• EIJ90

Bli gravid efter missfall följas åt

Startar denna tråden för att vi som drabbats av missfall kan följas åt och stötta varandra fram till en lyckad graviditet.

Vår första graviditet slutade tyvärr i missfall i v 7 för några veckor sedan. Man känner sig ensam och klart orolig även om man i efterhand förstår att det är ganska vanligt. Vi blev gravida relativt snabbt (andra "riktiga" försöket) så får vara glada för det. Vi hann aldrig berätta för någon och nu känns det inte aktuellt så känns bättre att skriva av sig här. Nu inväntar vi nästa Äl och hoppas på att bli gravida snart igen.

Under min graviditet upplevde jag nästan inga symtom förutom molvärk, trötthet och metallsmak. Trodde tidigt att något inte stämde eftersom cb med veckoindikatorn visade en vecka för lite redan från start plus avsaknanden av illamående. Jag tempar med NC och nu har äntligen tempen varit nere på normala temperaturer i 5 dagar. När borde Äl komma igång igen?

Finns det fler som är i samma sits? Känns så stressande att man inte vet om det kommer fungera nästa gång och känns som att alla runtomkring en blir gravida direkt, oplanerat jag och utan problem. Livet känns orättvist.

Finns det fler som försöker bli gravida efter missfall och kanske nån som drabbades i sin första graviditet? Nån med erfarenhet där det gått bra efter missfall? All stöttning är välkommen!

• Svar på tråden Bli gravid efter missfall följas åt
  • Sunshine81

Hej

Tänkte på en sak nu efter missfallet. Är snart 2 veckor sedan jag fick det och det har typ slutat blöda. Då och då kommer lite bruna trådar när jag torkar mig.

Men varje gång vi haft sex kommer det ut rött blod efteråt. Några torkning sen borta igen. Min undran är nu om allt måste vara helt återställt och borta innan ägglossningen kommer igång . Eller man kan ff blöda lite och få tillbaka den ? Någon som varit med om det ?

• julia1994

Hej! Måste bara fråga er. Idag är det en månad sedan jag fick missfall. Tog ett test idag och ser detta. Är det ett svagt plus???

• Elinmariajosefin
    julia1994 skrev 2018-07-12 09:19:36 följande:

Hej! Måste bara fråga er. Idag är det en månad sedan jag fick missfall. Tog ett test idag och ser detta. Är det ett svagt plus???

Det är det absolut!! Har du gjort nåt negativt test innan för att veta att det inte är gamla hormoner kvar?
  • julia1994
    Elinmariajosefin skrev 2018-07-12 11:39:10 följande:

Det är det absolut!! Har du gjort nåt negativt test innan för att veta att det inte är gamla hormoner kvar?

Ja jag har gjort typ en eller två test innan som visade negativt båda två! Hade min förhoppning att det skulle vara positivt då med såklart, men det är över en vecka sedan, så eftersom det här är så svagt än så var det inget som kunde synas för en vecka sedan. Båda dem tidigare testerna visade negativt! Detta test var negativt till en början, jag tänkte kasta det först men ett par minuter senare börjar detta träda fram mer och mer. Så overkligt alltså. Kände på mig att jag var gravid för lite mer än en vecka sen typ, men det visade som sagt inget, så jag trodde att jag inbillade mig eller att det var önsketänkande. Ska ta ett test ikväll och ett digitalt imorgonbitti igen! Herregud vad sjukt!! Så glad, men eftersom det är så tidigt än så vågar man inte ta ut glädjen fullt ut än!
  • T90
    julia1994 skrev 2018-07-12 12:36:36 följande:

Ja jag har gjort typ en eller två test innan som visade negativt båda två! Hade min förhoppning att det skulle vara positivt då med såklart, men det är över en vecka sedan, så eftersom det här är så svagt än så var det inget som kunde synas för en vecka sedan. Båda dem tidigare testerna visade negativt! Detta test var negativt till en början, jag tänkte kasta det först men ett par minuter senare börjar detta träda fram mer och mer. Så overkligt alltså. Kände på mig att jag var gravid för lite mer än en vecka sen typ, men det visade som sagt inget, så jag trodde att jag inbillade mig eller att det var önsketänkande. Ska ta ett test ikväll och ett digitalt imorgonbitti igen! Herregud vad sjukt!! Så glad, men eftersom det är så tidigt än så vågar man inte ta ut glädjen fullt ut än!

Hoppas du är gravid och att det går bra denna gång! :)
  • SL185
    julia1994 skrev 2018-07-12 09:19:36 följande:

Definitivt positivt! Stort grattis :)
  • julia1994
    T90 skrev 2018-07-12 13:25:57 följande:

Hoppas du är gravid och att det går bra denna gång! :)

Tack så mycket!! :)
  • julia1994
    SL185 skrev 2018-07-12 18:24:48 följande:

Definitivt positivt! Stort grattis :)

Ååh! Tack så mycket!! :D
  • Anonym (Upptäckte MA v.19)
    Anonym (Likamani) skrev 2018-07-10 21:25:09 följande:

Blir så ledsen av att läsa vad du gått igenom. Påminner en hel del om min egen berättelse och vad som hände oss i mars. Läs gärna min blogg om du har behov.

graviditetstankar.blogg.se

Själv letade jag mycket på nätet för att hitta andra som varit med om liknande. Hur mår du nu? Har du fått möjlighet att prata med någon professionell?

Tack! När det hände letade jag massor på nätet för att känna att det var någon som hade varit med om detta och hur det hade gått för dom. Då råkade jag snubbla över din blogg och den hjälpte mig faktiskt att blicka framåt.

Jag har möjlighet att både via vården och jobbet få prata med någon professionell. Dock känner jag att jag just nu inte behöver det. Jag vill mest bara att mina blödningar/flytningar ska sluta så vi kan börja försöka igen. Jag känner som dig att det som får mig att läka bäst är att få en frisk bäbis i min famn.

Är dock väldigt frustrerande med mina blödningar/flytningar. Det kan gå en dag utan någonting för att sedan antingen blöda eller komma flytningar. Väldigt irriterande när man först tror att det är över för att sedan få bakslag :( Jag har tagit graviditetstest och dom har varit negativa.
  • kroken1
    Anonym (Upptäckte MA v.19) skrev 2018-07-12 21:45:22 följande:

Tack! När det hände letade jag massor på nätet för att känna att det var någon som hade varit med om detta och hur det hade gått för dom. Då råkade jag snubbla över din blogg och den hjälpte mig faktiskt att blicka framåt.

Jag har möjlighet att både via vården och jobbet få prata med någon professionell. Dock känner jag att jag just nu inte behöver det. Jag vill mest bara att mina blödningar/flytningar ska sluta så vi kan börja försöka igen. Jag känner som dig att det som får mig att läka bäst är att få en frisk bäbis i min famn.

Är dock väldigt frustrerande med mina blödningar/flytningar. Det kan gå en dag utan någonting för att sedan antingen blöda eller komma flytningar. Väldigt irriterande när man först tror att det är över för att sedan få bakslag :( Jag har tagit graviditetstest och dom har varit negativa.

Så var det för mej också! Det höll på i sex veckor efter tror jag (och små blödde tre veckor innan MF)så jag blödde i 9-10 veckor, så jobbigt! Men iaf fick jag komma in till gyn och utskrivet tabletter. Kanske du också kan få det? Kroppen hakade typ upp sej och behövde startas om. Haha!!
Svar på tråden Bli gravid efter missfall följas åt