• ansano91

Bim Maj 2018

Jag såg ingen tråd för bim i maj så jag tänkte att jag startar en! Detta är mitt första inlägg här på familjeliv då jag bara har varit inne här och läst tidigare. Jag och min fästman har varit tillsammans i 12 år. Nu är jag 27 och han 26 och vi har precis börjat försöka med första barnet. I januari och februari blev det inget så nu inväntar vi äl i april av två anledningar, min sambo är född i december och har aldrig gillat det och jag själv håller på att ställa in mediciner anpassat för graviditet då jag precis har blivit diagnostiserad med en reumatisk sjukdom. Berätta gärna lite om er själva och häng på i den här tråden!

• Svar på tråden Bim Maj 2018
  • bluegrass

Godmorgon!
    BIM-4 idag och neg test. Fortsatt ömma och större bröst samt molvärk och uppblåst mage. Kan precis lika gärna vara PMS förstås, men undrar om det ändå inte tog sig denna gång ( det tror jag iofs varje månad, är positivt lagd :))

Har tidigare graviditeter plussat som tidigast på BIM-3, men oftast på -2 el -1.
    Hur går det för er andra som närmar sig BIM?
    Fler som testar?
    Jag ser tyvärr inga bilder från mobilen, så jag kan inte se de bilder som postas. Mkt irriterande!

• saijda
    bluegrass skrev 2018-04-29 05:35:48 följande:

Godmorgon!

BIM-4 idag och neg test. Fortsatt ömma och större bröst samt molvärk och uppblåst mage. Kan precis lika gärna vara PMS förstås, men undrar om det ändå inte tog sig denna gång ( det tror jag iofs varje månad, är positivt lagd :))

Har tidigare graviditeter plussat som tidigast på BIM-3, men oftast på -2 el -1.

Hur går det för er andra som närmar sig BIM?

Fler som testar?

Jag ser tyvärr inga bilder från mobilen, så jag kan inte se de bilder som postas. Mkt irriterande!

Godmorgon, jag testade också minus på BIM-4 (den 25e april) men mina symtom kvarstår och tempen har stigit igen efter troligtvis fästningsdipp :0 jag är på BIM+1/2 idag och ska se om jag kan hålla mig till minst BIM+4 innan jag testar igen. Plussade sist på BIM+4 (tyvärr slutade det i missfall därav oroligheten :/ ) så är inne på tredje försöket sedan missfallet men har försökt sedan augusti-2017.

Hoppas vi får ett pluss <3
  • Lilly2015

Idag är jag på ÄL+7 och har ungefär samma typ av symptom som jag har innan mens men mycket starkare. Jag tog ett test precis bara för att se om det går att få ett plus så här tidigt. Jag kände mig lite galen, men intalar mig själv att jag gjorde det för skojs skull :?) det går typ att skymta ett streck och redigerar jag bilden så syns något. Men det känns larvigt att lägga upp det här, så jag återkommer om några dagar när det är mer okej att testa. Ville mest bara dela med mig av mitt galenskap! :)

• Linneisen

Nu blev teststrecket typ dubbelt så starkt som kontrollstrecket på ältestet efter en minut så idag lär ägglossningen ske! Vi ser till att mysa lite extra ;)

• bluegrass
    saijda skrev 2018-04-29 05:57:54 följande:
    Godmorgon, jag testade också minus på BIM-4 (den 25e april) men mina symtom kvarstår och tempen har stigit igen efter troligtvis fästningsdipp :0 jag är på BIM+1/2 idag och ska se om jag kan hålla mig till minst BIM+4 innan jag testar igen. Plussade sist på BIM+4 (tyvärr slutade det i missfall därav oroligheten :/ ) så är inne på tredje försöket sedan missfallet men har försökt sedan augusti-2017.

Hoppas vi får ett pluss <3
    Impad av att du kan hålla dig från att testa! Jag är testmissbrukare...
    Beklagar missfallet!! Jag hade också ett tidigt i mars. Nästan alla dina symtom stämmer med mina. Hoppas att vi är gravida!
  • bluegrass
    Kidrauhl skrev 2018-04-29 00:15:03 följande:
    Jag ser oxå två streck. Framförallt på den längst ner. Men vågar int hoppas på något ännu.. tänkte köpa veckoindikator imorrn
    Grattis!!
  • bluegrass
    Lilly2015 skrev 2018-04-29 07:17:39 följande:

Idag är jag på ÄL+7 och har ungefär samma typ av symptom som jag har innan mens men mycket starkare. Jag tog ett test precis bara för att se om det går att få ett plus så här tidigt. Jag kände mig lite galen, men intalar mig själv att jag gjorde det för skojs skull :?) det går typ att skymta ett streck och redigerar jag bilden så syns något. Men det känns larvigt att lägga upp det här, så jag återkommer om några dagar när det är mer okej att testa. Ville mest bara dela med mig av mitt galenskap! :)

Låter ju väldigt lovande! Vad spännande!
  • bluegrass
    Linneisen skrev 2018-04-29 07:26:44 följande:

Nu blev teststrecket typ dubbelt så starkt som kontrollstrecket på ältestet efter en minut så idag lär ägglossningen ske! Vi ser till att mysa lite extra ;)

Härligt! Kör hårt :)!
  • Mih4

BIM - 1-2. Igår fick jag mensvärk som kom och gick under hela dagen. Inte smärta men molande och illamående iaf 70-80% av dagen. Var så säker på att jag var gravid i morse när tempen inte doppade utan stegrade lite till men testet visar tvärnegativt! Detta är rfsu testa tidigt. Är dock också på ÄL +12 bada, så hoppas att det visar sig 1 maj istället!

• saijda
    bluegrass skrev 2018-04-29 07:43:14 följande:

Impad av att du kan hålla dig från att testa! Jag är testmissbrukare...

Beklagar missfallet!! Jag hade också ett tidigt i mars. Nästan alla dina symtom stämmer med mina. Hoppas att vi är gravida!

Hehe tack, bara för att jag är så orolig för att kroppen spelar mig ett spratt :/ men jag är helt säker på att de konstiga spottings/blödning inte var mens för det var så olik min mens som den brukar vara. Inget ont, ingen mensvärk och väldigt lite blod ...

Åh tack <3 vill så gärna ha ett pluss igen innan den aktuella datumet/månaden som vårt barn skulle ha kommit :( usch ja då vet du.. beklagar! Åh hoppas verkligen att vi båda är gravida <3
Svar på tråden Bim Maj 2018