-
Självklart.Anonym (Kikiki) skrev 2018-04-02 03:10:51 följande:Gör du det? Även hatbrott mot kristna, svenskar eller sverigedemokrater t ex? -
oanonym skrev 2018-04-02 10:30:50 följande:Kanske vissa våldtäkter kan anses som hatbrott, ifall det kan styrkas att vissa offer väljs ut efter ras eller att de är otroende? Bara en liten teori....
Det är lika mycket hatbrott att gå på icketroende som det är att ge sig på troende.Många hatbrott riktar sig mot annat än religion. Ta bara de hatbrott som nazister gör sig skyldiga till. Det våldsbrott i Sverige som jag har hört om där gärningsmän har riktat in sig på etnicitet är John Ausonius (Lasermannen) och Peter Mangs i Malmö som sökt upp och skadat och mördat människor med invandrarbakgrund.
-
Det kan finnas finns "troll" överallt, bland moderater, socialdemokrater och sverigedemokrater så se upp!Bobby Clarke skrev 2018-04-02 10:59:49 följande:Gäller det även de socialdemokratiska trollen, eller bortser du från dem? -
Anonym (Kikiki) skrev 2018-04-02 15:04:07 följande:Ber man om källa ska det ju vara något specifikt och inte för allting som man själv saknar kunskap om. Vi lever ju i en tid där allt är en googling bort och är det inte att någon anger en specifik undersökning, likt t ex den jag hade från Svd om svenska muslimer, så är det väldigt enkelt att faktiskt leta upp själv. Det är inte meningen att andra ska behöva göra grovjobbet åt vissa som bara läser en tidning och sen grundar hela sin verklighetsuppfattning på det.
Jo jag har hört talas om socialdemokraternas egna trollfabrik och det är ju det jag menar. De har pratat om Fake News och hur viktigt det är med sanna nyheter men så visar de sig vara värst själva. Samma går att se hos Svt med flertalet nyheter som visat sig vara fake. Visst en gång är ett misstag men när det sker gång efter gång efter gång.. Då är det snarare rutin än ett misstag.
Alltså visa använder "källa på det?" och att prata om "Fakenews" hos andra för att dölja sin egen okunskap och inskränkta bild på verkligheten..Om man kommer med ett påstående ska självklart kunna styrka detta med någon typ av källangivelse och allt annat är oseriöst. Den som inte har något att dölja har inte heller några problem med att ange källa.
-
Alla är fria att kritisera källor men alla bör kunna ange källa för sina påståenden. Det är självklart.Anonym (Kikiki) skrev 2018-04-02 16:48:32 följande:Det missbrukas just av personer som t ex får all sin information från Aftonbladet och när sedan någon "påstår" något annat som inte överensstämmer med den bilden, som Aftonbladet målar upp, så ska en källa visas. Att personen ska läsa en annan tidning än Aftonbladet är såklart för mycket begärt.
Det handlar inte om källor för ett "påstående" utan om de personer som kräver källor för att verkligheten ser ut på ett annat sätt än vad de själva är vana vid.
Då tycker jag att den personen som lever i sin bubbla faktiskt har ett eget ansvar för att hitta information på andra ställen än Aftonbladet.
-
Intressant om den högerextrema trollkulturen:
Högerextremister i nätforum försöker påverka svenska valet.
www.dn.se/kultur-noje/hogerextremister-i-natforum-forsoker-paverka-svenska-valet/
-
Det har diskuterats källangivelser och troll tidigare i tråden.oanonym skrev 2018-04-03 07:59:21 följande:Är man högerextremist om man är emot böneutrop, eller kritiserar religioner?
Eller vad är anledningen till att du postar detta i denna tråd?
-
Anonym (Mumin) skrev 2018-04-03 09:56:05 följande:Duger "hörde det på nyheterna" eller "läste det i DN/SvD/Aftonbladet, kommer inte ihåg exakt datum"? Det här är ett samtals- och debattforum, inte en högskoleuppsats eller faktabok. Självklart ska man ha belägg för det man säger, men om man ska bifoga en källhänvisning till allt skulle nog de flesta tappa intresse för debatten.Ja om du inte vill bli tagen på allvar så duger absolut "Jag hörde det på nyheterna" eller "läste det i DN/SvD/Aftonbladet, kommer inte ihåg exakt datum" som svar när du får frågan om du kan ange källa.
-
EnAnonumius skrev 2018-04-03 11:11:10 följande:Jaha OCH?
Medan du gräver så kan du ju länka till vänsterextremistisk trollkultur med.
Du som är emot alla form av extremism, som du själv påstått.
Ändå väljer du att bara jaga högerextremister.
Dessutom så finns det ju muslimer som är emot böneutrop, skall vi börja kalla dem för högerextremister nu med då eller?
Jag har redan förklarat att jag postat inlägget efter en diskussion i tråden kring behovet av källangivelser med anledning av fake news, trollkonton o.s.v. Vad är det som du inte förstår?
-
Frågan är alltså ställd till dig..EnAnonumius skrev 2018-04-03 14:29:03 följande:Precis vad var det du inte förstår?