• ansano91

Bim Maj 2018

Jag såg ingen tråd för bim i maj så jag tänkte att jag startar en! Detta är mitt första inlägg här på familjeliv då jag bara har varit inne här och läst tidigare. Jag och min fästman har varit tillsammans i 12 år. Nu är jag 27 och han 26 och vi har precis börjat försöka med första barnet. I januari och februari blev det inget så nu inväntar vi äl i april av två anledningar, min sambo är född i december och har aldrig gillat det och jag själv håller på att ställa in mediciner anpassat för graviditet då jag precis har blivit diagnostiserad med en reumatisk sjukdom. Berätta gärna lite om er själva och häng på i den här tråden!

• Svar på tråden Bim Maj 2018
  • gabspo

Börjar tvivla på att det tagit denna gång. Med sonen kände jag symtom i princip direkt och nu börjar jag tro att det lilla jag känner bara är inbillning, vet att det fof är långt kvar till bim (äl+7 idag) men jag börjar ändå tappa hoppet :(

• fruitloop

Både i måndags och i tisdags fick jag nån sorts skugga på teststickan. T.o.m sambon såg skuggan i vissa vinklingar. Alla mina appar säger olika om äl (oregelbunden cykel), men den måste varit nån gång mellan 6-9 maj. Fick ett någorlunda starkt äl-test den 8de.

Varit konstant kissnödig i över en vecka. Igår hade jag såna stickningar och molvärk i magen att jag bara tänkte att jag måste vara gravid. Gick inte att ligga skönt i sängen utan att det värkte lite smått. Aldrig känt denna sorts molvärk förut. 

Imorse tog jag nytt test, och nu fastnar en riktig skugg-linje på bild! Ser ni andra den, eller håller jag på att bli glaen? (Ja, den är lite redigerad för att framhäva linjen) Testlagrets stickor. Testat med dem i flera år (inte försökt skaffa barn tidigare, men har varit nojjig av mig) och aldrig fått ens en skugga förut. 

• babytjejen
    fruitloop skrev 2018-05-17 08:45:41 följande:

Både i måndags och i tisdags fick jag nån sorts skugga på teststickan. T.o.m sambon såg skuggan i vissa vinklingar. Alla mina appar säger olika om äl (oregelbunden cykel), men den måste varit nån gång mellan 6-9 maj. Fick ett någorlunda starkt äl-test den 8de.Varit konstant kissnödig i över en vecka. Igår hade jag såna stickningar och molvärk i magen att jag bara tänkte att jag måste vara gravid. Gick inte att ligga skönt i sängen utan att det värkte lite smått. Aldrig känt denna sorts molvärk förut. Imorse tog jag nytt test, och nu fastnar en riktig skugg-linje på bild! Ser ni andra den, eller håller jag på att bli glaen? (Ja, den är lite redigerad för att framhäva linjen) Testlagrets stickor. Testat med dem i flera år (inte försökt skaffa barn tidigare, men har varit nojjig av mig) och aldrig fått ens en skugga förut. 

Jag ser skuggan med....hoppas hoppas!! :) :)

Här väntar jag på mensen,tempen störtdök idag så då kommer mensen imorgon el lördag. Nu när man vet att den är på väg så vill man bara att den ska komma på en gång så man kan börja se fram emot nästa försök..
  • fruitloop
    babytjejen skrev 2018-05-17 08:57:51 följande:
    Jag ser skuggan med....hoppas hoppas!! :) :)

Här väntar jag på mensen,tempen störtdök idag så då kommer mensen imorgon el lördag. Nu när man vet att den är på väg så vill man bara att den ska komma på en gång så man kan börja se fram emot nästa försök..
    Jaaa! :D Väntar på några testa-tidigt-test som jag beställt, borde komma idag. De borde visa mer i så fall.

Har du tagit några fler test sedan ditt streck? Har tempen sjunkit för dig i flera dagar? Vet att den sjunkit för att sedan stiga igen hos några som varit gravida.
  • Phines92
    fruitloop skrev 2018-05-17 08:45:41 följande:

Både i måndags och i tisdags fick jag nån sorts skugga på teststickan. T.o.m sambon såg skuggan i vissa vinklingar. Alla mina appar säger olika om äl (oregelbunden cykel), men den måste varit nån gång mellan 6-9 maj. Fick ett någorlunda starkt äl-test den 8de.Varit konstant kissnödig i över en vecka. Igår hade jag såna stickningar och molvärk i magen att jag bara tänkte att jag måste vara gravid. Gick inte att ligga skönt i sängen utan att det värkte lite smått. Aldrig känt denna sorts molvärk förut. Imorse tog jag nytt test, och nu fastnar en riktig skugg-linje på bild! Ser ni andra den, eller håller jag på att bli glaen? (Ja, den är lite redigerad för att framhäva linjen) Testlagrets stickor. Testat med dem i flera år (inte försökt skaffa barn tidigare, men har varit nojjig av mig) och aldrig fått ens en skugga förut. 

Jag ser! Hoppas det blir starkare! :D
  • Jahajaa

Negativt test idag, ÄL+12.. tog sig nog inte denna månaden,. Ni som plussat, testade ni negativt innan plus och på vilken dag isf? Behöver lite hopp just nu :)

• babytjejen
    fruitloop skrev 2018-05-17 09:06:23 följande:

Jaaa! :D Väntar på några testa-tidigt-test som jag beställt, borde komma idag. De borde visa mer i så fall.

Har du tagit några fler test sedan ditt streck? Har tempen sjunkit för dig i flera dagar? Vet att den sjunkit för att sedan stiga igen hos några som varit gravida.

Bara sjunkit en dag än så länge....visar sig väl imorgon. Brukar vanligtvis få mensen direkt på morgonen..blir det mens så hoppas jag den kommer i tid så man slipper få upp falska förhoppningar...
  • LovaViola

Hej,
    Mensen på ingång, 1 dag senare än min app trodde, fast jag visste det med tanke på att ÄL kom senare denna månad.
    Jag hade på känn att det inte lyckades denna månad då jag inte haft någon extra molvärk eller så.. så det var inte så oväntat, men såklart trist!

men lycka till ni andra, och till er andra.. vi kanske ses i Juni-tråden :)

• Labellas

En fråga bara: vi har använt glidmedel hela tiden förra veckan och nu läser jag något om att det försämrar spermiernas rörlighet, nu känner jag mig ytterst dum. Suck! Är detta sant?