• ansano91

Bim Maj 2018

Jag såg ingen tråd för bim i maj så jag tänkte att jag startar en! Detta är mitt första inlägg här på familjeliv då jag bara har varit inne här och läst tidigare. Jag och min fästman har varit tillsammans i 12 år. Nu är jag 27 och han 26 och vi har precis börjat försöka med första barnet. I januari och februari blev det inget så nu inväntar vi äl i april av två anledningar, min sambo är född i december och har aldrig gillat det och jag själv håller på att ställa in mediciner anpassat för graviditet då jag precis har blivit diagnostiserad med en reumatisk sjukdom. Berätta gärna lite om er själva och häng på i den här tråden!

• Svar på tråden Bim Maj 2018
  • Jagvetdåinte
    theteacher skrev 2018-04-20 06:16:41 följande:

Jag brukar oftast ha positivt 2 dagar i rad när jag väl får positivt så absolut kan man ha flera dagar. Tror väl att man brukar säga att hormonet kan frigöras i upp till 48h så beroende på när man testar på dygnet så kan de nog visa pos fler dagar, :) 

Är det kört nu då om vi inte lyckas sexa idag och imoegon? Eller har vi prickat rätt om man iaf ligger första utslaget? Förstår att det är omöjligt att svara på :p
  • Lilly2015
    theteacher skrev 2018-04-20 06:18:55 följande:

Jaa, undra jag vad de kan bero på. Jag ska prova att testa idag (har jobbat natt så tänkte prova när jag kommer hem) och sen testa i eftermiddag också. Hoppet är inte helt ute men känns som att de är typiskt att det ska strula nu liksom...

Exakt samma för mig den här månanden! Min kropp är också som en klocka i vanliga fall med äl-känningar dag 12-14 och nästan positivt äl-test de dagarna och helt positivt dag 14. Den här månaden är teststrecket nästan osynligt och jag känner ingenting. Är på dag 14 idag. Så typiskt när det är första månaden vi ska försöka :(
  • sofiaaaaaa

Okej. Undrar lite, mitt utslag verkar vara som starkast på kvällen den 17/4 och morgon 18/4. Ska man då räkna 24-48 timmar efter det? Hade ni även legat ikväll och kanske även imorgon för att vara säkra?

Någon som brukar känna av tecken när ÄL är över?
  • sofiaaaaaa
    Jagvetdåinte skrev 2018-04-20 06:22:46 följande:

Är det kört nu då om vi inte lyckas sexa idag och imoegon? Eller har vi prickat rätt om man iaf ligger första utslaget? Förstår att det är omöjligt att svara på :p

Näe kört är det verkligen inte. Men det blir väl lite större chans om ni lyckas även idag och imorgon. Går det inte att ordna ;)?
  • lullis94

Idag kom mensen, så får vi se om vi lyckas denna månad då... Börjar kännas hopplös men ger det några månader till innan jag tolkar det som att det inte är meningen...

• saijda

Imorse så kändes brösten lite mindre spända, men det fortsätter att dra i ljumskarna och strålar ner mot benet, illamående, öm i höfterna/ländryggen samt brännande känsla/molvärk till och från i magen. Dock så sjönk tempen idag till 36.7 grader. I för sig så var jag dum och tog aldrig den när jag vaknade vid 4:30 utan nu strax efter 6 :( Däremot så ligger tempen fortfarande över coverline så det är positivt! Dessutom så säger WomanLog att jag hade ÄL den 11/4 och BIM 23/4 medan fertility friend säger ÄL den 12/4 och BIM 25/4. Vet inte vilken jag ska utgå ifrån.

Funderar på att testa i helgen, är det för tidigt?

• Jagvetdåinte
    sofiaaaaaa skrev 2018-04-20 08:21:32 följande:

Näe kört är det verkligen inte. Men det blir väl lite större chans om ni lyckas även idag och imorgon. Går det inte att ordna ;)?

Svårt å slappna av bata då vi sover i syrrans vardagsrum ;)
  • Linneisen

Jag ska testa med ägglossningstester men jag vet inte när jag ska börja. Mensen är fortfarande oregelbunden efter förra graviditeten så... Det har som mest varit 32 dagar i cykeln men sist var det 27 dagar. Har någon nåt tips? Jag har långvarig mens också, är på dag 10 nu. Brukar ha 10 dagars mens men sist hade jag 12 dagar ???????? Vet ej när ägglossningen ska ske. Ska jag börja testa under mensen??

• Jeex
    Linneisen skrev 2018-04-20 17:31:26 följande:

Jag ska testa med ägglossningstester men jag vet inte när jag ska börja. Mensen är fortfarande oregelbunden efter förra graviditeten så... Det har som mest varit 32 dagar i cykeln men sist var det 27 dagar. Har någon nåt tips? Jag har långvarig mens också, är på dag 10 nu. Brukar ha 10 dagars mens men sist hade jag 12 dagar ???????? Vet ej när ägglossningen ska ske. Ska jag börja testa under mensen??

Svar på tråden Bim Maj 2018