• ansano91

Bim Maj 2018

Jag såg ingen tråd för bim i maj så jag tänkte att jag startar en! Detta är mitt första inlägg här på familjeliv då jag bara har varit inne här och läst tidigare. Jag och min fästman har varit tillsammans i 12 år. Nu är jag 27 och han 26 och vi har precis börjat försöka med första barnet. I januari och februari blev det inget så nu inväntar vi äl i april av två anledningar, min sambo är född i december och har aldrig gillat det och jag själv håller på att ställa in mediciner anpassat för graviditet då jag precis har blivit diagnostiserad med en reumatisk sjukdom. Berätta gärna lite om er själva och häng på i den här tråden!

• Svar på tråden Bim Maj 2018
  • Trullis82

God morgon!

Hade ett graviditetstest från graviditetskollen.nu så gjorde ett test nu på morgonen. O där ser jag inget streck. Bara kontrollstrecket.....

Så jag avvaktar nog lite med till med det digitala CB testet. BIM är ju imorgon så avvaktar lite till med att ta. Har lång jobbhelg framför mig så borde gå lätt att inte tänka på detta hela tiden

• gabspo

Tog ett test idag på morgonurin och det var väldigt negativt. Bim imorgon. Så mitt hopp är helt borta nu och jag ställer in mig på att få mens vilket känns tungt :( Fattar inte heller vad all min molvärk innebär som jag haft de senaste dagarna? Vanligtvis har jag aldrig molvärk innan mens :/

• FrökenUtter
    gabspo skrev 2018-05-23 06:14:18 följande:

Tog ett test idag på morgonurin och det var väldigt negativt. Bim imorgon. Så mitt hopp är helt borta nu och jag ställer in mig på att få mens vilket känns tungt :( Fattar inte heller vad all min molvärk innebär som jag haft de senaste dagarna? Vanligtvis har jag aldrig molvärk innan mens :/

Har samma konstigheter här! Borde haft BIM igår men den dök inte upp under dagen och neg test på kvällen. Molvärk sedan söndag som lugnade dig under dagen igår. Brukar aldrig ha det innan mens. Idag droppade dock tempen en bit under cover line så nu kommer den idag ändå. Man blir bara så förvirrad!
  • gabspo
    FrökenUtter skrev 2018-05-23 06:32:27 följande:

Har samma konstigheter här! Borde haft BIM igår men den dök inte upp under dagen och neg test på kvällen. Molvärk sedan söndag som lugnade dig under dagen igår. Brukar aldrig ha det innan mens. Idag droppade dock tempen en bit under cover line så nu kommer den idag ändå. Man blir bara så förvirrad!

Åh ja, man blir så himla förvirrad när kroppen beter sig märkligt. Och då blir man ju också väldigt hoppfull! Så trist att bli lurad av sin kropp :/ Håller tummarna för oss i juni istället!
  • Emhy89

Hallå där!

Imorse kunde jag äntligen bekräfta med ett härligt "Gravid - 1-2" med digitalt, så jag uppdaterar listan :) Många fina plus, verkar bli babyboom i januari/februariCool

BIM-lista 

1/5 Jagvetdåinte 

2/5, Theresu, puffen2009 

3/5 Issari 

5/5 niiskuneiti, theteacher 

6/5 Paka, louisejohansson, Nicciz 

7/5 maria1992, jennyek93 

8/5 aleakim90, Zandylina, Sophie_A, Lilly2015 

9/5 lottch3n, Ejjami 

10/5 nooneyouknow 

11/5 E88 

12/5 Linneisen, missdalvik 

12/5 pippispetra 

13/5 Hepphopp 

15/5 dummamej2, EIJ90, , snorpan91 

16/5 LovaViola Blåstjärna, Nelliki 

17/5 Labellas 

18/5 Greta88 ,systeryster33 

19/5 SL185 

20/5 lyckligast80 

21/5 Lunalove, Liten2018, jahaaja, Fruitloop 

22/5 Saijda, Nilepile89, FrökenUtter, Esmes, 

Nicci91 

24/5 Jefare1 

25/5 lullis94 

26/5 Norrlänska

27/5 MR8692, XAHHA92 

28/5 Phines92 

29/5 Milian 03, Iväntanpåtrean 

30/5 Ettlitetsyskon, bluegrass 

31/5 sofiaaaaaa 

Plus-listan 

26/4 Fialotta8 bim -4 

1/5 Imra (bim -2) 

