Böneutrop!
Vad i det jag beskrev i inlägget du citerade skulle passa inom begreppet andlig våldtäkt?
Dessutom anser jag egentligen inte att det var våldtäkt, då det inte förekom något sex.
Vad i det jag beskrev i inlägget du citerade skulle passa inom begreppet andlig våldtäkt?
Du bör nog läsa på vad andlig våldtäkt är innan du börjar använda ett begrepp du inte behärskar.
Då är antingen din sökmotor eller din förmåga att tolka skriven text skral. Det begreppet handlar inte om sexuella relationer.
På vilket sätt är övergreppet andligt? Blir hon med barn och hon inte samtyckt till samlaget lär det ju ha varit en fysisk våldtäkt och då är det det du skall adressera. Att DU vill hitta på en egen förklaring till ett befintligt uttryck gör det ju inte rätt för det och det enda du visar är din okunnighet. Bättre då att använda ord och uttryck som du själv förstår om du vill att andra skall fatt vad du menar.
Och är det just fallet Maria du talar om och vi skall gå på bibelns berättelse och hur samhället hon levde i såg ut så var det en helt laglig ålder för flickor att ingå äktenskap och Maria gav dessutom sitt samtycke när ängeln Gabriel kom till henne så inte ens den kopplingen fick du till rätt.
I Romarbrevet 1:26-27 står det ganska klart och tydligt att det gäller kvinnor som ligger med kvinnor.
Med tanke på hur du argumenterat tidigare i tråden är det svårt att tro att ditt inlägg var ett skämt då det inte skiljer sig särskilt mycket från det du i övrigt skrivit. Men alla dina inlägg kanske bara varit på skämt?
Ja exakt, jag följer inte bibeln. Texterna som va så avskyvärda står i bibeln ,du vet , skriften kristna säger sig hålla helig.
Endast BOKSTAVSTROENDE bryr sig om det där. Du fattar fortfarande inte att kristna i gemen inte alls tolkar bibeln bokstavligt.
Personligen så av alla människor jag mött har kristna varit de som varit allra lugnast, snällast och hjälpsamma. Goda människor rakt igenom, vilket är ovanligt i samhället. Även sekulära. Så förstår inte all skit som kristna får här och det talas om "bokstavstroende" kristna och extremister som knappt existerar i Sverige enligt siffror tidigare i tråden (endast 2 % går ens i kyrkan!).
Samma personer som påstår det om kristna är samma personer som hyllar islam och muslimer, som blundar för radikala moskéer, extremister, terrorister, barngifte, tvångsäktenskap, hederskultur, kvinnoförtryck, sharialagar, omtalade muslimska friskolor m.m.
Sen att säga att Breivik skulle utfört dådet i Norge i Guds namn och pga sin kristna tro är bland det tramsigaste jag hört. www.dagen.se/breivik-jag-ar-inte-och-har-aldrig-varit-kristen-1.465782
Allt det här visar tydligt att vissa personer vägrar se verkligheten som den är och gör vad som helst för att andra inte ska få se den.