• ansano91

Bim Maj 2018

Jag såg ingen tråd för bim i maj så jag tänkte att jag startar en! Detta är mitt första inlägg här på familjeliv då jag bara har varit inne här och läst tidigare. Jag och min fästman har varit tillsammans i 12 år. Nu är jag 27 och han 26 och vi har precis börjat försöka med första barnet. I januari och februari blev det inget så nu inväntar vi äl i april av två anledningar, min sambo är född i december och har aldrig gillat det och jag själv håller på att ställa in mediciner anpassat för graviditet då jag precis har blivit diagnostiserad med en reumatisk sjukdom. Berätta gärna lite om er själva och häng på i den här tråden!

• Svar på tråden Bim Maj 2018
  • FrökenUtter
    Maka94 skrev 2018-05-22 06:40:26 följande:

Och där kom den ... Den här månaden tog så hårt på mig. Bröt ihop totalt!

Min är tydligt på ingång också, lär vara här efter lunch :( Nu vill jag bara ha den överstökad! Förstår att man bryter ihop till slut efter fler försök.
  • T90
    gabspo skrev 2018-05-22 02:54:06 följande:

Stort grattis! Vi fick också mf med vårt första barn och när vi väntade vårt andra så fick vi RUL samma datum den första hade varit beräknad <3

Tack, tänk så det kan bli :)
  • pba93

Hej! Jag är helt ny i tråden och har hunnit läst det mesta som skrivits. Grattis till alla som plussat! :)

Jag och min sambo var med om ett MA i mitten på mars, vilket såklart var jätte tufft. Vi var ganska snabba med att försöka direkt min ägglossning kom igång, förra månaden tog det sig inte. Nu har jag ca 4-5 dagar  kvar till BIM och testade mig första gången i morse (kunde verkligen inte hålla mig), det visade negativt... vad tror ni, testade jag alldeles för tidigt? jag testade med CB digitalt...

• FrökenUtter
    pba93 skrev 2018-05-22 11:09:10 följande:

Hej! Jag är helt ny i tråden och har hunnit läst det mesta som skrivits. Grattis till alla som plussat! :)

Jag och min sambo var med om ett MA i mitten på mars, vilket såklart var jätte tufft. Vi var ganska snabba med att försöka direkt min ägglossning kom igång, förra månaden tog det sig inte. Nu har jag ca 4-5 dagar  kvar till BIM och testade mig första gången i morse (kunde verkligen inte hålla mig), det visade negativt... vad tror ni, testade jag alldeles för tidigt? jag testade med CB digitalt...

Har nyss fått lära mig att tiden från äl spelar större roll. Hittade sedan en tabell med olika nivåer av HCG i förhållande till äl-dag och det är en stor spridning i när man kommer upp i tillräckligt hög nivå. När hade du äl?
  • pba93

Jag tror jag hade ägglossning mellan den 11-15 ca. Har två appar jag utgår från.

Tack för svar! Ska kolla upp om jag hittar den där tabellen :)

• pba93
    FrökenUtter skrev 2018-05-22 11:50:04 följande:
    Har nyss fått lära mig att tiden från äl spelar större roll. Hittade sedan en tabell med olika nivåer av HCG i förhållande till äl-dag och det är en stor spridning i när man kommer upp i tillräckligt hög nivå. När hade du äl?

Jag tror jag hade ägglossning mellan den 11-15 ca. Har två appar jag utgår från.

• SofiaS95

Min vanliga pms med dåligt humör och ömma bröst gjorde entré ordentligt idag. Samtidigt sjönk tempen ytterligare även om bim är först på söndan. Inga flytningar alls så som det alltid är före mens. Förhoppningarna är på 0 :(

• Systeryster33
    SofiaS95 skrev 2018-05-22 12:19:02 följande:

Min vanliga pms med dåligt humör och ömma bröst gjorde entré ordentligt idag. Samtidigt sjönk tempen ytterligare även om bim är först på söndan. Inga flytningar alls så som det alltid är före mens. Förhoppningarna är på 0 :(

Vill bara ge dig lite hopp kring tempen!

Såhär gjorde min temp denna månaden och jag är gravid, så innan mensen kommer är det inte kört :) håller tummarna

• Maka94
    Esmes skrev 2018-05-22 08:00:22 följande:

Känner med dig! Förstår precis. Hoppet är ju så stort varje gång och det känns så fruktansvärt när beviset för att det inte tagit sig kommer. Men det är också okej att bryta ihop! Det är psykiskt påfrestande att försöka få barn. Att månad efter månad kastas mellan hopp och förtvivlan. När mensen närmar sig slutet brukar det ju oftast kännas lite bättre igen. Hoppet tar sig liksom på något underligt vis alltid tillbaka som tur är. Har du/ni försökt länge?

Fjärde försöket med andra barnet. Första efter ett uppehåll på två månader. Genomgick en abort för precis ett år sedan pga sjukdom och tror det är därför allt känns så jobbigt nu. Livrädd att det inte kommer funka igen.
  • FrökenUtter
    pba93 skrev 2018-05-22 12:17:20 följande:

Bifogar den här. Letade studier på pubmed så om man inte vet var man ska leta så är den svårhittad! Med ?duration of pregnancy? menas äl+X dagar. De räknar att äl inträffar ett dygn efter att ökad LH uppmätts. Om vi räknar med att du hade äl 11/5 så har det gått 11 dagar. Enligt den tabellen skulle bara hälften av alla kvinnor kunna få positivt test med CB digitalt vid det laget. Dessutom kan du ju ha varit på äl+7 och då verkar det vara helt omöjligt att plussa.

Studen är ju inte gjord på så många kvinnor, men det visar ju att spridningen på hCG är stor mellan kvinnor och att många behöver vänta länge innan de kan förvänta sig ett plus. Hoppas att jag inte rörde till det nu!!