig, håller tummarna.
  • Lunalove
    Systeryster33 skrev 2018-05-15 09:45:36 följande:

Kan ju vara fästningsdip? Bör gå upp i morgon :)
    BIM 21/5
  • Systeryster33
    Lunalove skrev 2018-05-15 10:13:15 följande:

Kan ju vara fästningsdip? Bör gå upp i morgon :)

Missma01 skrev 2018-05-15 10:12:52 följande:

Min temp sjönk något samma dag som jag fick plus på stickan. Dagen innan hade jag 36.66 och dagen efter 36.38 för att sedans tiga igen. Så hoppet borde inte vara ute för dig, håller tummarna.

Vad söta ni är tjejer! Men min temp har ju gått ner 3 dagar på rad så känns inte så lovande! Men visst, hoppet är det sista som lämnar en! Känner mig väldigt glad efter era peppande ord i alla fall <3 lycka till fina ni!!
  • Systeryster33
    Missma01 skrev 2018-05-15 10:12:52 följande:

Har du lust att visa din graf? :)
  • JenniB
    Greta88 skrev 2018-05-15 08:54:55 följande:

Plussade nog precis

BIM -3 eller -4 idag! Svagt men jag kan se det tydligt ändå.

Grattis! Så himla roligt :D
  • JenniB

Imorgon tänkte jag göra ett test igen... åh jag är så nervös.
    Då är jag nämligen på dag 40 efter att jag slutat med ppiller. (ingen mens sen ett år tillbaka)

Senaste testet tog jag för nästan tre veckor sedan vilket var negativt men symptomen håller i sig. Illamående vid olika tider, molvärk varje dag, yr ibland och vita flytningar som jag nu haft i 2 veckor. 
    Jag vet inte vad jag ska göra eller tro när det inte är positivt. :(

• lullis94

Jag har haft lindrig mensvärk i en vecka, lite till och från. Kan det bli så vid ägglossning eller kan det vara någonting annat?

• Systeryster33
    JenniB skrev 2018-05-15 11:09:31 följande:

Imorgon tänkte jag göra ett test igen... åh jag är så nervös.

Då är jag nämligen på dag 40 efter att jag slutat med ppiller. (ingen mens sen ett år tillbaka)

Senaste testet tog jag för nästan tre veckor sedan vilket var negativt men symptomen håller i sig. Illamående vid olika tider, molvärk varje dag, yr ibland och vita flytningar som jag nu haft i 2 veckor. 

Jag vet inte vad jag ska göra eller tro när det inte är positivt. :(

Använder du äl test så du vet när/om du haft äl?

Hoppas såklart på att du är gravid, men kroppen kan va lite i obalans efter alla hormoner med! :)

Men hoppas du får ditt plus imorgon <3
  • gabspo

Hej allihop, jag hoppar in i den här tråden :)

Grattis till er som redan plussat!

Vi är igång och försöker med ett syskon, första försöket denna månad. Om jag hade äl när jag tror (tecken på äl för mig är ömma bröstvårtor) trots inga typiska äl-flytningar, så har jag bim 24/5.

Antingen var jag torr i halsen imorse eller så hade jag lite lätt halsbränna :O Men är det ens möjligt enbart 5 dagar efter äl? Idag tycker jag mig känna ilande i tjejmagen men det är rätt svagt så misstänker att jag inbillar mig, vågar inte tro eller hoppas på något.

När ska man våga testa sig? Plussade med min första på äl+10