• Anonym (Förtvivlad)

    Är detta otrohet? Borde jag lämna?

    Hej!

    Första gången jag skriver ett inlägg här, i hopp om att få lite klarhet eller bara för att skriva av mig.

    Jag och min man har varit tillsammans i två år , vi har inga barn men bor ihop och för mig har han hittills utan tvekan varit mannen i mitt liv som jag vill dela min framtid med.

    Jag vet inte riktigt hur jag ska börja men här är en sammanfattning gällande vår historia:

    För ett år sedan ungefär gjorde han slut med mig, för vad han sa var personliga problem. Han ville hitta sig själv och var osäker på oss och vårat förhållande. Jag var såklart helt förkrossad men han lämnade, och efter en sommar av tystnad hörde han av sig igen. Sa att han saknade mig och ville försöka igen.

    Kär som jag var gav jag honom en ny chans, och när jag frågade honom om han hade träffat någon annan under tiden sa han ja, en tjej som var ?perfekt?. Dvs en tjej med bra utbildning, bra familj, träffar inte killar, och så vidare. Mitt förflutna är lite mer kaosartat med flytt över hela världen, gått igenom några heartbreaks och en trasig familj i grunden på allt det. Jag är känslig men stark och anser att mitt förflutna har byggt mig, det är ingenting jag skäms för. Han menade på att han va tvungen o se om hans liv skulle bli bättre med den ?perfekta? tjejen men att han insåg att det inte spelade någon roll för hennes personlighet var tråkig och han kunde inte vara sig själv med henne som han kan med mig. Så han lämnade henne och kom tillbaka.. Han lovade att hon var den enda han hade träffat.

    Två månader senare vaknar jag av att han fått sms från en tjej, så jag går in och snokar på hans meddelanden. Fel, jag vet, men har efter otrohet i tidigare förhållanden lärt mig att lita på min magkänsla. Hittar en konversation från sommaren där han och en tjej uppenbart träffas för att ha sex under en månads tid. Blev såklart jättesårad, men när jag frågade honom dagen efter om han verkligen inte hade ljugit för mig ang att ha legat med någon under vår paus så blånekar han. Tills jag berättar vad jag vet, och då blir han såklart förkrossad och ber om ursäkt tusen gånger. Jag sa jag behövde lite tid att försöka tänka ut en lösning. När jag senare kom hem från jobbet den dagen var lägenheten tömd på hans grejer och det visade sig att han ville ?dra innan jag gör slut?. Detta sårade ännu mer då jag inte förstår hur man kan lämna någon man ljugit för istället för att kämpa.. efter många om och men förlät jag honom och han kom tillbaka.

    Nu till saken:

    Jag har haft en konstig magkänsla om att något inte stämmer. För två månader sedan fick han en bokningsbekräftelse från vårdcentralen ang test för könssjukdomar. En timme senare hade han raderat smset. Jag konfronterade honom och han sa han hade råkat ta bort smset, och att han ville testa sig för han Aldrig testade sig för mer än klamydia i somras efter att han låg med den tjejen, och han har känt sig orolig om han är helt frisk för han hade haft en ovanligt lång förkylning, så han tänkte testa sig för alla sjukdomar och därefter kolla upp om han har Brist på någon vitamin osv. En helkroppscheck med andra ord. Jag godtog det och livet fortsatte.

    Igår loggade jag in på hans dator och får syn på meddelanden på Facebook mellan honom och hans tjejkompis som han går på utbildning med. Dom pratar rätt oskyldigt men hon är ganska flirtig, frågar varför dom aldrig ses bara dom två och att hon saknar honom. Dom diskuterar träning och han skriver att hon intr behöver träna då hon har fin kropp. Han säger även att dom kan ses nån dag och hitta på något.. jag fotografetar hela denna flirtiga konversation med min mobil men säger ingenting till honom.

    Nästa dag när jag ska kolla på meddelandena igen så är just dom flirtiga meddelandena borta, men allt skolprat är kvar. Han har alltså tagit bort enskilda meddelanden för att dölja vad dom skrivit.

    Jag loggar senare under dagen in på hans snapchat under tiden han tar en powernap. Jag ser att bland hans ?bästa vänner?, dvs dom han skickar mest med, är bland annat den här tjejen från skolan med och en kille vars namn jag inte känner igen. Jag klickar på killen och ser då att användarnamnet är egentligen en tjej, han har alltså ändrat namnet så att jag aldrig ska misstänka något.

    Sist men inte minst, så såg jag på samtalslistan att han under dagen hade ringt sitt ex, I EN TIMME. Dom har ingen kontakt egentligen vad jag vet då hon är gift och vi är gifta.

    Jag konfronterar honom om allt detta och han erkänner samtalet med exet, säger att han hade tänkt berätta men att han inte hade hunnit. Hon har tydligen problem med sin man och ironiskt nog har hon ingen annan i världen att diskutera detta med än min man.

