• ansano91

Bim Maj 2018

Jag såg ingen tråd för bim i maj så jag tänkte att jag startar en! Detta är mitt första inlägg här på familjeliv då jag bara har varit inne här och läst tidigare. Jag och min fästman har varit tillsammans i 12 år. Nu är jag 27 och han 26 och vi har precis börjat försöka med första barnet. I januari och februari blev det inget så nu inväntar vi äl i april av två anledningar, min sambo är född i december och har aldrig gillat det och jag själv håller på att ställa in mediciner anpassat för graviditet då jag precis har blivit diagnostiserad med en reumatisk sjukdom. Berätta gärna lite om er själva och häng på i den här tråden!

• Svar på tråden Bim Maj 2018
  • Linneisen

[quote=78650726][quote-nick]Jeex skrev 2018-04-20 19:52:19 följande:[/quote-nick][/quote]

Jag hade ju 27 dagar sist och då borde jag alltså börjat testa idag eftersom jag är på dag 10. Fast jag fortfarande har mens!? Det låter ju jättelustigt.

• sofiaaaaaa

[quote=78650921][quote-nick]louisejohansson skrev 2018-04-20 21:28:42 följande:[/quote-nick][/quote]

Absolut!!!

• Linneisen

Läste precis att man kan ha ägglossning under mensen om man har oregelbunden cykel, vilket jag har efter förra graviditeten, så imorgon börjar jag testa! Det med glad gubbe. Spännande!!

• FrökenUtter
    lullis94 skrev 2018-04-20 09:00:41 följande:

Idag kom mensen, så får vi se om vi lyckas denna månad då... Börjar kännas hopplös men ger det några månader till innan jag tolkar det som att det inte är meningen...

Så ska man absolut inte börja tänka! Det är inte mer ?meningen? att de som har tur och blir gravida på första försöket ska bli föräldrar ihop än de som måste försöka länge innan det blir något. Jag har flera vänner som har fått försöka väldigt länge och även gått igenom IVF och missfall för att till slut bli föräldrar, men vilka underbara sådana de har blivit!

Jag försöker bara beredd på att det kan ta lång tid, men med tanke på hur mycket jag längtar efter att få börja försöka så är det nog lättare sagt än gjort. Väntar själv på mensen efter helgen, sen är ju allt nollställt inför äl. :) Håller tummarna för dig!
  • Lebbmusen

Yes!

Fast gubbe på CB idag! Då kommer ÄL trots allt!

Men då en fråga:

Igår kväll hade jag inte utslag på sticka medan det var fullt utslag imorse. Vi inseminerade igår kväll och det går inte ikväll. Spelar det någon roll om vi inseminerar imorgon eller är det lönlöst? Det tar 24-48 h för ägget att släppa efter positivt test... så det är ju lite på gränsen väl?

• lullis94
    FrökenUtter skrev 2018-04-21 11:46:17 följande:

Så ska man absolut inte börja tänka! Det är inte mer ?meningen? att de som har tur och blir gravida på första försöket ska bli föräldrar ihop än de som måste försöka länge innan det blir något. Jag har flera vänner som har fått försöka väldigt länge och även gått igenom IVF och missfall för att till slut bli föräldrar, men vilka underbara sådana de har blivit!

Jag försöker bara beredd på att det kan ta lång tid, men med tanke på hur mycket jag längtar efter att få börja försöka så är det nog lättare sagt än gjort. Väntar själv på mensen efter helgen, sen är ju allt nollställt inför äl. :) Håller tummarna för dig!

Tack för ditt stöd! Man tappar självförtroendet efter 15 månader...
  • lyckligast80

Hej,

Hoppar gärna in här, fick den förbannade mensen igår:(

Men bara att kämpa på!

BIM 20 maj

• lullis94
    lyckligast80 skrev 2018-04-21 14:47:11 följande:

Hej,

Hoppar gärna in här, fick den förbannade mensen igår:(

Men bara att kämpa på!

BIM 20 maj

Jag fick den också igår... Hoppas den slutar snabbt och det blir plus på stickan i maj!
Svar på tråden Bim Maj 2018