• ansano91

Bim Maj 2018

Jag såg ingen tråd för bim i maj så jag tänkte att jag startar en! Detta är mitt första inlägg här på familjeliv då jag bara har varit inne här och läst tidigare. Jag och min fästman har varit tillsammans i 12 år. Nu är jag 27 och han 26 och vi har precis börjat försöka med första barnet. I januari och februari blev det inget så nu inväntar vi äl i april av två anledningar, min sambo är född i december och har aldrig gillat det och jag själv håller på att ställa in mediciner anpassat för graviditet då jag precis har blivit diagnostiserad med en reumatisk sjukdom. Berätta gärna lite om er själva och häng på i den här tråden!

• Svar på tråden Bim Maj 2018
  • Linneisen
    saijda skrev 2018-04-22 07:32:24 följande:
    Okej, jag får avvakta och se vad som händer :0 antagligen så börjar min cykel hitta tillbaka efter missfallet i januari. Den blev väldigt oregelbunden efter det :/ men hoppas på nidblödning, vill så gärna ha ett pluss igen<3
    Ja hoppas!! Är det första barnet?
  • Linneisen

Skulle vi inte kunna ha en presentation här så det inte är lika anonymt? :D

Jag försöker med andra barnet och är 28 år gammal. Detta är försök nummer 2 (fast första försöket råkade vi pricka in dagen efter ägglossning). Min dotter är 10 månader och vi bestämde att vi vill ha barnen tätt. Vi tror att vi vill ha tre barn.
    Mina intressen är att skriva böcker, fotografera, pyssla och nu då självklart att ta hand om min lilla dotter :)

Hoppas att fler vill presentera sig!

• sofiaaaaaa

Ja va trevligt och få reda lite om varann. Jag är 36 och försöker få vårt tredje barn. Mina barn är 3 och 5. Detta blir vårt 4 riktiga försök. Men har velat detta sååååå länge (när min yngsta var 1 redan).

• Verkliga

Hej alla!

Hoppar in här, en bit in i tråden, hoppas att det är okej!

Har en son som är född i januari 2016 och ska precis påbörja syskonförsök

Räknar med BIM 12/5 och ÄL runt nästa lördag (28/4) så nu kör vi på!

• lullis94

Jag är 24 år och försöker sedan januari ifjol med att få ett syskon till vår son som nu är 2. Mina intressen är träning med hund. Både cykling, löpning, skidåkning och annan hundträning. Även hästar är ett STORT intresse som jag tog bort när sonen föddes. Sålde då min häst :( men hoppas på att kunna ta upp det igen när jag fått barn nummer två och de blivit lite större och kan vara med i stallet. :) hoppas på ett plus denna månad för annars är risken för ett marsbarn stort typ alla jag känner och umgås med fyller år i mars även min son och hans enda kusin som bor i sverige så vore skönt om det inte blir fler i mars. Min tanke var att jag skulle få barn i april-juni 2018 och därför jag tog ut staven i januari men det tog sig inte. Hade ingen mens mellan augusti - 17 och januari - 18. Men nu börjar den bli regelbunden men lång så nu hoppas jag på ett plus innan jag ger upp! :(

• CBF

Jag är 26år och min sambo 31! Vi har ett barn sedan tidigare som är fem år så nu känner vi verkligen att det är dags för syskon! :) första försöket blir nu i april och har nog ägglossning den här helgen, igår eller idag, har inte riktigt koll så vi bara kör på och hoppas på det bästa! :D älskar fotboll och fotografering och pluggar!

• bluegrass

Jag är 38 och min man 41. Vi försöker få till ett fjärde barn ( efter en massa velande...). Våra barn är snart 4, 7 och snart 10.
    Jag gillar träning, hus- och trädgårdsfix, resor och att hänga med barnen. Jobbar för mycket, men trivs bra med livet annars!

Detta blir vårt 4e försök. Tidigt MF i mars. Har haft mkt lätt att bli gravid tidigare.
    Vi fick bara till ett försök denna gång, men
    det var på äl-dagen så jag hoppas att det räcker. Nu lång väntan på BIM 3/5.
    Hoppas på många plus i tråden!

• Nelliki

Hej! Jag hoppar också gärna in här. Jag (27) och min sambo (33) har precis bestämt oss för att skaffa barn. ÄNTLIGEN! Det är så spännande. Det blir det första. Jag har BIM (om jag fattat rätt vad det är) 15 maj, så knyter både fingrar och tår och hoppas det går vägen. Har liksom helt tappat tankeförmågan utöver att tänka på barn.. Jag studerar än så länge så det vore bra med lite fokus. Ville egentligen ha ett april/maj barn men orkar inte vänta så hoppas det tar sig direkt. Annars vet jag inte hur jag står ut, har väntat på ett JA från sambon i fler år.   
    Det ska bli så KUUUUUL! Jag är i extas, hehe.

• lullis94
    Nelliki skrev 2018-04-22 16:18:09 följande:

Hej! Jag hoppar också gärna in här. Jag (27) och min sambo (33) har precis bestämt oss för att skaffa barn. ÄNTLIGEN! Det är så spännande. Det blir det första. Jag har BIM (om jag fattat rätt vad det är) 15 maj, så knyter både fingrar och tår och hoppas det går vägen. Har liksom helt tappat tankeförmågan utöver att tänka på barn.. Jag studerar än så länge så det vore bra med lite fokus. Ville egentligen ha ett april/maj barn men orkar inte vänta så hoppas det tar sig direkt. Annars vet jag inte hur jag står ut, har väntat på ett JA från sambon i fler år.   

Det ska bli så KUUUUUL! Jag är i extas, hehe.

Hur länge har du kvar på dina studier? :)
  • Nelliki
    lullis94 skrev 2018-04-22 16:37:29 följande:
    Hur länge har du kvar på dina studier? :)
    Hej :) Jag har 2 år kvar av 5. Pluggar till psykolog. Så det är en liten chansning ekonomiskt känner jag, men jag tror det ska lösa sig, vi lever inte så dyrt i vanliga fall och är vana vid en liten inkomst ;)
Svar på tråden Bim Maj 2018