Anonym (Joppi) skrev 2018-04-25 20:16:44 följande:
Jag hade ÄL idag men sträcket såg ut som ditt svaga. Brukat du få två jätte skarpa sträck vi ÄL? Detta är första månaden jag testat och har aldrig använt stickorna förut. Så vet inte om jag borde fått ett skarpt sträck eller att jag helt enkelt inte kommer upp i dom hormon nivåerna. Va tror du?
Förra månaden var första gången någonsin jag fått positivt på ÄL test stickor. Jag har nog testat hundratals ggr (testmissbrukare) tidigare och bara sett stegringen, men aldrig positiva test. Jag kan haft kort stegring förut, och missat. ÄL har jag, fyra barn, tre missfall...
Det är bra att spara testen och jämföra så att du kan se ev stegring. Ta samma tid. En del har högre LH på eftermiddagen. Digitalt ska man ta varje morgon. ÄL test funkar inte på alla. Du kan ha superkort stegring så du missar. Testet på fotot är negativt, men jag har haft så när jag vet att jag haft ÄL (blivit gravid). När jag ser stegringen kompletterar jag med digitalt. För 2 mån var strecken på stickorna ej lika starka, men ändå fast gubbe på digitalt (samma urin). Gravid blev jag (missfall) så det stämde fast det ena strecket var svagare. Så att lita på stickorna går inte. :)
ÄL inträffar 1-2 dagar efter positivt test. När fick du nästan positivt på ÄL testet? Fortsätt testa och se om strecket blir starkare eller svagare.