• ansano91

Bim Maj 2018

Jag såg ingen tråd för bim i maj så jag tänkte att jag startar en! Detta är mitt första inlägg här på familjeliv då jag bara har varit inne här och läst tidigare. Jag och min fästman har varit tillsammans i 12 år. Nu är jag 27 och han 26 och vi har precis börjat försöka med första barnet. I januari och februari blev det inget så nu inväntar vi äl i april av två anledningar, min sambo är född i december och har aldrig gillat det och jag själv håller på att ställa in mediciner anpassat för graviditet då jag precis har blivit diagnostiserad med en reumatisk sjukdom. Berätta gärna lite om er själva och häng på i den här tråden!

• Svar på tråden Bim Maj 2018
  • Systeryster33
    Lizzojo skrev 2018-04-07 19:09:29 följande:

Hej allihop! Hoppas man får hoppa in här :) plussade 5/3 men fick tyvärr tidigt missfall 24/3 så nu hoppas jag på att ägglossning kommer här om några dagar. Någon som haft missfall? När kom er ägglossning första gången? Kan tillägga att jag använder clearblue fertilitetsmonitor, någon mer som testar? :)

Beklagar missfallet. Jag fick bekräftat i fredags att jag fått missfall och på vul såg läkaren att jag borde ha ägglossning i dagarna runt där :) tog äl test i fredags och visst visade det positivt (grav test neg) så min kropp verkar typ ha missat att den var gravid 1-2 veckor och bara har kört på. Vi har Bim 2/5.. han med ett mys äl-1 innan jag började blöda av missfallet. Sjukt osannolikt om jag blir gravid denna månad, men hoppas kan man ju :)

Hur går det för dig?
  • sofiaaaaaa
    aleakim90 skrev 2018-04-22 19:27:04 följande:

Spännande att vissa har äl nu. Själv har jag någon gång nästa helg tror jag. Andra försöket nu och vid första kollade jag med tre olika ältester och var på sambon samt gravtest från typ äl +3. Så denna månaden kör vi helt utan något för att jag skall sluta stressa upp mig. Vill ju så gärna ha barn nu när sambon äntligen sagt ja efter 4 års tjat.

En fråga! Hur tänker ni kring att tala om för folk att ni försöker? Jag har sagt till min närmsta vän, men funderar på att säga till syrran med även om vi normalt inte brukar dela sådan info. Mest för att ha stöd om något går fel eller det tar lång tid. Samma när man väl är gravid hur snabbt tänker ni berätta. Jag vill hålla på det, men vet inte om jag kan.

Hur tänker ni?

Här är en till som oxå besegrade efter flera års tjat om ett syskon ;). Jag har sagt till en kollega, min bästa vän och familjemedlem (mest för hon ville köpa min vagn, för hon ska ha bebis).

Det är svårt det där huruvida man ska berätta el inte tycker jag. Jag tkr det är både och. Dels är det skönt att spy lite galla på jobbet samtidigt som jag ibland blir lite mer stressad av att några vet om.

Om jag blir gravid kmr jag nog berätta relativt tidigt för familj eftersom ifall ngt händer kmr jag behöva dom. Jag har sagt tidigt runt V8 vid tidigare graviditeter till bästa vän och närmsta familj. För jag har svårt att va tyst och mådde väldigt dåligt och hade svårt att träffas annars.
  • FrökenUtter

En fråga! Hur tänker ni kring att tala om för folk att ni försöker? Jag har sagt till min närmsta vän, men funderar på att säga till syrran med även om vi normalt inte brukar dela sådan info. Mest för att ha stöd om något går fel eller det tar lång tid. Samma när man väl är gravid hur snabbt tänker ni berätta. Jag vill hålla på det, men vet inte om jag kan.

Hur tänker ni?

Min sambo vill gärna att vi håller det bara mellan oss att vi ska börja försöka så vi berättar inte för någon. Jag hade själv inte haft några problem att berätta för mina vänner för jag känner inte att det hade varit jobbigt att berätta om det hade varit svårt att bli gravid eller om det blir missfall. Snarare tvärtom, jag har så mycket tänkar att serb hade varit skönt att babbla av sig. Men eftersom min sambo vill att det bara ska vara våran bebisplan så får jag respektera det... Han har accepterat att jag tjötar om det hemma massvis istället :)

Om det väl tar sig i framtiden så ska vi försöka vänta med att berätta så långt det går men familjen och mina närmsta vänner lär vi berätta för relativt tidigt ändå. Kanske om man gör ett tidigt ultraljud och hör hjärtljud då tex!?
  • FrökenUtter

Det smög sig in lite skum text där, bland annat en serb... får tydligen börja skriva på datorn istället!

• lullis94

Hur tänker ni?

Vi håller hemligt att vi försöker jag vill inte känna pressen "är du gravid än" "hur går det att skaffa syskon" eftersom förra gången tog det 13 månader så vill jag inte känna att jag inte lyckas för då kommer det inte bli så mycket sex för att jag känner mig tvingad. Nu har det gåtr 15 månader så jag r glad att jag inte sa något direkt.

Angående när jag blir gravid tänker jag hålla det hemligt så länge jag kan. Tyckte det var så jobbigt med alla frågor jämt så jag tänker inte lägga ut på typ facebook för att så få som möjligt ska få veta det. Men så fort man börjar kunna märka på mig så berättar vi för de närmaste :) men väntar gärna till v 12 i alla fall :)
  • Lilly2015

Kul att så många hänger på här!

Jag har berättat för en kollega, en nära vän och mitt syskon. Men jag har inte sagt att det ska ske nu nu nu, men typ någon gång under våren börjar vi försöka. Annars tycker jag att det är väldigt mysigt att ha det som vårt egna lilla hemliga projekt. Så mycket kärlek och mysighet kring det här!

Igår kväll hade jag ägglossning. Kände otroligt tydligt. Vi hade sex på kvällen och jag fick en speciell känsla i kroppen och hela natten sedan har jag varit halvvaken och haft ont och vaknat av smärta. Jag fattar ju att det är ägglossningen som har hållit mig vaken, men ändå kändes det som att jag blev gravid. Jag vet att kroppen inte fungerar så :D men jag tänker leva i den känslan i ett par dagar nu :)

• Imra

Hade äl i torsdags/fredags, nu börjar denna eviga väntan till BIM. Hoppas tiden går fort! Ska försöka hålla mig från att testa tidigare än BIM men det är svårt när man har massor med test liggandes hemma. ;)

• lyckligast80

[quote=78652485][quote-nick]lullis94 skrev 2018-04-21 17:02:26 följande:[/quote-nick]Jag fick den också igår... Hoppas den slutar snabbt och det blir plus på stickan i maj![/quote

Ja det håller vi tummarna för! Och nu blir det på rätt sida året också...;)

• lyckligast80

[quote=78652485][quote-nick]lullis94 skrev 2018-04-21 17:02:26 följande:[/quote-nick]Jag fick den också igår... Hoppas den slutar snabbt och det blir plus på stickan i maj![/quote

Ja det håller vi tummarna för! Och nu blir det på rätt sida året också...;)

• niiskuneiti

Jag hade ägglossning i helgen och fick bruna flytningar. Har dem nu tredje dagen, vädligt sparsamma. Jag brukar inte ha såna så tankarna går ju nu kring om det alls skedde en äl eller inte :/

Svar på tråden Bim Maj 2018