aleakim90 skrev 2018-04-22 19:27:04 följande:
Spännande att vissa har äl nu. Själv har jag någon gång nästa helg tror jag. Andra försöket nu och vid första kollade jag med tre olika ältester och var på sambon samt gravtest från typ äl +3. Så denna månaden kör vi helt utan något för att jag skall sluta stressa upp mig. Vill ju så gärna ha barn nu när sambon äntligen sagt ja efter 4 års tjat.
En fråga! Hur tänker ni kring att tala om för folk att ni försöker? Jag har sagt till min närmsta vän, men funderar på att säga till syrran med även om vi normalt inte brukar dela sådan info. Mest för att ha stöd om något går fel eller det tar lång tid. Samma när man väl är gravid hur snabbt tänker ni berätta. Jag vill hålla på det, men vet inte om jag kan.
Hur tänker ni?
Här är en till som oxå besegrade efter flera års tjat om ett syskon ;). Jag har sagt till en kollega, min bästa vän och familjemedlem (mest för hon ville köpa min vagn, för hon ska ha bebis).
Det är svårt det där huruvida man ska berätta el inte tycker jag. Jag tkr det är både och. Dels är det skönt att spy lite galla på jobbet samtidigt som jag ibland blir lite mer stressad av att några vet om.
Om jag blir gravid kmr jag nog berätta relativt tidigt för familj eftersom ifall ngt händer kmr jag behöva dom. Jag har sagt tidigt runt V8 vid tidigare graviditeter till bästa vän och närmsta familj. För jag har svårt att va tyst och mådde väldigt dåligt och hade svårt att träffas annars.