Forum Vikt - Kropp & själ
Varje medlem är ansvarig för sina inlägg.
  • Gå ner 20 kilo på 3-4 månader

    Mån 9 apr 2018 20:23 Läst 4078 gånger Totalt 3 svar
    Mån 9 apr 2018 20:23

    Jag har sett så många Som går på dieter och tränar hårt gå ner typ 20 kg på tre fyra månader jag har tränat fullt ut i tre år och jag har inte märkt någon skillnad alls.

    Jag har prövat allt yoga gymnastik styrketräning konditionsträning och mm.

    Jag äter nyttigt och gör verkligen vad som helst för att gå ner vikt just nu.

    Så snälla ge tips olika träningspass och övningar.

    Skriv gärna ett slags schema hur mycket jag ska göra av allt.

    Jag cyklar, simmar och jag ska snart skaffa ett gymkort och träna varje dag. Jag är verklien i stort behov och gör VAD SOM HELST

  • Anonym (U)
    Visa endast
    Mån 9 apr 2018 21:11 #1

    Åh vad kul. Exakt samma matteövning som så många gånger förut! (Varför lär sig aldrig folk att googla?)

    Skit i att träna, muskler väger apmycket.

    Man brukar säga att ett kilo är 7000 kcal.

    20 kilo är alltså 140.000 kcal som du ska skrapa ihop i underskott på dessa 90-120 dagar.

    Det är genomsnitt 1167 kcal per dag (om vi räknar på 120 dagar), som alltså måste vara just underskott.

    Vanligt är att en kvinna förbrukar ungefär 2500 kcal om dagen om man kör normal aktivitet. Det innebär att du kan äta drygt 1300 kcal om dagen för att du ska gå ner i den takten du vill gå ner i.

  • Mån 9 apr 2018 21:31 #2

    Jag har gått ner 20 kg sedan jul. Har inte tränat alls, förutom enstaka promenader, men jag gör väldigt mycket fysiska saker på dagarna, typ har ett fysiskt tungt jobb och mycket jobb med gård och två småttingar att springa efter. Jag har bara lämnat bort allt onödigt. T. Ex. Tagit sallad i stället för ris och potatis, struntat i extra mackor och druckit ett vattenglas, bytt ut chipspåsen på fredakväll till popcorn och inte ätit en kakbit.

    Det fungerar för mig, men det behöver ju inte fungera för dig dock. Bort med onödiga kolhydrater, är mycket räkor och fisk:)

  • Anonym (Majke­n)
    Visa endast
    Lör 14 apr 2018 11:19 #3

    Skriv matdagbok så du vet hur mycket du äter varje dag. Bara för att ha koll i början. Ibland ser man inte dom extra kalorierna man stoppar i sig utan att få det svart på vitt. Även om du tränar så äter du mer än vad du gör åt. 

    Lycka till 

Logga in
Bli medlem
Svara i tråden...

Innehåll