Inlägg från: askyfullofstars |Visa alla inlägg
  • askyfullofstars

    Insemination/ivf falun livio

    Nervernautanpå skrev 2018-03-17 17:30:29 följande:

    Hej!

    Någon fler som ska göra insemination/ivf på livio i falun våren 2018?

    Vi har manlig faktor och kommer påbörja insemination med donerad sperma nu mars/april 2018. Fyra försök innan ivf är planen.

    Någon annan?


    Inte i Falun men här är en till som ska köra med donerade spermier. Hur känns det?
  • askyfullofstars
    Nervernautanpå skrev 2018-03-29 21:22:12 följande:

    Hej! Skönt att inte vara ensam ändå, även om det är trist att ni är i samma sits. Jag gjorde min första insemination i sverige idag. För fyra år sen gjorde vi ä en tre försök i danmark som inte gick vägen. Det är så tungt, men man kan ju omöjligt ge upp. Känns mer seriöst från klinikens sida den här gången dock, så det känns skönt.

    Hur går det för er? Hur långt fram i processen är ni?


    Körde ni utan hormoner? Vi ska börja med IVF i juni och skippar inseminationer pga chansen. Hur stora är chanserna att lyckas med insemination enligt er klinik?
  • askyfullofstars
    Nervernautanpå skrev 2018-03-30 13:37:04 följande:

    I danmark körde vi utan hormoner. Nu den här gången tog jag ägglossningsprutan för att få igång maskineriet så vi hann inseminera innan påsk (annars hade vi fått vänta ännu en månad) och till följd av det tar jag hormonpiller.


    Ok. Hur gammal är du? Kollat AMH-värde?
  • askyfullofstars
    Nervernautanpå skrev 2018-03-30 18:26:41 följande:

    Jag är 34år. Har inte kollat amh värde vad jag vet? Hur funkar det?


    Det går att ta via werlabs så du får en överblick över din äggreserv. Har du inte blivit utredd?
  • askyfullofstars
    Nervernautanpå skrev 2018-03-30 20:30:41 följande:

    Nej eftersom det är konstaterat att vi har manlig infertilitet och allting ser ut att fungera på mig med ägg, ägglossning osv har dom inte sett anledning till det.


    Ok. Jag förstår. Hur tar mannen det hela?
  • askyfullofstars
    Nervernautanpå skrev 2018-03-30 21:02:54 följande:

    Det har naturligtvis varit jättejobbigt för honom. För oss båda. Men nu har det gått ett antal år sen han fick veta och det finns 0 spermier. Så finns ingenting vi kan göra åt saken. I slutändan får man ta det för vad det är. Antingen skaffar vi barn på detta sätt eller inte alls. Och att aldrig få barn har inte känts som ett alternativ för nån av oss. För mig känns denna donation som att få någons njure... eller lunga eller ja vad som helst. Det är ju inte det egentligen. Men jag vet att mitt framtida barn kommer få världens bästa pappa och det är viktigast. Och han känner samma. Men precis i början var det jobbigare naturligtvis.


    Jag håller med dig helt. Jag har varit ok med donation sedan start, har tom erbjudit mig dubbeldonation om det skulle kännas bättre för mannen bara jag upplever en graviditet. Min man har varit väldigt noga med att vi ska hitta en donator som liknar honom till en början men nu struntar han i det med. Det har varit oerhört tufft för oss båda måste jag ändå säga men kärleken är stark och detta skulle knäcka många relationer men vi är fast beslutsamma om att vi ska ha en familj ihop.
  • askyfullofstars
    AnnaMaria777 skrev 2018-04-08 18:35:00 följande:

    Här är en till som har manlig faktor och kör insemination i Falun. Vi har hunnit med fyra och blivit gravid på två som tyvärr slutat i missfall. Sista två gångerna har jag ätit prednisolon och fått intralipid dropp. Femte gången strax och då samma, med prednisolon och intralipid.


    Häng på tråden ?avsaknad av spermier?, finns fler tjejer i samma sits. Vad har du för bakgrund? Ålder? Barn sedan innan?
  • askyfullofstars
    AnnaMaria777 skrev 2018-04-30 15:09:10 följande:

    Ja, min man hade inga spermier. Jag har varit tillsammans med min man i 25 år och vi började inte pröva förrän vi var över 30. Har nyss fyllt 40. Vi har inga barn sedan innan.


    Då förstår jag. Ni måste blivit ihop väldigt unga? :) Har ni hunnit göra en till insemination?
Svar på tråden Insemination/ivf falun livio