    Tjejen på snapchat är tydligen ett gammalt ligg som hade lagt till honom och börjat skriva och han var dum och svarade tillbaka. När jag frågar vad dom skrev om säger han att hon har familj och jobbproblem men vill inte gå in i detaljer om vilka problem. Jag tror inte på detta..

    Och hans kollega från universitetet blånekar han att han har tagit bort meddelanden, och jag har ännu inte erkänt att jag har bevis på detta. Detta är vad som gör mig mest orolig, jag vet ju att han ljuger om just den här saken, varför skulle han inte ljuga om allt det andra då?

    Jag har sagt till honom att om han inte berättat sanningen om dessa meddelanden till ikväll så kommer jag lämna honom. Svårt att bygga upp en ny tilllit med någon som fortsätter blåneka till något man redan vet sanningen om.

    Han har svurit på hela sin familj och Gud vet vad mer, att han talar sanning och att hans svar inte kommer att ändras.

    Funderar på att ringa dessa tjejer senare idag och fråga dem om vad som pågår. Ingen tillförlitlig informationskälla kanske men det är inte han heller så jag vill ge det ett försök.

    ( För övrigt så är han ?jätteledsen? och dramatisk och har sovit i soffan inatt och tyckt synd om sig själv. )

    Vad tycker ni? Överreagerar jag? Eller är jag dum i huvudet som fortfarande är kvar? Jag älskar honom över allt så jag försöker ju hålla fast vid varenda chans till att vi kan lösa detta, försöker ge honom en chans att vara ärlig mot mig men hans lögner fortsätter..

    /förtvivlad

  • Svar på tråden Är detta otrohet? Borde jag lämna?
  • Anonym (JK)

    Det är väl uppenbart att han inte är nöjd med dig, men han har dig i väntan på en perfekt tjej som dessutom inte är tråkig.

  • Anonym (JK)
    Anonym (JK) skrev 2018-03-24 11:44:39 följande:

    Det är väl uppenbart att han inte är nöjd med dig, men han har dig i väntan på en perfekt tjej som dessutom inte är tråkig.


    Gilla läget eller gå vidare. Enkelt val om du frågar mig.
  • Pr0nographic

    Eftersom att jag är polyamorös så hade jag inte haft problem med att min partner träffar en annan.

    Men om min partner skulle prata/träffa någon bakom min rygg eller ljuga om det så hade han åkt ut - direkt.

    Det är definitivt otrohet i mina ögon.

    Jag kan inte lita på någon som ljugit för mig och händer det en gång så kommer det definitivt hända igen.

  • Rumpelstiltskins

    Suck.

    Han är inte bra för dig, du är inte bra för honom. Varför dra ut på det?

    Du ska givetvis lämna honom eftersom att han ljuger, har ljugit sedan första gången ni sågs och kommer att ljuga så länge ni har en relation.

    Som sagt. Du ska lämna honom sedan ska du vara för dig själv och bygga upp din självkänsla. Du skriver att du är stark men du har ingen tro på dig själv. 

  • Anonym (Nina)

    Vänta, så ni har varit tillsammans i två år och på den tiden dels hunnit gifta er och ta en paus? Och sen har din man flyttat ut alla sina grejer ur lägenheten, men han bor kvar?

    Ärligt talat låter din man väldigt oärlig och ert förhållande verkar ju inte speciellt hälsosamt. Kanske börja med parterapi om du inte vill skilja dig direkt?

  • baralillatant

    Lägg ner, är det här din bild av hur ett förhållande ska vara??

    Han väntar på att nått bättre ska dyka upp. Släng ut människan..

  • Anonym (Esme)

    Du har nog redan svaret på din fråga.

    Om du behöver kolla igenom hans mobil, samla på bevis på att han är otrogen,. och aldrig kunna lita på att det han säger är sanningen. Är det då ett förhållande som är värt att behålla?

  • Anonym (Förtvivlad)

    Oj, tack för alla svar, även om dom inte är särskilt hoppfulla..???????? men ni säger samma sak som jag hade sagt om det gällde någon annan än mig själv.

    Sitter hemma nu, han är på jobbet och har inte hört av sig. Försöker bestämma mig för om jag ska börja packa hans saker eller vänta in honom och se...

    tycker ni att jag ska berätta att jag vet om konversationen mellan han och skolkollegan? Att jag vet att han ljuger?

    Han är världens bästa vanligtvis och jag vet att han älskar mig men jag vet inte om det är värt att fortsätta med detta som hänt i bagaget. Samtidigt vill jag inte kasta det vi har, är rädd att ångra mig och rädd för att se honom gå vidare med någon annan.

  • Anonym (I)

    Tycker du att det är otrohet är det såklart otrohet.

    Han ljuger och går bakom din rygg...

    Jag tycker JK , han vill nog ha dig som place holder tills han hittar någon han verkligen vill ha.

Svar på tråden Är detta otrohet? Borde jag lämna?