Kan man få boendet?
Om man levt tillsammans ett antal år och sen ska separera, finns det nån chans att den som inte bodde i lägenheten från början ändå får ha kvar den?
Det är alltså en hyres som inte skaffades tillsammans.
Om man levt tillsammans ett antal år och sen ska separera, finns det nån chans att den som inte bodde i lägenheten från början ändå får ha kvar den?
Det är alltså en hyres som inte skaffades tillsammans.
Så bra! Det hade ju varit fruktansvärt om din kompis ex hade fått lägenheten helt utan ansträngning.
Självklart måste man ta eget ansvar och stå i bostadskö.
Kom hem till nytt lås, vad gör jag? Ringer polisen?
En polis hjälper dig inte i detta ärendet. I så fall en jurist men som sagt lägenheten är ju inte din. Du skulle ha kontaktat jurist i ditt ärende för länge sen som du blev rådd till. Chansen som sagt att du får behålla hans lägenhet är minimal
En polis hjälper dig inte i detta ärendet. I så fall en jurist men som sagt lägenheten är ju inte din. Du skulle ha kontaktat jurist i ditt ärende för länge sen som du blev rådd till. Chansen som sagt att du får behålla hans lägenhet är minimal
Jag har inte sagt att lägenheten inte är min, det är bara folk i tråden som sagt.
Oavsett kan det knappast vara lagligt att låsa någon ute från sitt hem.
Fast du får ju det att låta i denna tråd som att du är ute efter hans lägenhet och har du separerat från din partner som står på kontraktet till lägenheten så har han väl lessnat på att ha dig där. Polis kommer inte hjälpa dig eftersom nå olagligt inte har begåtts