1/5 CBF bim - 4/5 

1/5 Mih4 (på BIM) 

2/5 Jeex (BIM 5/5) 

2/5 storformatare (BIM+6) 

3/5 Meemelie (BIM+1) 

4/5 Sararebecca (BIM -3) 

5/5 ansano91 (på BIM) 

8/5 missdalvik (bim -4) 

9/5 Linneisen (bim-3) 

10/5 jennyek93 (BIM +3) 

12/5 Missma01 (BIM-4) 

13/5 Alehed90 (på bim) 

15/5 Greta88 (BIM -3) 

15/5 EIJ90 (BIM -2) 

16/5 Nelliki (på BIM) 

17/5 Fruitloop (BIM -4) 

18/5 FGK (BIM -3)

20/5 Emhy89 (BIM -6)

• Emhy89
    Anonym (Planerar fyran) skrev 2018-05-22 21:34:47 följande:
    Tycker definitivt att jag ser någonting där om än svaaagt. Lycka till med det digitala! Jag fick mitt digitala plus imorse :)
  • Esmes
    Trullis82 skrev 2018-05-22 22:27:52 följande:

Hej på er här inne!

Jag hoppar in här om det är okej?

Jag o min man har två barn o vill nu så gärna ha ett litet knyte till. Längtan är stor

De andra gångerna har det fungerat utan problem men nu när vi försökt i 2år tog psyket stryk o vi sökte hjälp.

Det visade sig att jag av någon anledning inte får egna ägg. Så en behandling med Letrozol påbörjades.

Men det fungerade ändå inte.

Då visade det sig även att nu får jag ägg men hjälp av medicinen men det blir ingen lossning utan äggen växer o spricker.

Så denna cykel fick jag även ta en spruta som heter Ovitrelle o den gör så att äggen släpper.

Jag tog den 10/5 o dagen efter hade jag ägglossning.

BIM 24/5. Idag gjorde jag ett CB early som visade följande(bifogar bild)

Kommentera gärna vad ni ser, om det e ett streck i vardera ruta eller ser ni bara kontroll strecket?

Ha det bäst o lycka till nu alla

Har du testat tidigare så att du vet att hcg från Ovitrelle gått ur kroppen? Det brukar vara borta efter 10 dagar men har hört en del som fortsätter få svaga streck några dagar till. Men om du redan testat och vet att det inte är Ovitrelle som gör strecket så tror jag att du är gravid. Det är ju tydligt ett streck där i alla fall :) Det bästa är väl att avvakta någon dag och se om det blivit starkare. Lycka till!
  • MR8692

Gjorde precis ett test BIM-4 är inte strecket lite för långt till vänster??????

• FrökenUtter
    gabspo skrev 2018-05-23 06:54:42 följande:

Åh ja, man blir så himla förvirrad när kroppen beter sig märkligt. Och då blir man ju också väldigt hoppfull! Så trist att bli lurad av sin kropp :/ Håller tummarna för oss i juni istället!

Ja för nu dök mensen upp under eftermiddagen! Av någon anledning känns det lite lyxigt att försök nummer två kommer så snabbt direkt efter det första. Väntan på att börja med första försöket var ju så otroligt mycket längre :) Hoppar över till juni-tråden!
  • Linneisen
    Trullis82 skrev 2018-05-22 22:27:52 följande:

Hej på er här inne!

Jag hoppar in här om det är okej?

Jag o min man har två barn o vill nu så gärna ha ett litet knyte till. Längtan är stor

De andra gångerna har det fungerat utan problem men nu när vi försökt i 2år tog psyket stryk o vi sökte hjälp.

Det visade sig att jag av någon anledning inte får egna ägg. Så en behandling med Letrozol påbörjades.

Men det fungerade ändå inte.

Då visade det sig även att nu får jag ägg men hjälp av medicinen men det blir ingen lossning utan äggen växer o spricker.

Så denna cykel fick jag även ta en spruta som heter Ovitrelle o den gör så att äggen släpper.

Jag tog den 10/5 o dagen efter hade jag ägglossning.

BIM 24/5. Idag gjorde jag ett CB early som visade följande(bifogar bild)

Kommentera gärna vad ni ser, om det e ett streck i vardera ruta eller ser ni bara kontroll strecket?

Ha det bäst o lycka till nu alla

Det ser positivt ut tycker jag!