• ansano91

Bim Maj 2018

Jag såg ingen tråd för bim i maj så jag tänkte att jag startar en! Detta är mitt första inlägg här på familjeliv då jag bara har varit inne här och läst tidigare. Jag och min fästman har varit tillsammans i 12 år. Nu är jag 27 och han 26 och vi har precis börjat försöka med första barnet. I januari och februari blev det inget så nu inväntar vi äl i april av två anledningar, min sambo är född i december och har aldrig gillat det och jag själv håller på att ställa in mediciner anpassat för graviditet då jag precis har blivit diagnostiserad med en reumatisk sjukdom. Berätta gärna lite om er själva och häng på i den här tråden!

• Svar på tråden Bim Maj 2018
  • Sanssan
    Jeex skrev 2018-05-25 08:30:49 följande:

Du behöver inte oroa dig, har inte påpekat någonstans att det är du som har skrivit bara. Utan det är vad många med svårigheter att få barn uttrycker sig med att de ofta får höra, vilket jag också skrev. Men det är inte den viktiga aspekten här.

Jag kan däremot tycka att man ska vara sparsam med sina åsikter om att slappna om man själv blir gravid direkt.

Då undrar jag vad det är som kan misstolkas ? Tycker det var ganska tydligt det du skrev, att inte stressa hjälper och att tänka på annat så kommer det oftast när man minst anar det. Tycker ditt budskap är ganska tydligt och väldigt svårt att misstolkas. Det är ju lite som att säga till någon som gör det och har svårt att få barn, att den får skylla sig själv och att det är ens egna fel att en graviditet uteblir.

Uppenbarligen så har du inte läst mitt svar, men fortsätt repetera samma sak! Vad som kan misstolkas?! Jo Jag mena jämföra och stressa efter SYMTOM!!

Och skrev sedan om att många blir gravida just under ledigheten..som en peppande grej inför sommartider!

Shit man blir attackerad för att man är glad och försöker peppa andra!

Du behöver inte svara om du tänker skriva samma svar för femtielfte gången!
  • XAHHA92
    Sanssan skrev 2018-05-25 10:07:37 följande:

Uppenbarligen så har du inte läst mitt svar, men fortsätt repetera samma sak! Vad som kan misstolkas?! Jo Jag mena jämföra och stressa efter SYMTOM!!

Och skrev sedan om att många blir gravida just under ledigheten..som en peppande grej inför sommartider!

Shit man blir attackerad för att man är glad och försöker peppa andra!

Du behöver inte svara om du tänker skriva samma svar för femtielfte gången!

Fast det är inte peppande för oss som försökt länge.. tyvärr! Tack för du försöker men tex jag och min partner har haft väldigt många semestrar under våra två år och ändå har det inte blivit en graviditet. En semester hjälper inte oss att bli gravida, tyvärr. Och det är så med de flesta paren. Semester kanske hjälper de som inte hinner ha sex i vanliga fall, därav blir fler gravida under sin semester. Men för oss andra, som ändå inte blir gravida, så är det inte peppande :( Det är som ett slag i ansiktet..

Hoppas du förstår vad jag menar :)
    Försöker bli gravid med första sedan maj 2016
  • Norrlänska

Dags för BIM. Lördag eller söndag borde mensen dyka upp, eller inte har inga känningar åt nått håll, förutom ömma bröt sen en vecka tillbaka. Brukar alltid får Det innan mens, osäker dock på om det brukar vara så länge. Ja, det lär väl visa sig.

Det här är första månaden jag inte kommer bli ledsen/nere om mensen kommer. Åker utomlands om 10 dagar så jag ser fram emot god mat och vin/drinkar

Skulle jag däremot (mot förmodan) plussa så skulle jag bli helt överlycklig... Då skulle jag bra få problem med hur jag ska lyckas "lura" resesällskap iom att vi inte vill berätta så tidigt...

Skön känsla dock att hur det är blir så blir det toppen, till skillnad från tidigare månader när jag bra varit totalt hispig och fixerad för att sen bli nere å ledsen några dgr innan man kommit upp till ytan igen.

Trevlig helg på er och lycka tillfalla ni som har BIM här framöver.

=)
  • MR8692

Idag fick jag det konstaterat! Första försöket och första barnet :D hoppas allt går vägen. Så lycklig!

• nufårvise
    MR8692 skrev 2018-05-25 11:53:11 följande:

Idag fick jag det konstaterat! Första försöket och första barnet :D hoppas allt går vägen. Så lycklig!

Grattis!!
  • Emhy89
    MR8692 skrev 2018-05-25 11:53:11 följande:

Härligt, grattis! =D Om det blir BF febuari är du välkommen in i den tråden :)
  • Sanssan
    XAHHA92 skrev 2018-05-25 10:35:20 följande:

Fast det är inte peppande för oss som försökt länge.. tyvärr! Tack för du försöker men tex jag och min partner har haft väldigt många semestrar under våra två år och ändå har det inte blivit en graviditet. En semester hjälper inte oss att bli gravida, tyvärr. Och det är så med de flesta paren. Semester kanske hjälper de som inte hinner ha sex i vanliga fall, därav blir fler gravida under sin semester. Men för oss andra, som ändå inte blir gravida, så är det inte peppande :( Det är som ett slag i ansiktet..

Hoppas du förstår vad jag menar :)

Ok, förstår vad du menar och beklagar verkligen...

Men jag menade faktiskt bara väl, men då ska jag tänka på det framöver...

Lycka till i alla fall :)
  • Greseknoa
    XAHHA92 skrev 2018-05-24 17:57:02 följande:

Haha ursäkta mig nu & ta inte illa upp, men alltså denna teorin är den absolut värsta som finns! Stress påverkar fertiliteten ENBART om mens uteblir. Blir faktiskt irriterad när jag läser sånt här och jag har fått höra det såååå många gånger. Jag & min partner har försökt i över två år, tro fan att det inte hjälper att höra att stress är anledningen. Dessutom när det inte stämmer!! :) Som någon annan skrivit så blir ju krisdrabbade gravida, så lite stress i vardagen eller att man ?tänker för mycket på att bli gravid? är bara ren skitsnack :)

Detta var faktiskt väldigt skönt att höra. Har ENDAST hört folk och tidningar nämna att minsta stress kan sabba allt. Då kanske jag inte behöver oroa mig över nervositeten vid denna tiden på månaden. Det är lite av en ond cykel det där. Tack!
  • XAHHA92

26 maj - Ofrivilligt barnlösas dag. En kram till alla oss som kämpar månad efter månad!

Försöker bli gravid med första sedan maj 2016
  • Berolfine

Hej alla :)

Hoppar in här. BIM idag eller imorgon. Tog ett test nu på morgonen som var negativa :(

Är det någon som har erfarenhet utav Testlagrets stickor? Är dom pålitliga eller borde jag byta märke?

Hoppas alla får en super bra helg :)