• ansano91

Bim Maj 2018

Jag såg ingen tråd för bim i maj så jag tänkte att jag startar en! Detta är mitt första inlägg här på familjeliv då jag bara har varit inne här och läst tidigare. Jag och min fästman har varit tillsammans i 12 år. Nu är jag 27 och han 26 och vi har precis börjat försöka med första barnet. I januari och februari blev det inget så nu inväntar vi äl i april av två anledningar, min sambo är född i december och har aldrig gillat det och jag själv håller på att ställa in mediciner anpassat för graviditet då jag precis har blivit diagnostiserad med en reumatisk sjukdom. Berätta gärna lite om er själva och häng på i den här tråden!

• Svar på tråden Bim Maj 2018
  • Greta88

Flyttar ner mig en dag i listan :)

BIM-lista maj

1/5 Mih4, Jagvetdåinte

2/5 Issari, Jeex, Theresu, theteacher,

3/5 Lilly2015, Imra, sofiaaaaaa, bluegrass

4/5 Meemelie, ansano91

5/5 niiskuneiti, H0nd3n­där, AllaGodaTingÄrTre

6/5 Paka

7/5 Sararebecca, maria1992, jennyek93

8/5 aleakim90, CBF, Zandylina

9/5 lottch3n

10/5 nooneyouknow, Linneisen

12/5 pippispetra

13/5 Hepphopp

14/5 Alehed90

15/5 dummamej2, EIJ90, Nelliki, Jahajaa

16/5 LovaViola

18/5 Greta88

19/5 Lunalove, Fruitloop

20/5 lyckligast80

22/5 MR8692

22/5 Nilepile89

24/5 FrökenUtter

25/5 lullis94

30/5 Ettlitetsyskon

Plus-listan

• JenniB

Hej jag tänkte också hoppa in här!

Jag vet inte vad jag har för BIM eftersom att jag slutade med mina minipiller den 6/4 och jag har inte haft mens på ca. ett år. Fick gravidsymtom några dagar efter pillerstoppet och tror nu att jag kanske hade ägglossning då eftersom att jag testade negativt i helgen. Funderar på att testa någon gång nästa vecka igen (kanske 2/5?) om symtomen håller i sig. Vad tycker ni? :D <3

• 1995lj

Hej :) jag hade enligt clearblue ägglossning i helgen, har googlat runt som tusan!! .. och verkar som att man kan plussa så tidigt som 7 dagar efter ägglossning i ovanliga fall då..? Någon som med tänker börja testa tidigt ? :)

• Linneisen
    1995lj skrev 2018-04-26 10:40:09 följande:

Hej :) jag hade enligt clearblue ägglossning i helgen, har googlat runt som tusan!! .. och verkar som att man kan plussa så tidigt som 7 dagar efter ägglossning i ovanliga fall då..? Någon som med tänker börja testa tidigt ? :)

Om ägget fäster tidigt kan man testa tidigt, men det visar nog väldigt sällan efter bara 7 dagar. Jag plussade 11 dagar efter ägglossning förra graviditeten, så jag kommer testa efter 11 dagar.
  • Linneisen
    Fialotta8 skrev 2018-04-26 08:05:07 följande:

Åh tack! Jag hoppas verkligen du har rätt! Har inte känt något annorlunda alls denna månaden!

När jag plussade förra graviditeten var det väldigt svagt, fast nog lite starkare än ditt. Iallafall plussade jag på ett digitalt då också så ta ett digitalt tycker jag! Morgonurin, så koncentrerat som möjligt, alltså drick inte på kvällen. Då slipper man fundera över ett svagt streck.

Men jag vågar mig ändå på att säga grattis!! För starkt för att vara spökstreck tycker jag.
  • lo

BIM-lista maj

1/5 Mih4, Jagvetdåinte

2/5 Issari, Jeex, Theresu, theteacher,

3/5 Lilly2015, Imra, sofiaaaaaa, bluegrass

4/5 Meemelie, ansano91

5/5 niiskuneiti, H0nd3n­där, AllaGodaTingÄrTre

6/5 Paka

7/5 Sararebecca, maria1992, jennyek93

8/5 aleakim90, CBF, Zandylina

9/5 lottch3n

10/5 nooneyouknow, Linneisen

12/5 Lo

12/5 pippispetra

13/5 Hepphopp

14/5 Alehed90

15/5 dummamej2, EIJ90, Nelliki, Jahajaa

16/5 LovaViola

18/5 Greta88

19/5 Lunalove, Fruitloop

20/5 lyckligast80

22/5 MR8692

22/5 Nilepile89

24/5 FrökenUtter

25/5 lullis94

30/5 Ettlitetsyskon

Plus-listan

• Fialotta8
    Linneisen skrev 2018-04-26 11:03:49 följande:

Om ägget fäster tidigt kan man testa tidigt, men det visar nog väldigt sällan efter bara 7 dagar. Jag plussade 11 dagar efter ägglossning förra graviditeten, så jag kommer testa efter 11 dagar.

Jag testade bim-5 inget utfall, idag bim-4 fick jag strecket ovan :D
  • Fialotta8
    Linneisen skrev 2018-04-26 11:07:51 följande:

När jag plussade förra graviditeten var det väldigt svagt, fast nog lite starkare än ditt. Iallafall plussade jag på ett digitalt då också så ta ett digitalt tycker jag! Morgonurin, så koncentrerat som möjligt, alltså drick inte på kvällen. Då slipper man fundera över ett svagt streck.

Men jag vågar mig ändå på att säga grattis!! För starkt för att vara spökstreck tycker jag.

Tack! Ja det är min plan, att ta ett digitalt imorgon direkt när jag vaknar :D tack för tipset
  • Imra
    Fialotta8 skrev 2018-04-26 08:05:07 följande:

Åh tack! Jag hoppas verkligen du har rätt! Har inte känt något annorlunda alls denna månaden!

Mådde inte heller annorlunda eller något när jag plussade sist.

Bara väldigt ömma bröst. ;)
  • Imra

Bim -7 idag.

Har haft mer flytningar än vanligt kan jag tycka, ömma bröstvårtor och typ som stick i brösten. Känns för tidigt att testa redan men ska nog testa på söndag iaf. ;)

Hur går det för er andra som börjar närma er bim?

Svar på tråden Bim Maj 2018