• ansano91

Bim Maj 2018

Jag såg ingen tråd för bim i maj så jag tänkte att jag startar en! Detta är mitt första inlägg här på familjeliv då jag bara har varit inne här och läst tidigare. Jag och min fästman har varit tillsammans i 12 år. Nu är jag 27 och han 26 och vi har precis börjat försöka med första barnet. I januari och februari blev det inget så nu inväntar vi äl i april av två anledningar, min sambo är född i december och har aldrig gillat det och jag själv håller på att ställa in mediciner anpassat för graviditet då jag precis har blivit diagnostiserad med en reumatisk sjukdom. Berätta gärna lite om er själva och häng på i den här tråden!

• Svar på tråden Bim Maj 2018
  • CBF
    Anonym (Joppi) skrev 2018-04-25 20:12:38 följande:

Hur kommer de sig att ni väljer att skaffa fler barn nu. Är de länge genomtänkt och väl planerat, ni kanske har försökt ett tag. Eller är de lite impuls?

Jag har väl velat det i kanske två år nu men har alltid velat ha klart saker i livet först! Jag har fortfarande inte avklarat det jag ville innan nästa barn men nu är jag för otålig för att vänta :D du?
  • Lindsey77
    Anonym (Joppi) skrev 2018-04-25 20:16:44 följande:

Jag hade ÄL idag men sträcket såg ut som ditt svaga. Brukat du få två jätte skarpa sträck vi ÄL? Detta är första månaden jag testat och har aldrig använt stickorna förut. Så vet inte om jag borde fått ett skarpt sträck eller att jag helt enkelt inte kommer upp i dom hormon nivåerna. Va tror du?

Förra månaden var första gången någonsin jag fått positivt på ÄL test stickor. Jag har nog testat hundratals ggr (testmissbrukare) tidigare och bara sett stegringen, men aldrig positiva test. Jag kan haft kort stegring förut, och missat. ÄL har jag, fyra barn, tre missfall...

Det är bra att spara testen och jämföra så att du kan se ev stegring. Ta samma tid. En del har högre LH på eftermiddagen. Digitalt ska man ta varje morgon. ÄL test funkar inte på alla. Du kan ha superkort stegring så du missar. Testet på fotot är negativt, men jag har haft så när jag vet att jag haft ÄL (blivit gravid). När jag ser stegringen kompletterar jag med digitalt. För 2 mån var strecken på stickorna ej lika starka, men ändå fast gubbe på digitalt (samma urin). Gravid blev jag (missfall) så det stämde fast det ena strecket var svagare. Så att lita på stickorna går inte. :)

ÄL inträffar 1-2 dagar efter positivt test. När fick du nästan positivt på ÄL testet? Fortsätt testa och se om strecket blir starkare eller svagare.
  • Anonym (Joppi)
    Linneisen skrev 2018-04-25 20:26:42 följande:

Så tänkte jag också, att jag inte vill ha tätt eftersom jag vill att det stora barnet ska vara mer självständig och att man har fått sova. Men nu inväntar jag ägglossning inom de närmsta dagarna och har en 10 månaders här hemma. Bättre att få de "jobbiga" åren avklarade känner jag nu, på en och samma gång, när jag redan är i det. Jag är helt uppe i det så jag känner att jag lika gärna kan fortsätta med det. Som saker man ändras alltså! Men jag älskar bebisar och upplever nog inte småbarnsåren lika ansträngande som andra.

Men jag trodde aldrig aldrig att jag skulle vilja ha tätt. Jag tyckte att min syster som har 2,5 år emellan barnen har jättetätt men om det lyckas nu blir det 1,5 år emellan mina, haha!

Hoppas vi båda plussar i maj!! <3

Ja känner nu att när jag hade mina första så tätt så hade de varit kul att känna på bara ett barn som är litet utan. Den ständiga konkurrensen. Visst dom stora barnen kommer fortfarande behöva och kräva tid. Men ska bli väldigt spännande att känna på hur de är med en liten som man kan få gosa med.

För mig är detta inte särskilt genomtänkt. Min pojkvän sa förra månaden att han ville ha bebis. Jag sa nej eftersom jag trodde jag var klar. Men ju mer man funderad på de ju mysigare blev de. Så spiralen åkte ut vi hade precis missat ÄL precis förra månaden så denna blir den första månaden vi försöker.

Så om de tar sig nu så kommer man nte hinna tänka riktigt. Och de är kanske lika bra de innan man inser hur krävande de kommer bli ;) men jag är sjukt sugen.
  • Anonym (Joppi)
    Lindsey77 skrev 2018-04-25 20:38:24 följande:

Förra månaden var första gången någonsin jag fått positivt på ÄL test stickor. Jag har nog testat hundratals ggr (testmissbrukare) tidigare och bara sett stegringen, men aldrig positiva test. Jag kan haft kort stegring förut, och missat. ÄL har jag, fyra barn, tre missfall...

Det är bra att spara testen och jämföra så att du kan se ev stegring. Ta samma tid. En del har högre LH på eftermiddagen. Digitalt ska man ta varje morgon. ÄL test funkar inte på alla. Du kan ha superkort stegring så du missar. Testet på fotot är negativt, men jag har haft så när jag vet att jag haft ÄL (blivit gravid). När jag ser stegringen kompletterar jag med digitalt. För 2 mån var strecken på stickorna ej lika starka, men ändå fast gubbe på digitalt (samma urin). Gravid blev jag (missfall) så det stämde fast det ena strecket var svagare. Så att lita på stickorna går inte. :)

ÄL inträffar 1-2 dagar efter positivt test. När fick du nästan positivt på ÄL testet? Fortsätt testa och se om strecket blir starkare eller svagare.

Jag fick de svaga strecket i dag. Men jag kände att jag hade ÄL i em. De är lite som mensvärk och så sticker de lite. Igår hade jag inget utslag alls och idag har jag haft samma sträck både morgon em och kväll. Får se i morgon om de försvunnit eller är starkare.
  • Anonym (Joppi)
    Lottch3n skrev 2018-04-25 21:09:09 följande:

Ganska sannolikt att jag hade äl igår va?

Ser så ut. :)
  • Anonym (Joppi)

Såhär såg mitt ÄL test ut idag. Men tycker att båda strecket. Är ganska suddiga. Ska bli spännande och se hur de ser ut i morgon. För igår var de blankt.
  • Anonym (Joppi)

I morse vid 8 var de mycket svagare. Då såg de ut såhär. Så skulle tippa att jag har snabb stegring. Nästan så jag ska gå och ta ett test till nu... Nyfiken.
  • Anonym (Joppi)

Nu ser de ut såhär va tror ni har jag äl i dag eller morgon. Ömmar som tusan hela em och fortfarande molande verk
  • nooneyouknow

Okej...

Nu har jag fått en antydan till mens (?!?) har alltid mörk mörk nöstan brun mens första dagarn men har ju BIM 10/5 enligt FLO appen

Men idag har jag fått brunaktiga flytningar, äl imorgon enligt app, hade sex i förrgår, oskyddat men vi är båda två ganska så snubblande försiktiga och liksom läskigt nervösa inför barn och allt guld hamnade inte i kitteln om man säger...

Kan det ändå vara en nidblödning eller är det bara menscykeln som fått sig ett spratt ?!?

Svar på tråden Bim Maj 2018