Inlägg från: KillBill |Visa alla inlägg
  • KillBill

Böneutrop!

EnAnonumius skrev 2018-04-08 22:49:10 följande:

Obs en analogi: Nu sitter du och blandar ihop äpplen och päron i samma krog och säger att du har en korg bananer.

(slut analogi)

"Mein Kampf" är en bok som är skriven av Hitler. Jag tror INGEN har missat detta.

Den är inte grunden till Nazismen som ideologi.

Nazismens som ideologi kom innan Hitler skrev sin bok Mein Kampf.

Men skall man resonera som dig, så kan man dra samma resonemang om Kommunismen, med historiska dokument och Maos "Lilla Röda", gör att Kommunismen är en vidrig ideologi med tanke på hur den har praktiserats genom historien i Kina som skördade långt mycket mer människooffer i en form av utrensning av dem som vågade kritisera honom. Då kan man lugnt säga att även Kommunismen är en riktig ond ideologi den med.

Om man inte kan se ondskan med Kommunismens med tanke på hur den har PRAKTISERATS, då har man på sig en ögonbindel och håller för öronen och lallar högt.

Fast för dem som klara av att tänka utan för den egna boxen, och vet skillnaden mellan "förstå ett synätt" och "hålla med", klara också av att förstå att det KAN finnas människor som kan se det goda med Nazismen, likväl som med Kommunismen.

Så som jag ser det.

Kommunismen och Nazismen skall bekämpas, på lika fot och samtidigt, då båda ideologierna är öppna för att leda till massmord på ett eller annat sätt, för båda ideologierna kan dra till sig fel folk som gör att det kan leda till omotiverat massmord. Massmord ÄR fel oavsett om det handlar om ras, religion, sexuell läggning eller politiska olika åsikter.

Men även innan Hitlers Mein Kampf så baserades nazismen på rasism/antisemitism. Nu behöver du bara svara på min fråga: Anser du att en person som tar kraftigt avstånd från kommunismens fasor men som tror på den ideologi som Marx och Engels förkunnade är ond? I så fall, hur motiverar du detta?
    Tino Sanandaji: SD är ett gäng skånsk trash med låg IQ!
  • KillBill

Idioter finns överallt.  Tidigare i år så sprayades hakkors på muslimska moskeér i Stockholm men bara för att detta skedde så innebär det inte att alla stockholmare är nazister. Varför  är du föraktfull mot Henry Ascher, som bekämpat nazismen i hela sitt liv?

www.dn.se/nyheter/sverige/niklas-orrenius-hatet-mot-muslimer-fortsatter-att-smutsa-ner-oss-alla/

• KillBill
    Anonym (Kikiki) skrev 2018-04-09 20:00:59 följande:
    Typiskt dig att ta upp något sånt. Fortsätter i samma spår som innan.. Känsloargument. Propaganda. Ditt inlägg har inte ens någon relevans utan att nämna hakkors och moskéer är för dig ett sätt spela på folks känslor. Muslimer är det synd om och offren, nazister är onda. Och ja så är det såklart men muslimer står ju samtidigt för det största våldet i Sverige idag. Radikala våldsbejakande muslimer är det största hotet i Sverige och det är tusentals såna som Säpo har koll på. Häromdagen inför årsdagen av terrorattacken 7 april så stod det ju i någon tidning att varannan dag i Sverige så avstyrs en attack.

Din argumentationsteknik är verkligen anmärkningsvärd.

Känns igen det där känsloargumenten. Åsa Romson stod ju som bekant och grät.

Det är manipulativt att spela på folks känslor på det sättet och det gör att debatten hamnar på en pinsamt låg nivå.
    Bra att du håller med mig om att nazister är onda. Vad har du för källa på att muslimer står för det största våldet i Sverige?.
  • KillBill
    oanonym skrev 2018-04-09 21:02:39 följande:
    Bra initiativ, med tanke på att: ?18 procent bland samtliga gymnasielever har en konsekvent negativ inställning till judar. Bland de elever som identifierar sig som muslimer var siffran 55 procent.?

Hoppas det sprider sig till mellanöstern och mer muslimska länder.

Kanske Gud borde göra ett tillägg i koranen? Det största problemet med religion är att Gud aldrig (hittills) ändrar i sina texter.
    Ja det är ett bra exempel på att broar behöver överbryggas. Jag är övertygad om att religiösa ledare har en viktig roll i detta arbete. Får jag fråga, vilka aktiviteter tror du kan minska hat och hot mot muslimer och judar i samhället?
  • KillBill
    EnAnonumius skrev 2018-04-10 00:21:30 följande:

Jaha vad ville du säga med denna artikel?

Bara för att man kritiserar och ställer en ironisk fråga kring just HAMAS, så betyder det knappast att man är hatare av muslimer för den saken skull, eller hjälper till att sprida hat kring muslimer.

Att du inte kan förstå detta är enbart dina egna problem.

Men här är något du kan läsa och fundera på. Hoppas att du hantera engelska. Det handlar om just HAMAS, en Islamistisk Nazigrupp.

www.newenglishreview.org/Joseph_S._Spoerl/Hamas:_An_Islamic_Nazi_Party/

Som sagt min 100 000 000 kr fråga kvarstår om just HAMAS. Även efter man läst artikeln du länkade till.

Skall man klassa Hamas som goda nazister, eller onda muslimer?

Många som skriver här i tråden kritiserar och ironiserar inte (bara) över terrororganisationen Hamas utan riktar generell missaktning eller hat mot muslimer.

Jag känner inte till att Hamas officiellt är klassad som en nazistisk gruppering (presentera gärna din källa för detta) men om det stämmer så förtjänar Hamas självklart massiv kritik för detta. I övrigt tar de flesta inkl mig helt avstånd från terrororganisationen Hamas. Hur är diskussionen om Hamas är kopplad till trådens ämne?
  • KillBill

Den som läser vad jag skriver vet att jag tar kraftigt avstånd från all fundametalism. våldshandlingar osv oavsett om det kommer från muslimer eller extremhögern/nazism. Muslimer och judar är kraftigt överrepresenterade som drabbade av hat, hot och rasism och det är sorgligt att se.

• KillBill
    oanonym skrev 2018-04-10 12:07:59 följande:

Kristna är mest utsatt, sett till antal.

Inte i Sverige.
  • KillBill
    Anonym (Joko) skrev 2018-04-10 13:42:48 följande:

Haha här visar du igen ditt ställningstagande, förminskar kristna och deras utsatthet.

Tror det ligger mer sanning i att du själv har förakt mot svenskar och kristna, snarare än att folk här skulle ha förakt mot muslimer eller stödja nazism.

Att ha förakt mot ideologin islam och kritisera den religionen (detsamma gäller även judendomen och kristendomen) är inget konstigt i sig och definitivt inte konstigt med tanke på att våldsbejakande muslimer är det största hotet i Sverige (för både oreligiösa, kristna samt judar)..

Av BRÅs senaste sammanställning över hatbrott framgår det att det i Sverige anmäldes nästan lika många hatbrott mot muslimer som mot kristna och judar tillsammans. Dessutom menar polisen att det bara är få muslimer som anmäler när de utsatts för hatbrott (p.g.a. att förstroendet för rättsväsendet i den muslimska populationen är låg)
Svar på tråden Böneutrop!