• ansano91

Bim Maj 2018

Jag såg ingen tråd för bim i maj så jag tänkte att jag startar en! Detta är mitt första inlägg här på familjeliv då jag bara har varit inne här och läst tidigare. Jag och min fästman har varit tillsammans i 12 år. Nu är jag 27 och han 26 och vi har precis börjat försöka med första barnet. I januari och februari blev det inget så nu inväntar vi äl i april av två anledningar, min sambo är född i december och har aldrig gillat det och jag själv håller på att ställa in mediciner anpassat för graviditet då jag precis har blivit diagnostiserad med en reumatisk sjukdom. Berätta gärna lite om er själva och häng på i den här tråden!

• Svar på tråden Bim Maj 2018
  • Linneisen
    Nelliki skrev 2018-05-16 08:07:53 följande:

Är i chock. Vaknade tidigt trots att jag inte behövde och tog ett test direkt. Vet inte om jag kan tro på det riktigt, men kroppen är i alla fall helt skakig för det var positivt!!! Första barnet och första försöket! Helt otroligt i min värld. Som jag längtat. 

Åh grattis!!
  • babytjejen
    Nelliki skrev 2018-05-16 08:07:53 följande:

Är i chock. Vaknade tidigt trots att jag inte behövde och tog ett test direkt. Vet inte om jag kan tro på det riktigt, men kroppen är i alla fall helt skakig för det var positivt!!! Första barnet och första försöket! Helt otroligt i min värld. Som jag längtat. 

Härligt!! Stort grattis!!!!! Njut o ha en helt underbar dag nu!! <3
  • EIJ90

Lägger till mig i pluslistan =)

BIM-lista

1/5 Jagvetdåinte

2/5, Theresu, puffen2009

3/5 Issari

5/5 niiskuneiti, theteacher

6/5 Paka, louisejohansson, Nicciz

7/5 maria1992, jennyek93

8/5 aleakim90, Zandylina, Sophie_A, Lilly2015

9/5 lottch3n, Ejjami

10/5 nooneyouknow

11/5 E88

12/5 Linneisen, missdalvik

12/5 pippispetra

13/5 Hepphopp

15/5 dummamej2, EIJ90, , snorpan91

16/5 LovaViola Blåstjärna, Nelliki

17/5 Labellas

18/5 Greta88 ,systeryster33

19/5 Fruitloop, SL185

20/5 lyckligast80

21/5 Lunalove, Liten2018, FGK, jahaaja

22/5 Saijda, Nilepile89, FrökenUtter, Esmes,

Nicci91

24/5 Jefare1

25/5 lullis94

26/5 Norrlänska, Emhy89

27/5 MR8692, XAHHA92

29/5 Milian03

30/5 Ettlitetsyskon, bluegrass

31/5 sofiaaaaaa

Plus-listan

26/4 Fialotta8 bim -4

1/5 Imra (bim -2)

1/5 CBF bim - 4/5

1/5 Mih4 (på BIM)

2/5 Jeex (BIM 5/5)

2/5 storformatare (BIM+6)

3/5 Meemelie (BIM+1)

4/5 Sararebecca (BIM -3)

5/5 ansano91 (på BIM)

8/5 missdalvik (bim -4)

9/5 Linneisen (bim-3)

10/5 jennyek93 (BIM +3)

12/5 Missma01 (BIM-4)

13/5 Alehed90 (på bim)

15/5 Greta88 (BIM -3)

15/5 EIJ90 (BIM -2)

16/5 Nelliki (på BIM)

• Felicia1022

Jag tror att jag har bim 21 maj.. jag har väldigt kort lutealfas. Hade äl ca 11 maj.

Är så sjukt kissnödig, kan knappt hålla mig emellanåt. Jag brukar ALDRIG kissa mer än fyra gånger per dag men nu är jag extremt kissnödig för tredje gången på sex timmar.

Fick gå upp inatt och kissa vid 04, kissnödig igen vid 06 och nu har jag hållt mig sen klockan nio för att göra ett gravtest hemma på lunchen kl 12.. yrar runt och kan inte koncentrera mig på något annat än att jag är kissnödig, haha.

Jag va inte kissnödig alls mycket under min förra graviditet. Så jag blir osäker på att det kan va ett tidigt symptom eller om min kropp bara producerar massa vätska som går ut i blåsan just nu? Så knepigt!!

• Iväntanpåtrean

Hej,

Smyger mig in här jag också om jag får! Verkar bli många plus härinne, så himla kul!

Skrev först upp mig i juni-tråden, men äl kom tidigare så BIM är i slutet av maj.

Vi är inne på första försöket för att förhoppningsvis få en trea.

• Nicci91
    Felicia1022 skrev 2018-05-16 11:23:11 följande:

Jag tror att jag har bim 21 maj.. jag har väldigt kort lutealfas. Hade äl ca 11 maj.

Är så sjukt kissnödig, kan knappt hålla mig emellanåt. Jag brukar ALDRIG kissa mer än fyra gånger per dag men nu är jag extremt kissnödig för tredje gången på sex timmar.

Fick gå upp inatt och kissa vid 04, kissnödig igen vid 06 och nu har jag hållt mig sen klockan nio för att göra ett gravtest hemma på lunchen kl 12.. yrar runt och kan inte koncentrera mig på något annat än att jag är kissnödig, haha.

Jag va inte kissnödig alls mycket under min förra graviditet. Så jag blir osäker på att det kan va ett tidigt symptom eller om min kropp bara producerar massa vätska som går ut i blåsan just nu? Så knepigt!!

Så spännande! Du får berätta hur det gick!:))
  • Esmes

Så otroligt många plus det blivit! Hoppas att det fortsätter så! Grattis till alla som plussat hittills!

Jag tog ett negativt test i morse. Det var bra på sätt och vis eftersom det betyder att det hcg som fanns i kroppen efter Ovitrelle-sprutan är borta, så blir det ett plus nu behöver jag inte undra om det beror på den. Men samtidigt är det alltid jobbigt med ett minus. Är ganska tidigt ännu, har BIM den 22e. Men usch vad nervöst det är varje gång.

• Milian03
    Ni som testar med stickor.
    Hur är era äl-test EFTER ni haft positivt?
    Är de helt blanka eller är de fortfarande starka men ej positiva och sjunker sen teststreckets styrka några dagar efter eller hur är det?
  • Esmes
    Milian03 skrev 2018-05-16 15:45:05 följande:

Ni som testar med stickor.

Hur är era äl-test EFTER ni haft positivt?Är de helt blanka eller är de fortfarande starka men ej positiva och sjunker sen teststreckets styrka några dagar efter eller hur är det?

För mig har de alltid minskat i styrka efter att det varit positivt. Har inte fortsatt testa så att jag vet hur länge exakt, men i alla fall två dagar.
  • Mallanino

Har bim imorgon eller på fredag (17/5-18/5) åh herre Gud va nervös jag är :S vill inte ha mens , vill ha ett + !!

Hur går det för er andra? :)